Logo

”C8” – Norges minste(?) familiekino.

Skriv et svar
14.12.2008 10.09.44 #46 av 191
Postet av: roffe
"eksu" skrev:Ser meget bra ut. :D

Takk for det. Hadde det ikke vært for at gulvvarmemattene trenger beskyttelse, så hadde jeg nok ventet litt til med å legge gulvet. Men synes det bla ganske bra. Det litt røffe mønsteret i laminaten står bra til resten av rommet, som også har/får røffe flater. Taket er f.eks. usparklet, så spikerhull og kvisthull synes ganske godt selv om det er malt. Tror det vil funke likevel så lenge jeg gjennomfører det litt røft.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2008 20.48.00 #47 av 191
Postet av: roffe
Med gulvet lagt er det fritt fram for å jobbe med treveggen igjen. Her er alle spikerslagene klare etter omtrentelig CC60-standard.



I garasjen foregår det beste av kappingen av materialer, samt grunnmaling av disse. Det å male en del på forhånd sparer meg for en del kjedelig maskeringsarbeid.

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2008 21.44.11 #48 av 191
Postet av: eksu
Hehehe, en klassisk garasje. :P
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2008 21.54.57 #49 av 191
Postet av: roffe
"eksu" skrev:Hehehe, en klassisk garasje. :P

Hehe. Ja, i ordets rette forstand, siden den er bygget inn i huset i 1952, da huset ble bygget. Dagens garasjer er gjerne en tanke bredere og med større port og takhøyde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 08.17.47 #50 av 191
Postet av: roffe
For julefredens skyld vil jeg sette prosjektet litt på vent til godt inn i romjula. Det er nok å forberede, siden vi skal arrangere julefeiring for "halve slekta" i år.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 12.47.38 #51 av 191
Postet av: eksu
Er nok kanskje ikke så dumt det. :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2008 12.51.11 #52 av 191
Postet av: roffe
"eksu" skrev:Er nok kanskje ikke så dumt det. :)

Prøver jo fortsatt å få lagt inn en liten halvtime i ny og ne når kona har benket seg med reruns av Sex og Singelliv på TV sent på kvelden. Men det er ikke nok framdrift til å ta nye bilder av.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.20.52 #53 av 191
Postet av: roffe
Godt nytt år, folkens! :-) Har kost meg i jula og ikke postet noen fremdriftsbilder. Men nå er jeg i gang igjen.

Bakerst i rommet skal det være en plattform. Delene til de bærende rammene for denne kunne sees i forrige bildeposting, men etter litt innsats, hovedsakelig med batteridrillen, så er fem godt dimensjonerte rammer klare.



Over kan man skimte at jeg har malt spikerslagene i treveggen også. Under er et bilde fra en litt annen vinkel. Her ser man at jeg har valgt å male ventilene. Man kan også nederst til venstre i bildet skimte detaljer av oppmålingen til det som skal bli en kabelkanal nede på frontveggen.

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.29.07 #54 av 191
Postet av: Anfield
Se her ja. Begynner å likne noe nå....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.29.22 #55 av 191
Postet av: eksu
Se her ja, det var på tide med noen nye bilder nå. De rammene ser jo ut til å kunne tåle noen store gutter, kjekt å vite når en kommer på besøk. :D
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.40.56 #56 av 191
Postet av: roffe
"Anfield" skrev:Se her ja. Begynner å likne noe nå....

Takker. Har ladet batteriene i jula, så nå starter innspurten. Hyppigere bilder kan ventes. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.42.05 #57 av 191
Postet av: roffe
"eksu" skrev:Se her ja, det var på tide med noen nye bilder nå. De rammene ser jo ut til å kunne tåle noen store gutter, kjekt å vite når en kommer på besøk. :D

Tror de er solide nok, ja. Skal tåle både møbler og gutter om det skulle være nødvendig. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 21.31.52 #58 av 191
Postet av: Berit
Gleder meg til fortsettelsen. (jeg har sikkert sagt det før...) Er så spennende å se hva man kan få til!
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 23.47.40 #59 av 191
Postet av: roffe
"Berit" skrev:Gleder meg til fortsettelsen. (jeg har sikkert sagt det før...) Er så spennende å se hva man kan få til!

Ja, er spent selv på hva jeg får ut av dette lille rommet, selv også. Jeg vet jo hva jeg har planlagt, men spørsmålet er jo om kinoopplevelsen blir bra i rommet til slutt. DET vet jeg ikke før rommet er ferdig. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 00.04.53 #60 av 191
Postet av: roffe
Fått gjort litt siden de forrige bildene. Langs taket skal det være kanaler for all kabelføring, downlights og noen innfelte høyttalere som skal spille ovenfra og ned.
For å fortsatt ha tilgang til kjellervinduet er kanalen laget lavere og her kan man kun strekke kabler. Det er ikke nok luft for downlights i denne delen.



Disse kassene vil få sider mot slutten av prosjektet, men det skal først monteres downlights og strekkes kabler i dem. Sidene på kassene vil kun festes med skruer, slik at de enkelt kan demonteres dersom man har behov for å strekke om kablene. På denne måten er behovet for skjult anlegg mindre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar