roffe
Skribent i magasinet Hjemmekino
E-post
"Skrotnisse" skrev:Photoshop prøvde jeg så vidt for ca to år sida, skjønte ette bæra og har aldri rørt det etter det. Men om årets julenisse synes jeg har vært snill nok (noe jeg har vanskelig for å tro) så blir det nok å leike seg litt med PS fremmover. Istedet bruker jeg PAINT.NET og justerer stort sett ikke noe mer enn skarpheten, fjerner litt støy, og klipper ut selve motivet.
Jeg tror vel det viktigste er måten du velger motiv, kameravinkel og ikke minst lyssetting på som gir disse flotte resultatene. Kan du si noe om hvordan du lyssetter og eksponerer? Går ut fra at du bruker stativ for disse bildene.
Skrotnisse
Hjemmekinosjef & Filmguru
E-post
Nettside
Stativ er uten tvil et must ved fotografering av hifiutstyr.
Når det kommer til lyssetting og eksponering må jeg innrømme at jeg ikke tyr til så veldig mange proffe varianter. For dagsbildene av mc275 lot jeg dagslyset i kombinasjon med ei taklampe gjøre susen mens stemningsbildene ble tatt i et rom hvor alt av gardiner var dratt forbi, hadde litt lys i ei lampe hvor selve glasset tilfører en viss varme i lyset og malingen på veggene er også noe varmere enn kritthvit, på kamera var det vel ISO100, blenderåpning på F2.8 og så varierte jeg litt med lukkertiden. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så veldig godt inn i det tekniske rundt fotografering, det går mer på feeling og personlige oppfattelser av hele greia.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]
[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
kenti
E-post
Flotte bilder av av en flott forsterker, Skrotnisse. Skikkelig stemningsfullt. Apropo sistnevnte er det bl.a. hvitbalansen som her gjør bildene litt ekstra stemningsfulle, roffe
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Steve Vice
Aktiv
E-post
Skrottis: hvordan i H kan disse være penere i virkeligheten?! Da vil jeg ikke en gang se de! Verden hadde blitt et kjedelig sted når man først har sett perfeksjon
DevilEj
Hifi og Hjemmekinoentusiast
E-post
Utrolig bra bilder av en sexy forsterker
Jeg er blitt Ayonisert
Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
SannaX
DIY / Åpen baffel-sjef
E-post
Utrolig flotte bilder dette her! Utstyret er som allerede nevnt vakkert
Skulle vært sabla moro å hørt dette en dag, men vet ikke om jeg hadde turt!? Horn og rør gjør et eller annet med følelsesregisteret...klarer ikke helt å beskrive det, men det kribler
Skrotnisse
E-post
Nettside
Skrotnisse
E-post
Nettside
Trenger ny blu ray spiller
Fxxn døtte meg langt oppi det hvor sola ette har skint på ett par år!! Her forleden dag vandret jeg lykkelig ut fra obs med både Mamma Mia og The Dark Knight - begge på blu ray - under armen. Himmat det bar og i spilleren føyk den første filmen. Komplett stopp. Føkk! Inn med den andre. Samme problem. Min “kjære” (det er en løgn forresten) samsung bdp1400 ville bare ikke spille de av. Tidligere i kveld kom en kamerat og hans ps3 innom og til tross for at jeg hadde et lite håp om at det var feil på platene viste det seg raskt at det var spilleren min som var problemet. Det å sende inn denne plastikksaken på reparasjon er total urealistisk og siden det nærmer seg jul haster det litt med å få tak i en erstatter.
Etter å ha lest litt rundt har jeg gjort meg opp følgende tanker:
- Samsung er totalt uaktuelt etter å ha tilbrakt noen måneder med bop 1400
- Panasonic takler jeg ikke utseendet på, tankene vandrer tilbake til vhs dagene.
- Yammaha har et herlig utseendet, men prisen i forhold til specsa er hårreisende og dermed er også den uaktuell.
Dermed har det kokt ned til en Sony spiller faktisk. Men slik jeg ser det er det tre muligheter; Sony Playstation 3, Sony BDP-S350 og Sony BDP-S550. Til tross for at ps3 er en knakende god maskin føler jeg at den er uaktuell både pga viftestøy og det faktum at jeg har en USA utgave fra før av. BDP-S350 kan man få for kr 1995 på ekjøp.no og storebroren har jeg funnet til kr 3199 hos avshop. Men samtidig reklamerer nettdata med begge de to spillerne som sonefrie, dog til ca 500kr mer.
Vet noen om de er sonefrie på en generell basis, eller er dette noe nettdata har fikset selv?
Kan prisforskjellen forsvares når jeg ikke trenger de analoge utgangene?
Jeg må få bestilt en ny spiller i løpet av ca 24 timer fra dette innlegget publiseres og alle svar vil bli satt uhordelig stor pris på
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]
[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Gikk kjapt igjennom testen i Hjemmekino og Lyd og Bilde isted og S350 får toppscore begge steder. Det som skildrer den og storebroren er at S550 kan sende de nye høyoppløste lydformatene via de analoge utgangene, den har lys i fjernkontrollen og design. Ellers skal spillerne være identiske når det gjelder kvalitet på BD og DVD ifølge journalistene.
Produktsammenligning finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=188,189Etter min mening er Yamaha spilleren alt for dyr, men har dog ett knalltøft design. Valget mitt ville nok falt på en BDP-S350 grunnet at det ser ut som at den gir svært mye valutta for pengene og har fått gode kritikker overalt.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
roffe
E-post
Hei
Har selv BD-P1400, og hadde selv nylig problemer med et par Blu-ray-filmer. Men etter oppgradering til siste firmware (v1.8 ), så gikk ihvertfall de filmene gjennom (det var bl.a. Incredible Hulk, som en del har klaget over problemer med).
Skrotnisse
E-post
Nettside
Jeg sitter nesten å tripper!! Det første som møtte meg når jeg våknet idag var en mail fra en fyr som linket til den siste firmwaren til samsung bdp1400, noe jeg selv burde ha vært klar over, men litt desperat igår tenkte jeg ikke så langt.
Denne firmwaren er nå under installering og det blir meget spennende å se om the dark knight og mamma mia sklir igjennom. Gjør de det ikke, så blir det nok en 350 fra sony. Men om de gjør det, ja da legges de penga i en god jule-cognac!!
Skrotnisse
E-post
Nettside
Wiiiiiiiiii!
Litt trøtt i trynet og fortsatt irritert over at samsugen ikke ville spille Mamma Mia og The Dark Knight dro jeg skrotten opp av senga og bort til pc1 tidligere idag. Det tok imidlertid ikke mange sekundene før irritasjonen forvandlet seg til et ørlite håp, for i mailboksen lå det en mail fra en hyggelig herremann som linket til en nyere firmware til samsung bdp1400.
Etter å ha lastet den ned, og installert den var det nada problem å spille av hverken Dark Knight eller Mamma Mia! Ved andre ord slipper jeg å kjøpe meg en ny BR spiller dette året, og de penga kan da heller legges i ei krutegod cognacflaske under julens gang!
Steve Vice
Aktiv
E-post
Flott at det gikk i orden men må bare kommentere din kommentar om viftestøy på PS3. Da er det enkelt og greit noe galt med PS3'en din. Det eksisterer ikke viftestøy på en normal oppegående PS3. Den eneste spillkonsollen som bråker av dagens 3 er Xbox360, men det er en kombinasjon av støyende vifte men enda mer et drev som bygger på det amerikanske prinsippet med at bråk betyr heftig. Det er ikke mer viftestøy på en PS3 enn det er på en hvilken som helst høy klasse dvd eller blu-ray spiller.
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Min PS3 støyer også en del etterhvert når den har gått en del timer, men det har litt dårlig lufting, men er dog ikke like ille som 360 sin.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)