Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
28.11.2008 11.48.06 #286 av 396
Postet av: 900sl
"Atle Torp" skrev:Pokker så gøy dette er. Sitter nå og regelrett flirer av Grace Jones sin Hurricane.


Gratulerer med hjemkomsten. Så riktig flott ut. Heftige rytmer fra Grace og kule bass-riff på Hurricane :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 16.17.03 #287 av 396
Postet av: kenti
Der var de i hus ja. Kjeglene ser gromme ut der de står, og man får et bedre inntrykk av størrelsen i ditt rom. Vil si meg enig i at de passer godt inn i rommet ditt slik det ser ut i dag. Senteren er jo nødt til å gjøre en god jobb på Wall-E :lol:

Kommer ADAM til å jobbe alene på musikk, eller har du planer om å integrere subbene? Eller har du ikke bestemt deg? Regner uansett med at integrasjon mot SVSene kommer til å prøves.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 17.15.30 #288 av 396
Postet av: Typhoon7
Lekkert!! Blir kanskje en bra helg? :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 17.27.08 #289 av 396
Postet av: Atle Torp
I dag blir det først Mamma Mia med kona, så blir det å skrive ferdig en test jeg holder på med. Og mens jeg gjør det blir det Tensor Beta (hvordan pokker skal jeg forkorte ADAM Audio Tensor Beta. Beta kanskje? Forslag anyone?) stående å spille bakgrunsstøy :mrgreen: Og så er det morgen og jeg skal på et fotooppdrag ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 18.09.41 #290 av 396
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev: (hvordan pokker skal jeg forkorte ADAM Audio Tensor Beta. Beta kanskje? Forslag anyone?)


AATB? :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 18.30.29 #291 av 396
Postet av: SuperB
Kanskje Mamma Mia blir levelig dersom man har slike høyttalere... Kunne vært greit å la seg forbløffe av kvaliteten på lyden, men kanskje det blir som å banne i kjerka å sette på en slik film på et slikt anlegg :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 18.55.23 #292 av 396
Postet av: kenti
"Atle Torp" skrev:I dag blir det først Mamma Mia med kona, så blir det å skrive ferdig en test jeg holder på med. Og mens jeg gjør det blir det Tensor Beta (hvordan pokker skal jeg forkorte ADAM Audio Tensor Beta. Beta kanskje? Forslag anyone?) stående å spille bakgrunsstøy :mrgreen: Og så er det morgen og jeg skal på et fotooppdrag ...


Du kan jo rett og slett fortsette å kalle de ADMA ;)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 18.56.44 #293 av 396
Postet av: kenti
"SuperB" skrev:Kanskje Mamma Mia blir levelig dersom man har slike høyttalere... Kunne vært greit å la seg forbløffe av kvaliteten på lyden, men kanskje det blir som å banne i kjerka å sette på en slik film på et slikt anlegg :roll:


Nei da, Mamma Mia, Sex & Singelliv - you name it. Må jo la damene få velge litt også ;) Etter at dama fikk Sex & Singelliv på Blu-Ray, vil hun også ha Mamma Mia på Blu-Ray og ikke på DVD. Det er et godt tegn!
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 19.10.11 #294 av 396
Postet av: SuperB
"kenti" skrev:Nei da, Mamma Mia, Sex & Singelliv - you name it. Må jo la damene få velge litt også ;) Etter at dama fikk Sex & Singelliv på Blu-Ray, vil hun også ha Mamma Mia på Blu-Ray og ikke på DVD. Det er et godt tegn!


Tipper pipa får en annen lyd når vi blir to om filmvalget, ja... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.14.47 #295 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg digget filmen jeg! Så er jeg også stor fan av ABBA ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.36.56 #296 av 396
Postet av: Atle Torp
"orso" skrev:Enig med Roffe at linjene gjør at de ikke ruver sånn. Akkurat passe.
Har du mulighet til å flytte elektronikken slik at du kunne ha fått større avstand mellom høyttalerne? Ville tro det kan være bra med så store høyttalere.
Blir spennende å lese om integrering av suber også her. Vil SVS henge med i svingene mon tro.


Problemet med rommet mitt er at det er et lite innsving ved den første stolrekken. I tillegg vil jeg ikke ha oppsettet helt likt i forhold til sideveggene. Dermed er ikke lerretet sentrert midt på veggen, men i forhold til de veggene som utgjør bakre del av rommet.

Når det gjelder subwooferne føler jeg ikke noe akutt behov for å bruke disse på musikk. Beta går ganske dypt, og siden subwooferne står bak er det for lett å detektere dem. Men integreres skal dem.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.58.43 #297 av 396
Postet av: Anfield
Subwoofer til musikk er oppskrytt..... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 22.13.55 #298 av 396
Postet av: Atle Torp
Et lite stemningsbilde. En salig blanding :D

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 22.15.17 #299 av 396
Postet av: SVS Inderoy
Nå har Adam kommet hjem til Eva ja :-D hehe
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 22.21.01 #300 av 396
Postet av: Atle Torp
Et til ...

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar