Denne profilen vil bli ytterligere oppdatert i tiden som kommer.
Dagens oppsett:
[u]
Høytalere:[/u]
[list][*]
Front: Avantgarde Duo[/*:m]
[*]
Center: Avantgarde Solo[/*:m][/list:u]
[u]
Elektronikk:[/u]
[list][*]
Surroundreciever: Yamaha RX-V1800[/*:m]
[*]
Blu ray spiller: Samsung bdp1400[/*:m]
[*]
Spill: Playstation 3[/*:m]
[*]
Musikkløsning: htpc[/*:m][/list:u]
[u]
Kabler:[/u]
[list][*]
Høytalerkabler: Usher[/*:m]
[*]
Signalkabler: Monster[/*:m]
[*]
Strøm: 2xEcosse og mye medfølgende[/*:m][/list:u]
[size=150][u]
DEN STORE MIMRESEKSJONEN:[/u][/size]
Nedenfor finner du endel bilder av ustyr som jeg enten har eid eller lånt, utstyr som enten har gjort et lydmessig varig inntrykk eller rett og slett tatt seg godt ut på bilde.----------------------------------------------
Denne presentasjonen vil bli utdypet etterhvert som jeg får tid!
Elektronikk:
Plasmatv: LG_RZ42PY10Projektor:Dvdspiller:Phillips DVDP9000SStereoForsterker: Krell Kav 400XIEffektforsterkere: Midgard Audio Oberon 6.1[b]Fronthøytalere:
Klipsch RF7Multifjernkontroll:
Logitech Harmony 1000Spillemaskiner:Xbox 360XboxPlaystation 2Playstation 3Annet stæsj:Hovedkamera:
Canon Eos 400D m/Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USMFestKamera:
Canon Ixus 800 ISMp3:
Apple Ipod 20gbRack:
Soundstyle105S------------------------------------------
Seksjonen nedenfor vil være et slags mimrealbum med bilder av tidligere oppsett og produkter som har levnet ett godt inntrykk.-------------------------------------------
Gutterommet himme hos hu mor:klipsch rf7, krell kav 400xi, midgard oberon 6.1, phillips dvd9000, playstation 3, xbox360Når man har 12 kvadrat til råde bør man vise litt hensyn med tanke på hva man stapper inn av anlegg, men jeg har aldri vært noe flink til å følge slike læresetninger. Klipsch RF7 er ett par dynamikkbomber som overgår det meste. Med sine überraske doble 10 tommere pr kasse og hornladning i diskant og mellomtone, i kombo med 2x600watt var det intet annet enn spinnvilt! Og det verste av alt? jeg angrer litt på at jeg solgte de. De ga meg utrolig mye med tanke på hvor lite de egentlig kostet. Og i tilfelle du lurer: ja jeg har sprengt de en gang au. det tok nesten ett år å få nye elementer!! Den selgeren fikk høre det litt ja!
----------------------------------------------
Første oppsett i ny leillighet (2007)klipsch la scala, krell kav 400xi,midgard oberon 6.1, phillips dvd9000, xbox360, playstation 3 Når man kjøper seg ei ny leillighet må man jo bare gjøre om litt på anlegget. Ut føyk dynamikkbombene klipsch rf7 og inn kom selveste Klipsch La Scala 1, en klassikker av en høytaler. Stygge som nøkken, og de låter som om de sku ha blitt pælma ut av hælvete! De er mildt sagt spinnville. Husk at vi her faktisk snakker om en gjennomført honrkonstruksjon hvor det i bunnen sitter ett 15tommers basselement, i horn konstruksjon faktisk! Det anbefalles å bruke opp til ca 200 rørwatt på disse beistene, men på bygda har vi våre egne regler, jeg pøste på med 2x600 watt, og det gjekk jo som det måtte gå; rett tebake te hælvete! Surt men sant.. men det var et hyggelig bekjentskap.
Også krell kav400xi som ble brukt som rein forforsterker ble solgt til fordel for noe helt annet
)
------------------------------------------------
Anlegget sommer 2008--------------------------------------------------
Jbl array880En av de råeste centerne jeg har hørt! Åsså så mandig a!
-----------------------------------------------
Parasound JC1Jbl array 1400 er en særdeles krevende høytaler, men når man gir de riktig arb.vilkår varter de opp med en lyd som kan få selv den mest garvede high ender til å trekke på smilebåndet. Jc1 var så absolutt forsterkeren som ga arrayene riktig arb.vilkår, men livet går videre og det finnes alltid noe bedre. Andre som foresten har kjøpt seg jc1 og lagt de ut til salgs etter 2,5uke?
-------------------------------------------------
Yamaha rx-v1800 silver:Kjøpte onkyo, solgte onkyo, kjøpte yamaha i sølv, solgte yamaha, kjøpte hk avr 255, solgte hk etter ei uke, kjøpte yamaha i svart. Simpelheten elsker surroundrecieverne deres!
------------------------------------------------
Swans F1.1F og Center:Et avansert systemt med aktiv deling og både oberon 6.1 og 2.1. Desverre brukte vi flere kvelder på å tune systemet uten komme noe nærmere smaken min, dermed føyk settet ut igjen.
Denne monstersenteren gikk til kamp mot array centeren og tapte. Til tross for dette mener jeg fortsatt den dag i dag at denne swans centeren er et høggande godt kjøp.
--------------------------------------------------
Ayon cd1Desverre ble det totalt mismatch når denne møtte resten av anlegget mitt.
--------------------------------------------------
Marantz sa11En herlig rolig og balansert cdspiller som foretrakk tilsvarende rolig musikk. Til tross for herlig bra lydkvalitet fungerte den litt for dårlig på hardere rock som er mine foretrukne sjanger--------------------------------------------------
Rogue Stereo 90 stemmningsbildeRogue stereo 90 sammen med mcintosh c220 serverte den beste lyden jeg noen gang har hatt hjemme hos meg selv. Og ja, jeg var en idiot som solgte begge!!
--------------------------------------------
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]
[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]