Logo

Skrot-teateret: Jbl Array 1400 og McIntosh 501 er i hus!

Skriv et svar
11.11.2008 20.28.37 #46 av 238
Postet av: Skrotnisse
"Typhoon7" skrev:

Hvis det er titlene du sikter til, så tror jeg neppe det er noen som tar seg nær av det.

De titlene er det Rune som er herre over. For min del kan de godt endres. Jeg ville ikke lagt for mye i dem. Etter hva jeg kan huske, så er det kun Nybegynner og Aktiv som følger antall innlegg.


hehe, var ment som en spøk, ikke noe mer :)

En tittel er bare en tittel åkke som hvordan man vrir og vender på det. Selvfølgelig er det litt av sjarmen ved et forum at man kan jobbe opp mot en tittel, men dette har nok mer å si for de som kanskje ikke har vært så aktive på div fora tidligere.

Jeg synes det er helt greit med Nybegynner og Aktiv, samt at det opplyses hvem som er moderator og f.eks. skribent i hjemmekino. Det kan kanskje også være en ide å introdusere tittelen "bransjeaktør"?
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.41.05 #47 av 238
Postet av: DevilEj
"Typhoon7" skrev:

Hvis det er titlene du sikter til, så tror jeg neppe det er noen som tar seg nær av det.

De titlene er det Rune som er herre over. For min del kan de godt endres. Jeg ville ikke lagt for mye i dem. Etter hva jeg kan huske, så er det kun Nybegynner og Aktiv som følger antall innlegg.



Var bare en spøk. Dette blir vel litt på samme måte som titlene de bruker på av-forum. De er bare en morsom sak som ikke betyr noe som helst. Ser jeg har blitt hjemmekinosjef nå :mrgreen:
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.42.05 #48 av 238
Postet av: Rune
Var vel litt mer aktiv med tittlene når det var færre brukere.

Litt av grunnen til spesielle tittler var jo at mange har superpeiling men ikke poster så mye.
Hvis det er helt teit så er det bare å si ifra. Kan jo føles litt feil når man har superpeiling og ikke blir oppdaget :-)

Tittelen er iallfall ikke ment som noen sertifiseringsording :-) (til det er den alt for useriøs)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.48.05 #49 av 238
Postet av: DevilEj
Jeg synes titlene er morsomme, og de fleste forstår nok at dette har lite med kunskapsnivå å gjøre. Man bør heller forholde seg til innholdet i trådene :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.52.48 #50 av 238
Postet av: Msport
"DevilEj" skrev:Jeg synes titlene er morsomme, og de fleste forstår nok at dette har lite med kunskapsnivå å gjøre. Man bør heller forholde seg til innholdet i trådene :D

Trodde du var HiFi sjef også :roll: Dere Østfoldingene har virkelig mye gromsaker!
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.54.07 #51 av 238
Postet av: Typhoon7
Nå skal jeg ikke kuppe tråden din med tittelsnakk, men du har et godt poeng ang bransjeaktør. Blir nok mer aktuelt nå som mye tyder på at aktiviteten her inne er i ferd med å ta seg opp igjen. Uansett så har takhøyden vært meget høy inne, noe jeg tror den vil fortsette å være. Det er ikke mange tråder/innlegg som har blitt slettet/stengt, som jeg kan komme på.

Skjønte at det ang titlene var en spøk, men det er ikke alltid like lett å få frem stemning i det man skriver. :-) Det er hyggelig at man får inn kunnskapsrike folk her på forumet.

Angående RF82:
Meget bra omtale igjen. Jeg synes du skriver meget bra. Det er lett å lese og samtidig engasjerende. Fortsette med det. Det kan tilføre forumet mye.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 20.58.23 #52 av 238
Syntes også slike titler er morsomme å ha med og er enig med det dere sier der, dog at man ikke automatisk blir ekspert etter ett viss anntall innlegg.

Uansett, meget god skrevet igjen Skrotnisse! Men kanskje en ide å poste det under "brukertester" også, slik at testen blir lettere å finne?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 21.03.21 #53 av 238
Postet av: Skrotnisse
"Typhoon7" skrev:Nå skal jeg ikke kuppe tråden din med tittelsnakk, men du har et godt poeng ang bransjeaktør. Blir nok mer aktuelt nå som mye tyder på at aktiviteten her inne er i ferd med å ta seg opp igjen. Uansett så har takhøyden vært meget høy inne, noe jeg tror den vil fortsette å være. Det er ikke mange tråder/innlegg som har blitt slettet/stengt, som jeg kan komme på.


Mm, det er vel litt pga takhøyden at flere nå har begynt å stikke innom også. Jeg ser nok ikke for meg at det kommer til å bli noe bråk sånn sett fremmover, men det som iallefall jeg synes er kjekt med å opplyse om hvem er bransjeaktør er at man slipper unna snikreklamen i og med at brukerens tittel da opplyser om at han faktisk er en bransjeaktør.

"Typhoon7" skrev:Skjønte at det ang titlene var en spøk, men det er ikke alltid like lett å få frem stemning i det man skriver. :-) Det er hyggelig at man får inn kunnskapsrike folk her på forumet.


Nope, det med stemningen i det man skriver kan fort være et problem, og enda verre er det når man har hengt på et forum i ett par år og så bråbytter beite. Lett å glemme at man plutselig trer inn i et fora hvor brukerne og en selv ikke kjenner hverandres skrivemåte. Det positive er at dette går seg fort til :)

"Typhoon7" skrev:Angående RF82:
Meget bra omtale igjen. Jeg synes du skriver meget bra. Det er lett å lese og samtidig engasjerende. Fortsette med det. Det kan tilføre forumet mye.


Takker :D Blir nok ikke så mye sånt fremmover. Enn så lenge har det vært i forbindelse med jakten på "min neste ervervelse", men nå begynner anlegget å ta såpass form at jeg slipper å dra så mye forskjellig i hus. Men hej, jeg tar selvfølgelig imot enhver mulighet for å teste ut ting, så noe blir det helt sikkert :)
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 21.05.41 #54 av 238
Postet av: Skrotnisse
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Syntes også slike titler er morsomme å ha med og er enig med det dere sier der, dog at man ikke automatisk blir ekspert etter ett viss anntall innlegg.

Uansett, meget god skrevet igjen Skrotnisse! Men kanskje en ide å poste det under "brukertester" også, slik at testen blir lettere å finne?


Jeg tenkte på det i etterkant faktisk. Men du vet hvordan gammel vane fungerer. Skal dog prøve å gjennomføre et avveningskurs fremmover, så satser vi på at den neste testen havner i riktig forumdel :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 21.14.52 #55 av 238
Postet av: Typhoon7
"Skrotnisse" skrev:Takker :D Blir nok ikke så mye sånt fremmover. Enn så lenge har det vært i forbindelse med jakten på "min neste ervervelse", men nå begynner anlegget å ta såpass form at jeg slipper å dra så mye forskjellig i hus. Men hej, jeg tar selvfølgelig imot enhver mulighet for å teste ut ting, så noe blir det helt sikkert :)


Bare vent til McIntoshen er i hus. Da begynner rørtestingen. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 21.19.54 #56 av 238
Postet av: Skrotnisse
"Typhoon7" skrev:
Bare vent til McIntoshen er i hus. Da begynner rørtestingen. :wink:


er farlig redd for det ja... gruer meg egentlig som en unge; til tross for at jeg er sånn passelig grønn på rør så har jeg da fått hørt litt og er fult klar over hvor mye et rørbytte kan påvirke lyden. Jeg ser for meg selv sittende på gulvet foran anlegget, med rør i huet og rævva (ikke bokstavelig), frustrert til tusen over alle de forskjellige kombinasjonene som låter ulikt :D

Kom til å tenke på at RF52 kommer inn til uka. Den er gleder jeg meg også til. En ting er sikkert; dette er kun for erfaringens skyld. Frontrekka mi er som den skal og rf52 blir altfor små å ha bak. Med tanke på den lav høyden deres vil de dundre rett inn i sofaen. Men jeg må jo bare finne ut av hvor stor forskjell det er mellom disse og RF82.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 15.21.52 #57 av 238
Postet av: 900sl
Hei

Kjekt å lese anmeldelsen din av Klipsch RF82. Morro at du tar deg tid til å dele erfaringene dine. Deler forøvrig din oppfatning av høytaleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 18.41.56 #58 av 238
Postet av: Skrotnisse
takk takk. Var innom tråden din og må innrømme at jeg fikk en liten klump i halsen. Klipsch RF82 er en underholder av rang i prisklassen rundt 10k, men om den er underholdende, så er LS serien til JBL rett og slett avhengighetsskapende.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2008 23.25.37 #59 av 238
Postet av: Atle Torp
Jeg rett og slett elsker brukeromtaler. Og siden jeg ser at mange flinke skribenter også skriver på dette forumet er jeg nesten fristet til å høre med resten av redaksjonen om det kunne vært en idé å laget noen arrangementer rundt dette på en litt mer offisiell måte. For eksempel kunne man hatt månedlige avstemninger i regi av forumet om for eksempel noe vi kunne kalt månedens produkt. Vi har en avstemning om en rekke produkter brukerne her inne kunne tenke seg å høre på (f.eks fete produkter som TAD R1, Die Music, Yamaha Z11, Susano osv, eller kanskje helt normalt utstyr), og så tar vi inn disse produktene til oss i vår referansekino. Så kunne vi møttes som et testpanel en lørdag eller noe slikt, hvor vi brukte dagen på å teste litt og være sosiale. I etterkant kunne man opprettet en tråd hvor brukerne fortalte om sin erfaring. Dette måtte selvfølgelig vært uhøytidlig, men det kunne vært veldig gøy. Man får sikkert ikke til noe slikt hver måned, men kanskje annenhver.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 08.06.26 #60 av 238
Postet av: Skrotnisse
Atle: Dette er jo et supert forslag! For de fleste av oss er utstyr som Susano, TAD R1, Die Music, Z11 osv. out of reach. Er vi heldige får vi kanskje hørt det i et labert butikklokale eller i en gjennomført håpløs messehall. Det å kanskje få hørt "drømmeproduktet" i hjemmekino sin referanse kino vil jo i forhold fremstå som en drøm som går i oppfyllelse. Og som du nevner blir det også en sosial ting. På denne måten vil jo også hjemmekino kunne tilby noe nytt til sine lesere. Ikke bare vil dere da gi deres lesere muligheten til å høre utstyr de normalt sett bare ville ha lest om, men dere gir oss også muligheten til bli litt mer kjent med hverandre. For hvor mange publikasjoner innenfor denne hobbyen i Norge er det egentlig som virkelig innvolverer sine lesere på denne måten!
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar