Jeg kan ikke hvile på laubærene, så her er min nye anmeldelse.
Jeg innrømmer det. Jeg er fullstendig ensporet om dagen. The Dark Knight har tatt kontroll over livet mitt. Håper dette slipper taket litt snart, sånn at jeg kan få gjort noe på jobben.
Det var noen dager før "Batman Begins" dukket opp i postkassen, og premieren på "The Dark Knight", da jeg ble gjort oppmerksom på en DVD og Blu-Ray utgivelse. Batman - Gotham Knight er tegnefilm og virket som et forsøk på tjene mest mulig penger på oppmerksomheten Batman fikk om dagen (Har den gitt seg enda?). Tegnefilm, nei det gadd jeg ikke bry meg om, så jeg la det i glemmeboka.
Så kom jeg hjem fra premieren. Jeg ville ha mer, og i min søken etter mer kom jeg igjen over denne tegnefilmen. Det viste seg å være 6 småfilmer produsert av samme folkene rundt Begins og Dark Knight, og bl. a. David Goyer sto som manusforfatter.
6 animerte fortellinger med forskjellige animatører, som fortalte historier basert mellom de 2 filmene. Akkurat som Animatrix, som etter mitt syn var langt bedre enn de 2 oppfølgerne.
Forlokkende...
Bilde:
Som sagt har de 6 filmene forskjellige animatører, alle med forskjelliog stil. Eneste de har til felles er at de er alle tegnet.
Kanskje 2D ikke er det vanskeligste for Blu-Ray å skildre, men jeg tror ingen kan nekte på at det ser utrolig pent ut. I ekstramateriale finner vi 4 episoder fra Batman - The Animated Series i DVD kvalitet. Hvis du skulle være usikker på hvor stor forskjell det faktisk er...
Filmene kommer i perfekt 16:9 format, så de fleste skjermer blir fyllt opp med de flotte detaljene.
Lyd:
Dolby Digital 5.1. Warners skjemmer seg ikke ut på dette lydsporet heller. Presist og utfyllende for de flotte bildene.
Ekstramateriale:
Er man en Batman fan er ekstramaterialet like god grunn, som filmene, for kjøpe denne plata. Kommentatorspor, dokumentar om Batman og hans fiender, og en dokumentar om Bob Kane, Batmans skaper. I tillegg til 4 episoder fra Batman - The Animated Series, som tydeligvis har betydd mye for utviklingen av den moderne Batman.
Konklusjon:
Er man fan av Batman, japansk animasjon, eller flotte bilder kommer du til å digge denne platen.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk