HOy hoy hoy hoy og... skal vi lete litt her...... Hoy!
Det var da så inn i granskaeun til aktivitet det var i denne tråden her da!?
Uansett, får vel bare prøve svare etter beste evne. Og NEI, jeg er ikke supermann, må da vel være andre som har skrudd på en PC som leser denne tråden som også kan være med å svare av og til her, blir helt matt av og til :-) Hehe, neida, men, hvis det er det, prøv å hjelpe til.
Blir nedrennt om dagene med PM'er og epost om ditt og datt... hvilken CPU og hvilken GPU og hvorfor ATI / AMD og ikke markedslederen (de som bruker mest penger på reklame) Intel og nVidia!??!!? Vel, jeg vil og SKAL ikke anbefale andre merker, men når jeg NOK en gang leser at nVidia har driti seg ut og laget defekte GPU'er til halve Mac folket i 2007-2008 (i tillegg til de tre skandalene med defekte GPU'er til resten av dataverdenen ifjor og i vinter) så betviler jeg rett og slett kvaliteten dems er noe å rope hurra for. Men, dette styrer du, jeg skal ikke si om noe mer noen gang om hva som fungerer best. Intel er og blir dyrt, og AMD har spist inn mye av forspranget til intel de siste mnd. Klart, Intel er det lille ekstra på de råsterke CPU'ene, men på 'the average vil jeg si de er likestillt.
For å svare litt da:
andreas55:I mine øyne kan du ikke forvente at kravene til WAF blir oppfyllt med en HTPC. Det er av den enkle grunn at det ikke er mulig slik jeg ser det, å lage en custom løsning som vil virke som ett hvilket som helst annet hifimøbel. Og når det er sagt, så vil samboer uansett riste på hodet av hvilken som helst annen fjernkontroll til hvilken som helst annen hifimøbel. Slik jeg ser det er det nesten best å sette seg ned å ta en opplæring av vedkommende, en time eller noe, slik at man vertfall er hjulpen. Det beste da, er.. ti minutter på hvorden det virker, og femti minutter til hva-om-hvis-og-atte-men feilene oppstår.
Hardwaren som teebee foreslår er fornuftig den, skal oppdatere guiden min en dag jeg har tid, med ferskere deler og lignende, den er bittelitt utdatert nå. Det viktigeste er at du får tak i ett mATX hovedkort, en AMD AM2 laveffekt CPU, 2GB eller mer minne (PC8500 DDR2), en grei harddisk og optisk etter behov (DVD eller Blu Ray) samt et kabinett som er enkelt å bygge i, der er f.eks Antec sitt veldig fornuftig og stillegående.
Ser handlevognen din, ser bra ut den. Likevel, jamfør ingressen på denne posten, det er mer mellom himmel og jord enn Intel og nVidia.
teebee: Vent med Asus Xonar kortet til de er gått tomme hos komplett, da kommer revision 2.0 inn! Hvis du har bestillt, får du sende det inn som RMA, men det tar fort en mnd...
Helge:Hvor skal vi begynne? Hehe.. Ok, daisychaine IEE1394?!?! Skyt meg den som vil, men det anbfaler jeg så definitivt ikke! :-) Kjøp deg heller ett kort med firewire uttak på, så slipper du overraskelser. Det er plass i PCI slottene til ett slikt kort, så det burde ikke være noe problem. Det jg kom på er kanskje selve den fysiske plassen i kassen, men det har du oversikt på.
SmartWii.. Det må jeg si, jeg har som nevnt ikke prøvd det på MediaPortal, men det normal oppførsel på mediacenter på det jeg har vert borti vertfall.. men, 15-20 SEK!? Det er jo horibelt. Her må det være noe hoppende galt.
Ser du sliter med softwaren også, og det første ejg vil anbelafe er å gå løs å oppdatere drivere (nå er CCC 9.3 ute, meget god oppdatering spør dere meg... 9.1 og 9.2 var ingenting eller til det værre, men 9.3 er den beste siden 8.12) SAMT...les, !!!!!SAMT!!!! oppdater filtrene dine (Avivo og Hydravision, de finnes også i 9.3 utgaven) OG Southbridge driveren (også kommet i 9.3)
Prøv det, også tror jeg (og nå får du bare plaffe meg ned om jeg tar feil) at du enten kjører demoer eller i værste fall piratutgaver av de tre nevnte softwarene.. (hehe, hører mullingen din helt hit Helge) Hvis du gjør førstnevnte så er det rimelig begrensede muligheter for HD avspilling HW akselerasjon i alle tre. Er du derimot på Piratebay og koser deg, så finner du mye hacka d.r.i.t om i beste fall kan brukes til å pynte på desktoppen med flotte ikoner. Du får ikke en gang oppdateringer, selvsagt. Så, om du da har fullversjon av alle tre, betalt og flotte greier... prøv å oppdater de også :-)
Tror det var det for nå.. Tar helg jeg, så får dere blø litt helgen med mer HTPC kramper og andre uforklarende gledestårer.
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U