Logo

Blu-Ray og DVD konsertanmeldelser

Skriv et svar
05.01.2009 17.45.11 #1 av 40
Postet av: Torja
Alle som ønkser å anmelde eller bare fortelle om en konsert/musikk i nemnte format må så gjerne gjøre det her. Håper det var forståelig nok.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 17.49.40 #2 av 40
Postet av: Torja
Fantastisk dynamisk konsert med et topp ban. Hardt slående musikk med en hardt slående dame. Andre må så gjerne kommentere..


Sortnivå er godkjent. Mye lys er brukt. Kjappe scener som veksler mellom farger og sort/hvitt. Fin musikk dvd på tross av det noe begredelige DD5.1 sporet. Det er alikavel utnyttet maksimalt. Noe utvasket bilde til tider, men godkjent. Rett og slett for den fandenivolske framføringen. Man får lyst til å gjøre djevel tegn forran lerretet og jeg har tidligere gjort dette ofte foran denne dvd 'en. Det borger for engansjerende musikk...

:twisted: 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 18.14.48 #3 av 40
Postet av: Torja
Flott konsert som jeg titter på nå. Har sett denne mange ganger tidligere. Kommenter gjerne den som ønsker/kan.
Vi ser et voldsomt lyd og bilde show. Nå og da lyser det kraftig opp på scenen. Så voldsomt at det brenner ut detaljer. Men vi tilgir disse kunstriske grepene.

DD 5.1 gir et meget detaljert lydbilde selv om vi savner de høyoppløste.
Sortnivået er meget godt. Lyden i sorund er eksemplarisk. Jeg liker det jeg ser og hører. Det lover meget godt. Mange som jeg har sett og hørt dette mye og vi gleder oss til BD utgaven med David Gilmour. Synd den koster så mye via PLatekompaniet. :evil:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 19.19.00 #4 av 40
Postet av: Torja
Within Temptation
Black Symphony
Inn kommer syngende, kappekledde munker med katedral musikk. En skjerm over dem med nesten et tredimensjonalt bilde av et digert ansikt med fangarmer. Alt i sort og hvitt. Det er Ouverture til Black Symphony. Det er stort og låter kraftfult. Salen summer av stemmer og forventinger.

Slik begynner denne rocke operaen. Jeg tror at jeg er inhabil i beskrivelsen av den konserten jeg får oppleve nå. Jeg gjør djeveltegn sammen med de andre opp mot scenen og vugger hode og arm i takt med musikken. Skriker ut med de andre. Svetter og har lyst til å danse takten. Alt mens jeg titter opp på lerretet mitt. Ja for jeg er jo hjemme i min egen kino og titter på denne konsert BD’en. Jøss for en lyd. PCM 96kHz og 13,8 Mhz/s i 5.1 kanaler. Det rocker.

De som liker litt rocka konserter bør få med seg denne. Sharon Del Adel (Vokalisten) er noe lys i stemmen innimellom, men det passer akkurat denne konserten bra. Det låter dog så lyst at jeg har problemer med å forstå teksten. Lyd som beskrevet i deilige PCM 5.1.
Nå rocker det virkelig meget bra. Det jeg ser og hører er overveldende. Ønsker mer av lignende konserter velkommen.

Har dere noe tilsvarende erfaringer så gjengi dem her. Vi ønsker deres erfaringer.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 22.27.37 #5 av 40
"Torja" skrev:Alle som ønkser å anmelde eller bare fortelle om en konsert/musikk i nemnte format må så gjerne gjøre det her. Håper det var forståelig nok.


Hva med å endre tittelen til feks "Blu-Ray og DVD konsertanmeldelser" for å gjøre det litt mer forståelig? Bare ett forslag...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 23.05.07 #6 av 40
Postet av: Torja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:
"Torja" skrev:Alle som ønkser å anmelde eller bare fortelle om en konsert/musikk i nemnte format må så gjerne gjøre det her. Håper det var forståelig nok.


Hva med å endre tittelen til feks "Blu-Ray og DVD konsertanmeldelser" for å gjøre det litt mer forståelig? Bare ett forslag...

Er ikke meg imot men hvordan gjøres det?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 23.41.04 #7 av 40
Trykke på "endre" knappen, eller evt be Moderator/Administrator om å endre. Men ser ut som du klarte det fint :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2009 20.51.25 #8 av 40
Postet av: Torja
Alison Krauss + Union Station Live
Special edition 2 disc set.
Dette er countri musikk med stor C. DTS 5,1 i 1,5Mbit/s. Lyden i seg selv er meeget god.
Jeg er ingen stor countri fan. Men dette lyder meget godt. God konsert opptak. Sangeren(Alison Krauss) med en meget spesiell stemme. Litt mørk, samtidig feminin. Ser ikke så verst ut heller. Alt i alt en minneverdig opplevelse. Musikerne sammen med henne er svært gode. Dette gjør at det musikalske faktisk er meget godt. MAN BØR VEL HA ET FORHOLD TIL Countri for å like dette. Jeg hadde ikke noe spesielt forhold til dette på forhånd og jeg liker det jeg hører. Surond miksen er god.


Ut fra bildet så er dette en meget god konsert DVD. Godt sortnivå. Minimalt med bildestøy. Mye rødt er brukt i bakgrunnen. Gir et kontrastfylt og litt aggressivt bilde. Via min Thosiba HD-DVD HD-XE1 så er bildet meeget bra.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 10.35.47 #9 av 40
Postet av: boly
[quote="Torja"]Within Temptation
Black Symphony

[attachment=1]Black Symphony 04.JPG[/attachment]
Har dere noe tilsvarende erfaringer så gjengi dem her. Vi ønsker deres erfaringer.[/quote]

Kan bare slenge meg på her, den desidert beste musikkblu ray til nå. Bra bilde og god lyd.
Bilde blir kun overgått av ZZTOP Live from texsas, men der var lyden sånn passe, for ikke å snakke om de utførende.
Lyden er som beskrevet tidligere meget bra.

Terningkast 6
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2009 13.40.34 #10 av 40
Postet av: Torja
Yupii har fått Amy Winehouse "I told you i was trouble" i Blu-ray.. Kommer med tilbakemelding senere.. Sakl sette den på :smile:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2009 15.03.01 #11 av 40
Postet av: Torja
Amy Winehouse
Her har hun med seg et knippe geniale musikere. Amy er som man kan se Amy. Stemmer rasper som om hun har vært på fylla hele siste uke (og har det vel..). Hun er den hun er. Av og til lurer du på om hun er påvirket av noe, andre ganger tenker man at så godt hun er nyktern. Dette er Amy Winehouse. Take it or f**king live it.

Når du ser det kull sorte håret hennes, og ser inn i øynene hennes.. man blir litt småforelsket. Men akk sangen ”Back to black” sier det meste.. Fuc** it..

En tatorvert og meget spesiell artist, uten tvil.

Sortnivå er på referanse nivå. Mange detaljer i det sorte. Mørk stemning, med dyb rubinrød bakgrunn. Amy er opplyst i forgrunnen av lyskasterne. Mye strobe lys. Skinner ut av lerretet. Litt fortettet stemning. Som på en klubb, uten å helt være det.

Lyd; DTS HD Master 5.1
Kunne det blitt bedre, aner ikke tror det neppe. Raspet fra Amye kommer meget godt fram, orkesteret og back upp sangerne kommer in så naturlig at du knapt legger merke til det. Dette er meget bra. Fortettet musikk med mye trøkk. Jeg digger det. Surond miksen er meget god. Hva skal jeg si… jeg må lytte nå så hyrsj

Klager/misfornøyd heter:
Vel dette er musikk BD så enten liker du musikken til dama, eller så liker du den ikke…
Føler jeg mangler litt stemning fra salen innimellom.

For all del ikke glem det som kommer etter hoved konserten. En ny konsert med en bildekvalitet som er så detaljert du tror du er der...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2009 16.46.16 #12 av 40
Postet av: Torja
Har du sett Destiny’s child – live in atlanta i Blu-ray så er dette nøyaktig det samme. Bare at her er det kun Beyonce. Musikalsk dog helt likt. Med andre r'n'b og glad poppulær musikk. Fantastisk flott musikk. Et fantastisk sortnivå, men noen vil muligens synes dette er for mørkt. Det som skal synes godt ser veldig godt ut uansett. Mange av sangene er kjente fra Destiny’s child.

Bandet består hovedsakelig av damer. Jada, du leste helt riktig. Kun damer som spiller og synger. Menn er der men de er kun som vakre dansere sammen med de som synger, altså Beyonce.

Dette er fortsettelse av Destiny’s child. Bare bedre enn noen gang. Utrolig fargerikt. Det er dog en liten gjeste opptreden av de andre Destiny’s child medlemmene. Mange av de gamle sangene er her. Det meste er her, bare enda mer sexy. Skjørtekanten er om mulig ennå kortere og utringingene så dype at de er en vits i seg selv.

Beste lydspor er PCM 5.1
Det er mange bra damer man kan hvile sine trette øyne på(rune).
Eksemplarisk sortnivå med mye detaljer og tredimmonsjonalt bilde. Fantastisk bildedynamikk etter min mening.
Akk, pene damer å bare kunne se på... :geek:
Se litt via youtube her;
http://www.youtube.com/watch?v=gEAKPNAPjOY
http://www.youtube.com/watch?v=7sA17uS5_gU
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2009 19.15.49 #13 av 40
Postet av: Torja
Er det virkelig ingen andre enn meg som ser på disse Blu-ray konsertene? Inegen andre som vil legge fram sine eksempler??!
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 09.33.45 #14 av 40
Postet av: teebee
har kun tiesto bluray, men har ikke puttet den i spilleren enda. så er kanskje ikke interessen for tranceparty den største. kan putte den i og se om jeg finner noe å si :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 22.07.09 #15 av 40
Postet av: Torja
"teebee" skrev:har kun tiesto bluray, men har ikke puttet den i spilleren enda. så er kanskje ikke interessen for tranceparty den største. kan putte den i og se om jeg finner noe å si :D

Vi venter i spenning :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar