Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
05.06.2009 17.37.15 #391 av 396
Postet av: eksu
Æsj, hadde planer om å fått til en demo hos deg slik du har det nå. Vel vel, jeg kan sikkert vente med den, for jeg regner meg at det nå kommer til å bli enda heftigere. :D
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2009 23.20.53 #392 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg har kommet til et punkt hvor det er rommet som er den aller største flaskehalsen i systemet. I forbindelse med at vi skal pusse opp hele kjelleren og første etasje river jeg den gamle kinoen samt kontoret. Ny lettvegg settes opp i bakkant som vist på tegningen, og dermed har jeg et rom som muliggjør symetrisk plassering av høyttalerne i front.

Jeg kommer til å investere i aktive ADAM Audio in-wall både som surr. - surr. back - presence front og presence back. Totalt snakker vi om 8 høyttalermoduler og 24 forsterkermoduler. I tillegg til frontene og senteren selvsagt. I tillegg til dette har jeg også 2 stykker SVS PB13-Ultra og en SVS PB12-Plus (nye typen).

Jeg beholder JVC HD1 men investerer sannsynligvis i et godt motorisert lerret. Dette gjør jeg for å ikke behøve å se på en stor hvit flate når jeg lytter til musikk. Takk til Scrooge for den ideen!

Resten av elektronikken (Linn Akurate DS - Mark Levinson No. 38 - Yamaha DSP-Z11 - HDX 1000 - PS3 - Sony BDP-S550) blir stående. Jeg klør i fingrene etter å gå for Klimax DS og Kontrol men dette skal heller få være en drøm inntil videre.

Akustikken skal bli svært godt ivaretatt ;)

Jeg kommer nok ikke til å lage en Bat Cave siden rommet kommer til å bli mest brukt til musikk, så jeg vil ha en brytende farge på enkelte akustikkfelt. Tipper det blir så likt som kirsebærfargen på Ekornes-møblene som mulig. I alle fall må det være en varm farge.

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2009 23.38.32 #393 av 396
Postet av: Atle Torp
For øvrig startet jeg en ny tråd om den nye kinoen. Den finner dere her:

viewtopic.php?f=32&t=12211

Jeg skal være flink gutt og poste tonnevis med bilder og inntrykk i tiden fremover.


THE END (av del 1 :mrgreen: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 07.42.27 #394 av 396
Postet av: orso
Du har hintet om dette før, så det var lett å gjette.
Tydelig at du er fornøyd med ADAM Audio når du utvider med flere høyttalere. Du har ikke skrevet noe særlig etter disse kom i hus, så man kunne jo lure.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 19.53.44 #395 av 396
Postet av: Atle Torp
Veldig fornøyd. Nå har jeg til og med begynt å høre på tung heavy igjen.

Aldri hatt bedre, sjeldent hørt noe som faller mer i smak. Man kan si jeg er særs fornøyd :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2009 05.45.32 #396 av 396
Postet av: SVS Inderoy
Ahh... spennende prosjekt på gang ja :D
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar