roffe
Skribent i magasinet Hjemmekino
E-post
kenti
E-post
roffe
E-post
Her kommer bilder av hvordan det ser ut med vegger på kabel/lys-kanalene oppunder taket.
Slik ble det bakover i rommet:
Slik ble det forover i rommet:
Synes selv at det ser ganske ryddig ut.
eksu
Ekspert
E-post
Det går fremover ja, ser bra ut dette. :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
roffe
E-post
"eksu" skrev:Det går fremover ja, ser bra ut dette. :)
Joda. Men det kan ikke vises film ennå...
roffe
E-post
Her er de to siste grå stofframmene ferdig, hvilket betyr at tre av veggene er ferdig kledd.
Venstre side:
Høyre side:
Begge sider, og frontveggen som gjenstår:
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Hvordan syns du støynivået er i rommet nå. Mere dempet?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
roffe
E-post
"Torja" skrev:Hvordan syns du støynivået er i rommet nå. Mere dempet?
Akustikken blir stadig mer dempet, men ikke død, noe jeg tror skyldes hardt gulv og tak. Det blir nok et tynt teppe oppå laminaten.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Helt dødt er vel ikke noen fordel heller? Litt etterklangstid kan være av det gode.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
roffe
E-post
"Torja" skrev:Helt dødt er vel ikke noen fordel heller? Litt etterklangstid kan være av det gode.
Det blir nok dødere enn de fleste vil foretrekke her. Jeg foretrekker at rommet er ganske tørt og med lite etterklang. Tror også at desto mindre rom, desto mindre etterklang er ønskelig.
roffe
E-post
Det skal med tid og stunder bli ventilasjon i C8. Viftene er blant verdens mest stillegående 12x12cm PC-vifter, og drives av en batterieliminator. (Ref:
http://www.noctua.at/main.php?show=prod ... d=4&lng=en )
Det har faktisk vært litt jobb med å få disse delene sammen, siden ingen av delene hadde terminaler som passet sammen. Jeg har derfor måttet splitte kabelen fra batterieliminatoren i separate pluss- og minusledere. Så har jeg måttet kappe og avmantle en adapter som fulgte med viftene, slik at jeg kunne koble dette sammen med en sukkerbit. Satte også en bryter på en lampettskjøteledning for å enkelt kunne skru det hele av og på.
Testkjøring av disse viftene svarer absolutt til forventningene. De høres lydløse ut på lenger avstander enn 10cm, og man kan ved å regulere spenningen få ned turtallet ytterligere.
Nå vet jeg at det virker, så da er det bare å få bygget en lydfelle og viftekanal for disse viftene. Til sammen skal disse to flytte minst like mye luft som en baderomsvifte fra Clas Ohlson. Forskjellen er at disse to viftene til sammen gir maks 11dB støynivå…
Msport
Kunnskapsrik
E-post
Ulempen med PC vifter (etter min erfaring), er at dem etter et års tid starter å bråke litt. Uansett koster dem nesten ingen ting, slik at dem er relativt billige å bytte.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Jorn.Finnerud
Redaktør i magasinet Watt
E-post
Nettside
Sier det meste om størrelsen på kinoen når to PC-vifter er nok til å kjøle den ned;) Fantastisk kult prosjekt dette Roffe!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt