Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
24.11.2008 12.42.30 #91 av 200
Postet av: Anfield
"900sl" skrev:

Gratulerer med nye HT, Anfield :mrgreen:


Spank you very much.... :mrgreen:

KEF Reference 205.2 er en fantastisk høyttaler. Som Atle skriver, jeg har aldri hatt bedre lyd i dette rommet før. Høyttaleren er stor, men med sine foroverplasserte bassrefleksporter passer den meget godt i rommet mitt som ikke er av de aller største. Til slutt stod det mellom KEF Reference 205.2 og Gemme Audio KATANA. Begge ekstremt gode høyttalere. Og i samme prisklasse. Men der KEF passet i rommet, ble KATANA for store. De krever litt armplass for virkelig å komme til rette, og med et behov for ca 80 cm minimum til bakvegg ble de stående altfor langt utpå gulvet i mitt rom. All den energien som den høyttaleren er i stand til å lage, kommer ut i en stor port på baksiden, og skulle de stå der KEF står (som er en ideell plassering interiørmessig sett) så blir KATANA litt for voldsom i bassområdet.

Nok en gang, denne høyttalerrunden har igjen bevist hvor viktig interasksjonen mellom rom og høyttaler er.

Så, da er det bare å fokusere på hva som skal fore dette praktverket av en høyttaler med elektroniske impulser.... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 12.44.50 #92 av 200
Postet av: Anfield
Fikk i dag også ordrebekreftelsen på TV'en, og i starten på desember vil en slik en komme til Anfields AV-nirvana:

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 16.42.44 #93 av 200
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med nye høytalere. Har ikke hørt KEF i den prisklassen selv, men regner med at det burde jeg egentlig ha gjort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 18.17.21 #94 av 200
Postet av: roffe
Gratulerer med KEF-høyttalervalget. Det er spennende høyttalere, og KEF i den prisklassen er, som flere har bemerket, ikke hverdagskost. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 19.46.38 #95 av 200
Jakten på den perfekte høytaler er nå over (for denne gang), en tidkrevende men morsom prosess. Gratulerer! :P

Hvilken TV er dette, Loewe?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 19.50.32 #96 av 200
Postet av: Typhoon7
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hvilken TV er dette, Loewe?


Det skulle stemme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 19.59.37 #97 av 200
Postet av: Anfield
"Tommy(Actionchicken)" skrev:

Hvilken TV er dette, Loewe?


Det er den helt nye Loewe Art, som blir lansert på det norske markedet første uken i desember.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 20.15.27 #98 av 200
Postet av: Anfield
"roffe" skrev:Gratulerer med KEF-høyttalervalget. Det er spennende høyttalere, og KEF i den prisklassen er, som flere har bemerket, ikke hverdagskost. :-)


Riktig at det ikke er hverdagskost. Men dæææææægeren som det smaker.... :mrgreen:

Jeg er fremdeles helt satt ut. Jeg har fått et par timer med godlyd nå i kveld og jeg er målløs over den prestasjonen som disse høyttalerne disker opp med. Jeg trodde at Martin Logan var "Numero Uno" når det gjelder sømløshet mellom mellomtone og diskant, men KEF sin UniQ-teknologi kan umulig våre dårligere på dette punktet. De to 8"'erne går uendelig dypt og presist her i mitt rom, uten å bikke over slik som KATANA gjorde. Stramt, kontrollert, homogent, ufattelig oppløst med en fantasisk kontroll i diskantområdet. Er i Bliss-modus nå ikveld, og det er helt absurd at jeg skulle oppleve denne lyden fra "kun" to høyttalere uten at en subwoofer skulle være koblet til....

Jeg må også få lov til å dele med dere den ufattelige gleden det er å ha sitt eget lille lydnirvana tilstede igjen. I løpet av det siste hektiske året har det blitt lite tid til å kunne kose seg med musikk, laptoppen på fanget og noe godt i glasset. I kveld er jeg endelig der igjen, og du som jeg har savnet det. Når ungene er lagt, kona ser på 71 grader nord i stua og jeg er alene her nede, med dempet belysning og god musikk ligger i spilleren så er alle de lange harde timene med hard jobbing og ofring endelig verdt det igjen.

Livet uten musikk for å glede sansene hadde vært uutholdelig.....

Legger ved et aldri så lite stemningsbilde...

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 20.16.20 #99 av 200
Postet av: Anfield
"Typhoon7" skrev:Gratulerer med nye høytalere. Har ikke hørt KEF i den prisklassen selv, men regner med at det burde jeg egentlig ha gjort.


Det burde du, og min dør står åpen for deg om du har lyst....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 20.49.29 #100 av 200
Postet av: Typhoon7
Det kunne vært både hyggelig og lærerikt. Har en plan om å få besøkt butikken din også, men har ikke funnet tid til det ennå. "Faren" er jo at det kan bli dyrt, når man plutselig oppdager svakhetene i sitt eget anlegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 21.16.59 #101 av 200
Postet av: orso
Ikke overrasket over at Kefene låter så bra. 207/2 måler jo meget linært og 205/2 er sikkert ikke noe dårligere bortsett fra litt mindre pondus nedover.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 07.04.14 #102 av 200
Postet av: Jerome
Gratulerer så mye med 'nytt' stereo oppsett :D

Kef 205.2 er vel i en helt annen prisklasse enn ML Vista (75k vs 35k veil. hvis jeg ikke tar feil), så det overasker meg ikke så mye at de spiller utrolig bra. Men savnet du noe fra Martin Logan sin lyd?

Hva slags elektronikk bruker du nå? Spiller du mest vinyl eller CD'er?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 08.40.51 #103 av 200
Postet av: Anfield
"Jerome" skrev:Gratulerer så mye med 'nytt' stereo oppsett :D

Kef 205.2 er vel i en helt annen prisklasse enn ML Vista (75k vs 35k veil. hvis jeg ikke tar feil), så det overasker meg ikke så mye at de spiller utrolig bra. Men savnet du noe fra Martin Logan sin lyd?

Hva slags elektronikk bruker du nå? Spiller du mest vinyl eller CD'er?


Klart det er en annen prisklasse. Men samtidig så er jo Martin Logan fantastiske omtrent uansett prisklasse (ihvertfall de høyttalerne med de nye Xstat-panelene) med tanke på å være sømløse i overgangen mellomtone diskant. Det var jo definitivt en av de egenskapene jeg satte høyest når jeg hadde Vista. Men jeg får så uendelig mye mer med KEF 205.2... :mrgreen:

Elektronikken holder jeg enda et like mystikkens slør over, da jeg enda ikke har avslørt hva jeg kommer til å velge der. Men det nærmer seg en avsløring der også.

Det går aller mest CD, selv om jeg har over 1000 LP-plater. Jeg holder på å sette Revolver Replayen som står her i stand og da blir det nok litt mer vinyl.

PS! KEF 205.2 koster ca 87k veil. i den finishen jeg har valgt.... :wink:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 09.16.46 #104 av 200
Postet av: Atle Torp
"Anfield" skrev:
PS! KEF 205.2 koster ca 87k veil. i den finishen jeg har valgt.... :wink:


Jøss, som vekslepenger å regne dette :mrgreen:

Uff, jeg bare tuller.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 10.48.11 #105 av 200
Postet av: Anfield
Ja, jeg er jo en liten smågutt i forhold til deg.... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar