Så gikk jeg litt lei av PS3 som BD spiller. Ikke for det, den har gjort en meget god jobb. Man kunne jo alikavel tenkt seg å få Bitstreamet lyden i stedet for å få ferdigutpakket PCM. Dermed blir Ps3 mer en spillmaskin og ikke så mye kinomaskinist lenger.
Blu-ray spillerne er jo billige nå, og som Rune turte jeg ikke vente for lenge i tillfelle prisen går opp.
Kunne egentlig tenkt meg en kombi spiller som også takler SACD og DVD-audio. Har sett Oppo kansje kommer med en slik utover våren, men bestemte meg for ikke å vente. Avventer en slik spiller til kansje neste år eller hva som måtte bli behovet framover. Da ble det en:
[b][size=150][list=]Sony BDP-S550[/list][/size][/b]
Den er billig, har alt man forventer av en BD spiller og ikke minst lys i fjernkontrollen. Gull verdt for oss med prosjektor. Godt pakket inn.
Utover det sedvanlige følger det med egen CD for å registrere seg på nett om man ønsker og info om BD formatet osv. Eget minnekort på 1 Gbit til å koble bak fulgte med. i tillegg til to BD filmer. Si fra om noen vil Ha Hancock for billig penge
Bildet reddferdigjør ikke utseende på denne spilleren. Den er små lekker i glassaktig, blå-svart overflate.
Vi kobler til med HDMI og nettkabel. Minnekortet er i..
Vi vil ha lyden som direkte(bitstream..)
Testskive..
Sjekker om DTS Mastern er her også og jada..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.