Amy WinehouseHer har hun med seg et knippe geniale musikere. Amy er som man kan se Amy. Stemmer rasper som om hun har vært på fylla hele siste uke (og har det vel..). Hun er den hun er. Av og til lurer du på om hun er påvirket av noe, andre ganger tenker man at så godt hun er nyktern. Dette er Amy Winehouse. Take it or f**king live it.
Når du ser det kull sorte håret hennes, og ser inn i øynene hennes.. man blir litt småforelsket. Men akk sangen ”Back to black” sier det meste.. Fuc** it..
En tatorvert og meget spesiell artist, uten tvil.
Sortnivå er på referanse nivå. Mange detaljer i det sorte. Mørk stemning, med dyb rubinrød bakgrunn. Amy er opplyst i forgrunnen av lyskasterne. Mye strobe lys. Skinner ut av lerretet. Litt fortettet stemning. Som på en klubb, uten å helt være det.
Lyd; DTS HD Master 5.1
Kunne det blitt bedre, aner ikke tror det neppe. Raspet fra Amye kommer meget godt fram, orkesteret og back upp sangerne kommer in så naturlig at du knapt legger merke til det. Dette er meget bra. Fortettet musikk med mye trøkk. Jeg digger det. Surond miksen er meget god. Hva skal jeg si… jeg må lytte nå så hyrsj
Klager/misfornøyd heter:
Vel dette er musikk BD så enten liker du musikken til dama, eller så liker du den ikke…
Føler jeg mangler litt stemning fra salen innimellom.
For all del ikke glem det som kommer etter hoved konserten. En ny konsert med en bildekvalitet som er så detaljert du tror du er der...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.