Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
04.12.2008 22.36.37 #331 av 396
Postet av: Atle Torp
He he :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 10.21.25 #332 av 396
Postet av: Counterpointer
:shock: Steike her blir en jo ekspert etter 12 innlegg :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 15.14.05 #333 av 396
Postet av: eksu
"Counterpointer" skrev::shock: Steike her blir en jo ekspert etter 12 innlegg :lol:

:mrgreen:
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 17.23.07 #334 av 396
Postet av: roffe
Helt mega-off-topic, men tittet på coveret av siste Hjemmekino, og jeg lurer... Er det jenta som er lita, eller er de høyttalerne digre? Regner med det er du som tok bildene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 17.53.23 #335 av 396
Postet av: Atle Torp
Jenta er ikke så voldsomt høy nei, det er riktig. Men høyttalerne er ikke noen småtasser de heller ;)

Jeg som har tatt bildene ja.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2008 22.37.12 #336 av 396
Postet av: Anfield
Åssen er ståa i Fetsunds dark celler? Låter det fremdeles bra i bunkersen?
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 10.50.47 #337 av 396
Postet av: Skrue
Det er det jo flere som lurer på!
Jeg tar for gitt at de forlengst har fått plass der de hører hjemme? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 12.09.15 #338 av 396
Postet av: Atle Torp
Beklager, men det er så mye å gjøre nå før jul, så jeg har ikke hatt tid til å skrive så mye her. Men høyttalerne spiller feiende flott. Jeg er ikke i mål med verken vinkling eller justering for øvrig, men det kommer etter hvert. Det har en typisk monitor-spillestil, så akkurat det er jo ganske uvant. Dessuten er de så oppløst at det nesten blir for mye av det gode, men dette er noe jeg faktisk setter pris på :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 16.23.27 #339 av 396
Postet av: Rune
"roffe" skrev:Helt mega-off-topic, men tittet på coveret av siste Hjemmekino, og jeg lurer... Er det jenta som er lita, eller er de høyttalerne digre?

Jeg er usikker på om du mener at størrelsen påvirker ytelsen. Mange vil nok foretrekke å bygge i høyden isteden for bredden for å få en mer responsiv løsning. Uansett så var jo finishen meget lekker. Desverre er nok WAF faktoren veldig lav og jeg tror nok de fleste vil få problemer med kona/samboer hvis man drasser med seg noe slikt hjem. Det er jo få forunt bare å få testet noe slikt. Vi med normal lommebok får nok bare drømme videre.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 17.45.30 #340 av 396
Postet av: RoKo
"Rune" skrev:
"roffe" skrev:Helt mega-off-topic, men tittet på coveret av siste Hjemmekino, og jeg lurer... Er det jenta som er lita, eller er de høyttalerne digre?
Uansett så var jo finishen meget lekker. Desverre er nok WAF faktoren veldig lav og jeg tror nok de fleste vil få problemer med kona/samboer hvis man drasser med seg noe slikt hjem. Det er jo få forunt bare å få testet noe slikt. Vi med normal lommebok får nok bare drømme videre.

Nei, nå ble jeg jammen usikker, gitt...
Er det jenta eller høyttalerne du sikter til her...? :mrgreen:
www.aperitif.no - det ultimate sted for mat og vin!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 18.07.09 #341 av 396
Postet av: Rune
"RoKo" skrev:
"Rune" skrev:
"roffe" skrev:Helt mega-off-topic, men tittet på coveret av siste Hjemmekino, og jeg lurer... Er det jenta som er lita, eller er de høyttalerne digre?
Uansett så var jo finishen meget lekker. Desverre er nok WAF faktoren veldig lav og jeg tror nok de fleste vil få problemer med kona/samboer hvis man drasser med seg noe slikt hjem. Det er jo få forunt bare å få testet noe slikt. Vi med normal lommebok får nok bare drømme videre.

Nei, nå ble jeg jammen usikker, gitt...
Er det jenta eller høyttalerne du sikter til her...? :mrgreen:

Hva tror du? :wink:
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2008 19.46.48 #342 av 396
Postet av: Berit
"Rune" skrev:
"roffe" skrev:Helt mega-off-topic, men tittet på coveret av siste Hjemmekino, og jeg lurer... Er det jenta som er lita, eller er de høyttalerne digre?

Jeg er usikker på om du mener at størrelsen påvirker ytelsen. Mange vil nok foretrekke å bygge i høyden isteden for bredden for å få en mer responsiv løsning. Uansett så var jo finishen meget lekker. Desverre er nok WAF faktoren veldig lav og jeg tror nok de fleste vil få problemer med kona/samboer hvis man drasser med seg noe slikt hjem. Det er jo få forunt bare å få testet noe slikt. Vi med normal lommebok får nok bare drømme videre.


:evil: :twisted: :P
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 21.27.33 #343 av 396
Postet av: Atle Torp
Jakten på en forforsterker er i gang!

Nå føler jeg at høyttalerne er ferdig innspilt, og noe av jula har jeg tenkt til å bruke for å finne en god match innen forforsterkere.

Aktuelle kandidater er Linn Akurate Kontrol, Mark Levinson 320, Parasound JC 2, Marantz SC 7S2, Ayre K-5xe, Electrocompaniet EC 4.9 og sikkert en del andre. Den nyeste forforsterkeren til Classè kommer også etterhvert. Jeg ønsker ikke å gå over 70.000,- veiledende - helst mindre. Jeg er usikker på om jeg ønsker rør, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe i den retning.

ADAM Audio bruker Krell og Electrocompaniet på messer, men jeg er ikke sikker på om det er noe for meg. De feteste Krellene er uansett for dyre. Det viktigste er uansett ikke prisen, men at det til syvende og sist er en god match med mine høyttalere.

Forslag til No Nonsence-produkter mottas med takk. Det er lett å glemme noen :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 22.59.04 #344 av 396
Postet av: Atle Torp
Forforsterker nummer én er egentlig bare for moro. Dette er den gamle ML No. 38.

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 09.10.39 #345 av 396
Postet av: roffe
Har du vurdert typiske merker fra Oslo Hifi Center, sånn som Burmester, Densen, T+A?

En kamerat hadde T+A en stund, og jeg må si jeg likte den nøytrale lyden kombinert med tysk ingeniørkunst. Veldig åpent og detaljert lydbilde. Forforsterkeren T+A P 1230 R er jo rimelig, men du trenger sikkert fjernkontrollen og noen XLR-moduler også... Du kan jo prøve, selv om den lave prisen ofte gjør at det rykker litt i "kan det være bra nok når det ikke koster mer"-muskelen. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar