Synd så dere har så dårlig erfaring med Yamaha da, personlig har jeg to Yamaha recievere og en Onkyo reciever. Er enig i at Onkyo lager meget gode recievere, men det gjør jaggu Yamaha og etter min mening.
Og glem det der med "skrytewatt". Gjør litt (skal ikke mye til) research på produktene så vil dere finne de mer riktige watt benevningene.
(Da kan det være lurt å grave litt dypere enn infoen på nettbutikkene)
Og Yamaha kan fint måle seg med de andre konkurentene når det gjelder effekt.
Nå synes jeg det er litt merkelig at du Tor Rasmussen, synes det er så fryktelig forskjell på direct stereo og "vanlig" stereo. Nå har ikke jeg personlig noen av de nevnte modellene, men en kamerat har, rx-v1400 for å være eksakt, og vi har ved ett par-tre anledninger forsøkt å finne ut hva forskjellen er ved de ulike stereo-innstillingene. Konklusjonen er at vi knapt hører noen forskjell, enda mindre klarer vi å avgjøre hva som låter best. Forskjellene er rett og slett for små til at vi kan klare å avgjøre det.
Men din erfaring tyder jo på en måte på at det fungerer med direct stereo og da. Mulig det vare satt opp "feil", slik at ved å bruke direct stereo ble "bruker feilene" eliminert og derfor låt som det skulle. Bare en tanke dette da.
Angående tester av budsjett recievere og dvd-spillere trenger jeg vel ikke si så veldig mye. De som har fulgt med vet at Yamaha er blant de som har kommet aller best ut av så og si alle tester de har vært med i(de jeg har fått med meg i allefall) de siste årene.
Slik jeg ser det er det ingen av produsentene; Onkyo, Yamaha, Pioneer, Denon og Harman/Kardon som lager dårlige produkter. Men man må jo nesten velge den forsterkeren som har den lyden man selv liker. Og det er i allefall tåpelig å anbefale å holde seg unna ett merke, bare fordi man
selv ikke liker "lydfilosofien" til det merket.
(Skylder ikke på noen her altså, bare nevner det sånn generelt
)
Edit: Skriveleif
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]