Det er mørkt. Mye støy i sortnivået her gitt. Summing i salen. Det klappes og så starter hoved sangeren, Roy Orbinson med "Only the Lonely".. dette har vi vel hørt før, med dum, dum, de daah...?!
Like pompøst og feiende flott som jeg husker dette fra de "gamle" dager. Alt i sort og hvitt. Dette skal vi altså kalle en blu-ray utgave?
Albumet ble utarbeidet og utgitt etter en TV spesial. Albumet ble sluppet i februar 1998 og inkluderte låtene "Blue Bayou" og "Claudette" som ble kuttet fra den, for tiden, opprinnelige kringkastingen. Men det gjorde de ikke med låten "Blue Angel", som ble kuttet fra den opprinnelige kringkastingen av samme grunn.
Alle spor består av Roy Orbison, unntatt der det angis
1. "Only The Lonely" (Orbison, Joe Melson)
2. "Dream Baby" (Cindy Walker)
3. "Blue Bayou" (Orbison, Joe Melson)
4. "The Komikere" (Elvis Costello)
5. "Ooby Dooby" (Dick Penner, Wade Moore)
6. "Leah"
7. "Running Scared" (Orbison, Joe Melson)
8. "Uptown" (Orbison, Joe Melson)
9. "In Dreams"
10. "Crying" (Joe Melson)
11. "Candy Man" (Fred Neil, Beverly "Ruby" Ross)
12. "Go Go Go (Down the Line)"
13. "Mean Woman Blues" (Claude Dimitrij)
14. "(Alt jeg kan gjøre er) drøm Du" (Billy Burnette, David Malloy)
15. "Claudette"
16. "It's Over» (Orbison, Bill Dees)
17. "Oh, Pretty Woman" (Orbison, Bill Dees)
En spesiell hendelse som dukumenterer en av de mest unike kapisiteter innen rock'n'roll. Recorded live i Cocoanut Grove i Los Angeles, Roy Orbinson har et knippe av rockens superstjerner med seg. Noen av disse var for eksempel Jackson Browne, Elvis Costello, ten-Bone Burnett, J.D. Souther Jennifer Warnes, k.d. lang, Bonnie Raitt, Bruce Springsteen och Tom väntningar. Orbison og med- sangerne brukte en fantastisk time på å spille mange av hans beste hits.
Sa jeg at dette var sort hvitt. Det er det. Men lyden er i himmelske DTS HD Master 5.1. Oppløst, detaljert og med godt trykk i bassen når det trengs. Bak kanalene er godt brukt til bl.a. koristene.
Bildekvaliteten er alikavel så bra man kan forvente ut i fra førnevnte sort nivå. Det er et stort sett knivskarpt bilde. Noe støy er det her og der dog, men ikke noe man bryr seg om, for her er det musikken som betyr noe. 1080P60Hz. Kan jeg lese på bilde skjermen min via WV50.
En fantastisk konsert gjennomført av datidens mest annerkjente musikere sammen med en legende. Bør oppleves og man bør ha det som en av sine Blu-ray konserter. Men det er min meeget beskjedene mening, selvsakt.
http://www.youtube.com/watch?v=FT4dU2hwWjo
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.