Logo

Blu-Ray filmer

Skriv et svar
07.08.2008 14.00.57 #61 av 84
Postet av: Fabio
Jeg tok en sjanse og kjøpte denne filmen på Blu-Ray usett.
Hadde sett traileren og det virket bra. Jeg kan vel si at dette var mere enn bra.
De har klart å blande sammen en morsom historie i en tragisk historie. For dere karer der ute, som ønsker å vise dama at dere er følsomme, anbefaler jeg en filmkveld med denne.

Bilde:
Kan vel ikke si at jeg ble "blown away" av kvaliteten. En typisk Disney produksjon med helt grei HD. Så dessverre de litt ufokuserte sortnivåene igjen, etter flere filmer på rad uten noen symptomer. Filmen legger mye vekt på å filme fra bakkeplan, så du får noen fantastiske bilder av New Yorks gater. Dessverre ikke referanse materiell.

Lyd:
PCM uncompressed så jeg på lyd menyen. Dette er ikke en film som legger veldig mye vekt på lyden. Det meste skal føles naturlig og sånn sett gjør den faktisk en god jobb. La ikke merke til noen spesielle svakheter.

Ekstramateriale:
Et greit blikk inn i regissør og forfatter (+ skuespiller) Mike Binder sin drivkraft for å lage filmen og hva han ønsket å formidle med den. Ikke noe å hoppe i taket av, men greit for det.

Konklusjon:
Ingen referanse Blu, men strålende film.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2008 15.48.31 #62 av 84
Da vil jeg gratulere Fabio som vinner av konkurransen med Torja hakket i hæl. Som sagt er premien en valgfri Blu-Ray film, send meg en PM så skal vi få fikset dette.

Nok en gang; gratulerer og takk for dine bidrag!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2008 16.23.49 #63 av 84
Postet av: Torja
Er bare å gratulere Fabio. Flott innsats. Send inn flere film anmeldelser du.. :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2008 22.34.10 #64 av 84
Postet av: Fabio
Jeg takker så meget. Skal selvfølgelig fortsette å legge inn mine anmeldelser. Forhåpentligvis av enda bedre kvalitet.
Så var det å finne på en film da :?:
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2008 22.44.41 #65 av 84
Hva med "I Am Legend" eller "Troya"?

:wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2008 23.00.57 #66 av 84
Postet av: Fabio
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hva med "I Am Legend" eller "Troya"?

:wink:


Hehe, har begge. De eneste filmene jeg ikke har, men har veldig lyst har ikke kommet ut enda.
Såfremt ingen har sett om The Terminator er en god Blu-Ray.

Må nok sove på det.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2008 23.05.12 #67 av 84
Hehe, den er grei! Du får sende melding når du har bestemt deg. PS: Hvor mange Blå-stråle filmer har du forresten?

EDIT: Så det nå; 82 stk. En imponerende samling må jeg si!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2008 00.34.11 #68 av 84
Postet av: Fabio
Jeg kan ikke hvile på laubærene, så her er min nye anmeldelse.

Jeg innrømmer det. Jeg er fullstendig ensporet om dagen. The Dark Knight har tatt kontroll over livet mitt. Håper dette slipper taket litt snart, sånn at jeg kan få gjort noe på jobben.
Det var noen dager før "Batman Begins" dukket opp i postkassen, og premieren på "The Dark Knight", da jeg ble gjort oppmerksom på en DVD og Blu-Ray utgivelse. Batman - Gotham Knight er tegnefilm og virket som et forsøk på tjene mest mulig penger på oppmerksomheten Batman fikk om dagen (Har den gitt seg enda?). Tegnefilm, nei det gadd jeg ikke bry meg om, så jeg la det i glemmeboka.

Så kom jeg hjem fra premieren. Jeg ville ha mer, og i min søken etter mer kom jeg igjen over denne tegnefilmen. Det viste seg å være 6 småfilmer produsert av samme folkene rundt Begins og Dark Knight, og bl. a. David Goyer sto som manusforfatter.
6 animerte fortellinger med forskjellige animatører, som fortalte historier basert mellom de 2 filmene. Akkurat som Animatrix, som etter mitt syn var langt bedre enn de 2 oppfølgerne.
Forlokkende...

Bilde:
Som sagt har de 6 filmene forskjellige animatører, alle med forskjelliog stil. Eneste de har til felles er at de er alle tegnet.
Kanskje 2D ikke er det vanskeligste for Blu-Ray å skildre, men jeg tror ingen kan nekte på at det ser utrolig pent ut. I ekstramateriale finner vi 4 episoder fra Batman - The Animated Series i DVD kvalitet. Hvis du skulle være usikker på hvor stor forskjell det faktisk er...
Filmene kommer i perfekt 16:9 format, så de fleste skjermer blir fyllt opp med de flotte detaljene.

Lyd:
Dolby Digital 5.1. Warners skjemmer seg ikke ut på dette lydsporet heller. Presist og utfyllende for de flotte bildene.

Ekstramateriale:
Er man en Batman fan er ekstramaterialet like god grunn, som filmene, for kjøpe denne plata. Kommentatorspor, dokumentar om Batman og hans fiender, og en dokumentar om Bob Kane, Batmans skaper. I tillegg til 4 episoder fra Batman - The Animated Series, som tydeligvis har betydd mye for utviklingen av den moderne Batman.

Konklusjon:
Er man fan av Batman, japansk animasjon, eller flotte bilder kommer du til å digge denne platen.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2008 23.41.41 #69 av 84
Transformers på BD anmeldt her:
http://bluray.highdefdigest.com/1175/tr ... s2007.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2008 21.42.31 #70 av 84
Postet av: Fabio
Sylvester Stallone har kanskje spilt mange overdrevne actionhelter, men en han virkelig ga hjertet sitt til var John Rambo.
Du ser mye av den samme kjærligheten til figuren, som den han ga Rocky Balboa.
Det er lenge siden jeg hadde sett denne filmen nå. Gjensynet var et gledelig et, siden jeg egentlig ikke husket så mye av den. Mye jeg ikke fikk med meg i de tidlige tenårene, kom bedre frem i min nå "voksne" alder.
Vet du ikke hvem Rambo er? Se en film.

Bilde:
Hadde ikke store forhåpninger. Dette er en relativt gammel film, og det virket som den kun ble utgitt nå fordi den siste filmen nettopp kom ut. Hasteproduksjoner på Blu-Ray er ingen favoritt.
Sånn sett ble jeg nok positivt overrasket. Ja, det synes at det er eldre, men stort bedre får du det nok ikke. Det er mye skog og naturbilder i dnne filmen og alle detaljer kommer så klart frem som tidlig 80 talls filming og produksjon kan gi oss. Morgengryscenene er helt fantastiske.

Lyd:
DTS HD Master Audio. Actionfilm betyr mye lyd. Dessverre leverer nok ikke disken på dette punktet. Dialogen er god og klar, eksplosjonene høres ut som eksplosjoner, men resten av bakgrunnen er rett og slett frynsete.
Jaja, det er fortsatt en 80 talls produksjon, og eksplosjoner er alltid morsomt å høre.

Ekstramateriale:
Et intervju med Stallone "Sly vs. Rambo", hvor Sly får anledning til å skryte av seg selv. Faktisk ganske interressant. Ellers er det 2 tester for hjemmekinoen, der du kan stille inn lyd og bilde. Den siste viste seg å være veldig nyttig, siden jeg hadde en forferdelig dårlig innstilt skjerm. Må nok dra frem noen av de gamle slagerne jeg ikke har vært fornøyd med bildet på.

Konklusjon:
En nyttig opplevelse (se over). Et ikon fra filmens verden bør vel figurere i enhver filmsamling uansett. Heldigvis er bildet godt nok til å tillate seg en Blå-stråle versjon.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2008 22.00.33 #71 av 84
Postet av: Fabio
Vi vender tilbake til John Rambos verden og nå får vi se ham virkelig sparke rumpe.
Den første filmen var like dramatisk som den var en actionfilm. Et vanskelig tema å forholde seg til.
I denne filmen er det ikke dramaet som står i fokus. Man lurte virkelig på hvor god John Rambo virkelig var i krig og dette er svaret. John Rambo, enmannshær.
Hvis man skal klage på denne filmen, så må det være kjærlighetshistorien. Den er hovedsaklig ment for å vise et større spekter av Rambos humane sider, men trengte vi vikrelig det. Denne delen gir oss også den eneste flaue scenen i hele Rambo serien.

Bildet:
Følger mye den samme kvaliteten som den første filmen. Noe bedre, men det kan også ha mye med at filmen er fra midten av 80 tallet. Annerledes, lysere filming, men likevel veldig bra.

Lyd:
Her var det dessverre ingen forskjell fra First Blood. Man begynner å lure på om lyddesignet er så dårlig. Heldigvis er eksplosjoner fortsatt morsomt.

Ekstramateriale:
Ingen forskjell fra First Blood.

Konklusjon:
Nok en "klassiker" på Blu-Ray med god overføring av bilde. Dessverre lider mange av disse filmene med dårlig lyddesign. Sånn sett ikke egnet for å prøve ut anlegget. For den som liker Rambo.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2008 22.22.38 #72 av 84
Postet av: Fabio
Ja, da var vi her. John Rambos siste krig (ihvertfall for en stund). Historien der Rambo virkelig må innse hvem han er, for så å kunne dra ut å drepa folk.

Bildet:
Det eneste man si at filmen lider under er at den er en 90 talls produksjon, for dette er et fantastisk bilde. Enhver muskelfanatiker kommer til å kose seg der en alltid skinnende glossy/svett Sylvester Stallone skyter seg igjennom en av filmhistoriens største massedrap. Ørkenen står perfekt til den muskuløse overkroppen. Det gjør forsåvidt de godt detaljerte nattscenene, hulescenene og alle de andre scenene også. Helt fantastisk bilde, kun slått av moderne produksjoner.

Lyd:
Kunne jeg forvente mye, etter de 2 første og ganske skuffende opplevelsene? Tydeligvis.
Dette er helt konge. Høyttalerne får langt mer å jobbe med og det jeg hører er bra. Endelig følelsen av å være der, enten det er på markedet i Pakistan, eller nede i ørkenen på natten. Til tross for et lite avansert lyddesign,så lider ikke denne filmen av det. De to andre gjorde tydeligvis det.

Ekstramateriale:
Les de 2 forrige omtalene.

Konklusjon
Først lurte jeg på hva som skjedde med First Blood i tittelen, men da kom John Rambo og stakk en landmine i kjeften på meg.
Så bra er i hvert fall denne Blu-Ray filmen. Filmen tar oss med på en av de minst troverdige, men likevel mest underholdene actionopplevelsene jeg har vært borti. Scenen der Rambo og Trautman står alene mot den russiske armén... gåttabanen.
Når det kommer til historien om John Rambo, kan bildet og lyden kun se seg slått av den siste Rambo filmen.
Absolutt en av de beste platene der ute. Anbefales.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2008 17.54.33 #73 av 84
Postet av: Torja
John Mayer – where the light is
Langsom Blues Rock er vel beste beskrivelsen av type musikk dette er. Liker du ikke Blues fra før av bør man vel ligge unna. Første delen er sang med akustisk gitar. Ettervært trio og band. Blues – Rock aktig musikk syns jeg. Passe rolig og behagelig.
Bilde:
Svart ser svart ut. Stort sett meget bra. I enkelte scener ser man flere mil med bakgrunn. Stort sett er dette en mørk framførelse av konsert video. Div farger i det mørke. Noen ganger følelsen av Bruce Springsteen, andre ganger mye lysere. Total sort bakgrunn med opplyst musiker/sanger. Konsert bildene preges av et veldig blålig bilde, på godt og vondt.
Lyd:
Dolby TrueHD i 5.1 (Opptil 7-8 Mbit/s. Ett av de beste TrueHD lyd bildene jeg har hørt)
Godt mettet lydbilde. Bak kanalene er brukt slik at man har følelsen av konsert opplevelse. Svært mye bedre enn mye annet. Ikke slik at de spiller rett bak deg, men utfyllende som i rom opplevelse. I front er det trykk i bassen og og detaljer i gitarspill og sang som man i det minste forventer. Innimellom er det rett og slett flott å sitte å høre på.
Alt i alt en av de bedre Blu-Ray konsert filmene man kan komme over.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2008 17.49.36 #74 av 84
Postet av: kamelon
Gleder meg voldsomt til denne filmen ikveld :D :D transformers.JPG transformers.JPG ( 142,8515625 KB) Vist 627 ganger
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2008 11.46.35 #75 av 84
Postet av: Fabio
"kamelon" skrev:Gleder meg voldsomt til denne filmen ikveld :D :D


Importert fra statene?

Min kommer forhåpentligvis neste uke.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar