Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
25.11.2008 20.31.37 #106 av 200
Postet av: kenti
Gratulerer med flotte høyttalere, Rune. Skikkelig WAF, og det lille jeg har hørt er definitivt positivt, da på EC (hørte litt på de i sjappa di etter en god del øl :)

Blir det "Nerdrum-kroken"-elektronikk på deg eller?
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 20.56.26 #107 av 200
Postet av: Anfield
"kenti" skrev:Gratulerer med flotte høyttalere, Rune. Skikkelig WAF, og det lille jeg har hørt er definitivt positivt, da på EC (hørte litt på de i sjappa di etter en god del øl :)

Blir det "Nerdrum-kroken"-elektronikk på deg eller?


Takker for det, Kenti!

"Nerdrum-kroken"? Litt intern. Er det noe jeg har glemt siden sist helg, tro? :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 22.15.14 #108 av 200
Postet av: Atle Torp
Ohh, den satt langt inne, men nå husker jeg hva Kent mente :mrgreen:





Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 22.30.58 #109 av 200
Postet av: Rune
Imponerende tankerekke Kent. :|
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 22.39.40 #110 av 200
Postet av: Atle Torp
Pssst! Kent er ikke helt i balanse ... ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2008 08.26.18 #111 av 200
Postet av: roffe
Hmmm... Tror aldri jeg vil kjøpe meg en CD-spiller fra Naim etter dette... ;-)

Seriøst, så har jeg faktisk aldri hørt et komplett Naim-oppsett, tror jeg, så det kunne vært moro om det ble satset på noe slikt (og et jeg fikk anledning til å ta et besøk). Naim-entusiaster er jo ofte merketro, og jeg mistenker at det kommer av at utstyret leverer et levende lydbilde som likevel har en klar signatur som skiller seg fra "røkla".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2008 12.12.19 #112 av 200
Postet av: Anfield
Fantastisk tankerekke, Kent! Vet ikke om jeg er imponert eller skremt.... :roll:

Naim er et av merkene jeg vurderer til KEF'ene, det er riktig. Har et par andre alternativer som også må testes ut i heimen, men Naim oppfyller langt på vei de aller fleste kravene jeg har til dette oppsettet.

Den som venter vil se....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2008 18.29.10 #113 av 200
Postet av: HenningHG
Rune nå ble jeg litt skuffet. Hadde ventet at du hadde satt in KEF Muon i kinoen. Og ikke noe skrap som det der. :mrgreen:


Gratulerer med nye høytallere
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2008 20.40.05 #114 av 200
Postet av: Anfield
Hehe...

KEF Muon hadde ihvertfall blitt for store for rommet. Jeg hadde jo nesten fått problemer med å få dem inn i rommet. De er jo 2 meter høye. Og med min lave takhøyde kunne det holdt hardt gitt.... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2008 22.54.45 #115 av 200
Postet av: HenningHG
Pyse :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 16.22.06 #116 av 200
Postet av: kenti
Ikke legg for mye i dette med kroken nå da. Knytt det i allefall ikke til meg, for det var i utgangspunktet ikke min tankerekke :mrgreen:

Hva du enn velger blir det sikkert bra kjenner jeg deg rett, Rune. Og det vil jeg jo si at jeg gjør. Du angrer fortsatt ikke på høyttalervalget? :)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 18.15.35 #117 av 200
Postet av: Anfield
Kan ikke si at jeg angrer akkurat nei.... :mrgreen:

De spiller så voksent og fullfrekvent at subwoofer til musikk ville vært en gedigen perle foran en haug med svin. Nydelig detaljert i toppen uten at det noen gang er i nærheten av å bikke over. Mellomtonen er magisk og den sømløse overgangen som jeg tidligere har opplevd som nydelig på Martin Logan Vista er i høyeste grad tilstede med KEF sitt UniQ-element. Det å sette diskanten i midten av mellomtoneelementet er ikke den enkleste høyttalerkonstruksjonen, men KEF har lykkes ekstremt godt i sin løsning.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 20.02.35 #118 av 200
Postet av: kenti
"Anfield" skrev:Kan ikke si at jeg angrer akkurat nei.... :mrgreen:

De spiller så voksent og fullfrekvent at subwoofer til musikk ville vært en gedigen perle foran en haug med svin. Nydelig detaljert i toppen uten at det noen gang er i nærheten av å bikke over. Mellomtonen er magisk og den sømløse overgangen som jeg tidligere har opplevd som nydelig på Martin Logan Vista er i høyeste grad tilstede med KEF sitt UniQ-element. Det å sette diskanten i midten av mellomtoneelementet er ikke den enkleste høyttalerkonstruksjonen, men KEF har lykkes ekstremt godt i sin løsning.


Ja, som deg har jeg en forkjærlighet for MLs måte å formidle musikken på. Men som du også har nevnt får man ikke i pose og sekk desverre, i allefall ikke på elektrostater i "levelig" prisklasse. Om enn i det hele tatt. Har som deg oppdaget at det finnes mer eller mindre konvensjonelle løsninger som kommer svært tett på, om ikke tangerer, ML på sømløshet. Konstuksjoner jeg har hørt klarer dette svært bra er "fulltoner", Dual Concentric ala Tannoy og KEF og høyttalere med skikkelig bånd-elementer (Piega).
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.12.42 #119 av 200
Postet av: Anfield
Ja, de som har kommet nærmets til nå på "ML-lyd" er for meg KEF (UniQ), Tannoy (Dual Concentric) og Piega (koaksialdiskantelement). Alle disse ligger på samme nivå. For meg ble Tannoy fort glemt pga design, mens Piega lenge var med i betraktningen med deres TX70. Det som til slutt ble utslagsgivende var kombinasjonen lyd og utseende. Der mener jeg, strengt subjektivt, at KEF vant på KO...... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 21.15.54 #120 av 200
Postet av: kenti
Ja, men nå har jo du ganske femi-smak også da :mrgreen:

Selv velger jeg høyttelere en mann verdig hva estetikk angår.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar