Logo

Blu-Ray og DVD konsertanmeldelser

Skriv et svar
09.02.2010 16.36.03 #31 av 40
Postet av: Torja
'Pink: Funhouse Tour
Artig og meget aggresiv blu-ray konsert.....
Startet i oktober 2008.

Bildemessig er dette rett og slett fantastisk. Liker personlig meget godt det jeg ser. Masse dybde i bildet.

Musikken er suggerende. Jeg digger dette. Med bilde og lydkvalitet på dette nivået tilgir man alt. Jeg mener det. Har du ikke skikkelig prosjektor med ditto lerret kommer du aldrig til å forstå det jeg sier, men selv en stoor plasmaskjerm vil si noe. Sortnivået er rett og slett så i gampræva godt at det bør oppleves. Lyden såå sugerende at du har nærmest ikke noe valg. Rett og slertt fantastisk!

Frøken Pink er meget godt artikulert. Musikken sitte meeget godt etter min mening da.. :D


Dette er rett og slett sircus. Men slik er det nok også ment. Flott og feiende Blu-ray.. Ikke aller verst rokca heller etter min mening. Dolby True HD 5.1 De som vil ha mer aner ikke hva de snakker om. Men det er da min mening. Sjekk ut denne BD først...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2010 18.49.50 #32 av 40
Postet av: Torja
Kommer med Metallica senere, ikke nå..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2010 13.56.08 #33 av 40
Postet av: Kjell
Torja 09/02/2010, 17:36
'Pink: Funhouse Tour


Jeg fikk denne her om dagen. Flott show / konsert. Imidlertid får jeg ikke stemmen til fru / frøken Rosa til å sitte helt bra?
Det virker som om vokalen er litt lavt mikset og liksom drukner i instrumentene. Prøvde alle lydspora, uten at det hjalp noe.
Mulig det var meg som spilte litt lavt også, men jeg testa med et par andre konserter og de var som jeg husker dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2010 20.08.19 #34 av 40
Postet av: Torja
"Kjell" skrev:
Torja 09/02/2010, 17:36
'Pink: Funhouse Tour


Jeg fikk denne her om dagen. Flott show / konsert. Imidlertid får jeg ikke stemmen til fru / frøken Rosa til å sitte helt bra?
Det virker som om vokalen er litt lavt mikset og liksom drukner i instrumentene. Prøvde alle lydspora, uten at det hjalp noe.
Mulig det var meg som spilte litt lavt også, men jeg testa med et par andre konserter og de var som jeg husker dem.

Når man har en Denon receiver med muligheten til direkte endre lyd trykket fra vær enkelt kanal via ett tastetrykk, så er dette intet problem...Ellers er jeg fornøyd..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2011 19.20.35 #35 av 40
Postet av: Torja
Metallica Francais pour une nuit
Ingen tvil om at Metallica har en flott konsert på Blu-ray. Det konkurreres litt i hva som gir best bilde og musikalsk opplevelse mellom den franske og spanske utgaven. Bryr meg ikke om å komme inn på dette nå. Jeg har også den franske utgaven, som etter mitt skjønn holder så absolutt mål.

Ble tatt opp i Arena Nimes i Frankrike 7. juli 2009.
Denne blu-ray utgaven har en flott bildekvalitet. Alt ser klart ut, og sort ser veldig sort ut. Det gir en vanvittig dybdefølelse. Med DTS Master 5.1 er det neppe noe å klage over lydkvaliteten. :surprised:

http://www.youtube.com/watch?v=qBzR8Lgq2Sc
Lydspor:
1."The Ecstasy of Gold" (Intro)
2."Blackened"
3."Creeping Death"
4."Fuel"
5."Harvester of Sorrow"
6."Fade to Black"
7."Broken, Beat & Scarred"
8."Cyanide"
9."Sad but True"
10."One"
11."All Nightmare Long"
12."The Day That Never Comes"
13."Master of Puppets"
14."Dyers Eve"
15."Nothing Else Matters"
16."Enter Sandman"
17."Stone Cold Crazy"
18."Motorbreath"
19."Seek & Destroy"
http://www.youtube.com/watch?v=vaTbIxtk ... r_embedded
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2011 18.11.29 #36 av 40
Postet av: Torja
Crossroads
Eric Clapton sin Guitar Festival 2010
Inn spilt live 26.Juni 2010 i Chicago

2 Blu-ray plater med over 4 ½ time konsert og bak scenen prat.
Noen av de som spiller er: Eric Clapton, Jeff Beck, Sheryl Crow, Vince Gill, Buddy Guy, B.B.King, John Mayer, Bill Murray, Ronny Wood osv…


[u]Beste lyd spor er DTS-HD Master 5.1.[/u]

Eric Clapton sin Guitar Festival var en flott feiring med legendarisk kjente gitar spillere og hans venner. Crossroads Guitar Festival 2010 fant sted lørdag 26. juni på Toyota Park i Chicago.
For en dag bare, samlet Clapton fortid, nåtid og fremtiden for gitarmusikk på en scene for en utrolig full dag med musikalske arrangementer foran et publikum på over 27.000. Den tredje Crossroads Guitar Festival var utsolgt. Overskuddet gikk til ”The Crossroads Center” i Anttigua som er Clapton sitt behandlings senter for behandling av alkoholiserte og stoff avhengige personer.

Bildekvaliteten:
Rent og pent bilde for det meste. Ikke noe spesielt som stikker seg ut i den ene eller andre retning. Innimellom et noe uryddig bruk av ”håndholdte” kameraer, eller slik virker det.
Lydkvaliteten:
Så bra det kan bli med Live konsert og DTS-HD Master…



Her blir det spilt gitar av alkens mestere, både nye og gamle. Liker du denne typen musikk er dette virkelig en festival for deg. Jeg koser meg i alle fall. Det virker som de fleste morrer seg og koser seg på scenen. Mye spille glede her. Musikken trøkker fint. Bakkanalene brukes eksemplarisk for å underbygge musikken der oppe på scenen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2011 17.54.22 #37 av 40
Postet av: Torja

Ayo født som Joy Olasunmibo Ogunmakin den 14. september 1980 nær Køln i Tyskland. Hun er en Nigeriansk-Tysk sanger. Hun har en sønn, Nile, som ble født sent i 2005 og en datter, Billie-Eve, født juli 2010.

Ayo: Live At The Olympia
flott konsert med DTS-HD Master...
mange syns at bilde ikke når helt opp til mange andre BD, men jeg syns dette er så bra man kan forvente av en rett frem konsert. Intet spesielt er brukt for å boste bilde eller gi noe ekstra utover musikken. En del sekvenser er brukt for å lage dobbelt bilder og gjøre det litt mer spennende. Men det er musikken som er i fokus, intet annet.
Trives man med denne musikken vil man kose seg over konserten, helt klart.

I tillegg til en del bonus vidoer så er spill listen:
Intro
Without You
Letter by Letter
Only You
Africa
Help Is Coming
Girls
What Is Love?
And It's Supposed to Be Love
Watching You
Down On My Knees
Neva Been
Life Is Real
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2012 15.33.10 #38 av 40
Postet av: Torja

Award-vinnende blues rock star, gitar hero og singer Joe Bonamassa s nye utgivelse, Joe Bonamassa Live From The Royal Albert Hall. Filmen, utgitt på Oktober 6 ved Bonamassa s plateselskap J & R Adventures, fanger intensiteten og spenningen i mai 2009 viser at merket Bonamassa er headliner debut på uten tvil den mest prestisjefylte konsertlokalet i verden.

På The Hall hadde Bonamassa den ekstra ære å være på scenen med den legendariske Eric Clapton. The Guitar Buzz kaller det, noe du må ha DVD for enhver Joe Bonamassa fan og ærlig, enhver person som spiller gitar og setter pris på instrumental mestring på jobb. Joe Bonamassa er til gitaren hva Liberace var til pianoet. Han SA 6-streng maestro. Og Brian D. Holland skriver i Guitar International det ikke bare en betydningsfull anledning for Joe Bonamassa det er en for bluesrock generelt.

Denne doble BD-settet, som har en tolv-kamera HD, surroundlyd skyte produsert av Kevin Shirley (Led Zeppelin, Black Crowes, Aerosmith) og et eksklusivt intervju og behind-the-scenes opptakene med Bonamassa, presenterer den magiske natten i full for ettertiden, og for alle fans som ikke kunne ikke være blant de om lag 5000 concertgoers fyller setene.

Bonamassa utfører med en kombinasjon av sviende fortreffelighet og artisteri som understreket nettopp hvorfor han har steget til toppen av mest straffe kretsen i populærmusikk i dag.

SPOR:
Django
The Ballad Of John Henry
So It´s Like That
Last Kiss
So Many Roads
Stop!
Further On Up The Road
High Water Everywhere
Sloe Gin
Lonesome Road Blues
Happier Times
Your Funeral My Trial
Blues Deluxe
Story Of A Quarryman
The Great Flood
Just Got Paid
Mountain Time
Asking Around For You
Extra:
Woke Up Dreaming
Joe Bonamassa Interview
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2012 19.18.15 #39 av 40
Postet av: Torja
Shakira..


Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2013 22.30.43 #40 av 40
Postet av: Torja
Denne igjen, har spilt den mye før...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar