Heisann!
Fikk lyst til å presentere min hjemmekino her, jeg også!
Jonia's hjemmekino består av:
Høyttalere
Audio Pro Bravo FX-10 (fronthøyttalere med innebygget aktiv sub)
Audio Pro Bravo FX-01 (bakkanalene)
Audio Pro Bravo CX-02 (senterkanalen)
Kraftsenter
Marantz SR-7400 receiver (7*105 Watt i 8 ohm)
NAD 216THX effekttrinn (2*125 Watt i 8 ohm, for avlasting av receiveren, kjøres på frontene) NÅ BLIR DET SNART Parasound A21!
Kilder
Denon DVD-2200 multispiller (SACD, DVD-audio, CD, DVD etc.)
Argon 2001 reservespiller (spiller "alt")
Fremvisning
TV: Philips PW8805 (32" widescreen tv, 100 Hz, flat skjerm)
Prosjektor: BenQ PB6200
Lerret: IKEA Tupplur rullegardin (fungerer utmerket!)
Kabler
Høyttalere front: Yi Feng
Center og bakkanaler: PSW audio
Signalkabler: Monster M350i mellom front DVD til receiver og center og sub til receiver. Taralabs til bakkanalene. Yi Feng mellom receiver og NAD effektforsterker.
Digitalkabler: Yi Feng mellom Denon DVD og receiver, Monster mellom Argon DVD og receiver
Bildekabler: Noname komponent til vga kabel til prosjektor, Monster scart kabel mellom Denon DVD og TV, noname scart kabel mellom Argon DVD og TV.
Soundcare spikes til fronthøyttalerne.
Vanlige stålspikes til stativene til bakkanalene.
Om anlegget:
Audio Pro'ene sammen med Marantzen spiller svært detaljert, med masse luft i toppen, låter veldig bra på nær sagt all musikk. NAD'en hjelper Marantzen når jeg har behov for å "dra på litt". Anlegget spiller med bra trykk, de innebygde bassene i frontene har innebygget 150 Watts forsterkere som sikrer god bassgjengivelse ved filmtitting.
Anlegget ble anskaffet i slutten av 2003 og begynnelsen av 2004, og jeg oppgraderer stadig ettersom lommeboka tillater...
Lerretet er festet like i forkant av TV'n, dette er svært lite dominerende og enkelt å ta ned om en ønsker det. Dette har bidratt til at jeg kan kjøre en full 5.1 hjemmekino med prosjektor og lerret i min lille stue, uten at det blir for mye "stasj" i rommet. Tilogmed samboeren aksepterer dette, så jeg vil si anlegget har en høy WAF !!
Jeg startet i sin tid med et anlegg bestående av NAD og Cerwin Vega! Men etterhvert har jeg følt behov for et anlegg som spiller litt mer raffinert, og samtidig med mulighet til hjemmekino. Ville ha alle høyttalere i samme serie, både av hensyn til at det skal se pent ut og gi inntrykk av helhet, for det andre fordi det rett og slett låter bedre!
Valget falt på Audio Pro's Bravo serie, disse låter veldig bra og ser fancy ut! (synes jeg....)
Det neste store prosjektet vil bli å anskaffe et hus og bygge egen hjemmekinokjeller!
Flere bilder finner du på:
http://min.hjemmekino.no/jonia/