Logo

Blu-Ray filmer

Skriv et svar
17.02.2008 15.31.10 #1 av 84
Siden nå formatkrigen er over starter jeg denne tråden; på likhet som HD-Filmer for å få en lettere oversikt i fremtiden:
viewtopic.php?f=27&t=9357&st=0&sk=t&sd=a

Her kan vi diskutere om kvaliteten på diverse filmer el og litt om releaser som dere ser frem til på Blu-Ray.

Har dere sett noen Blu-Ray filmer i det siste; så del gjerne deres erfaringer her :wink:

Filmer som er anmeldt i denne tråden er i stigende rekkefølge:
The Rock
Under Siege
Pirates of the Caribbean - At Worlds End
The Simpsons
Curse of the Golden Flower
The Brave One
Behind Emeny Lines
Pirates of the Caribbean: At World's End (2)
Hart's War
Tears Of The Sun
Black Hawk Down
Eventyr i New York
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
The Last Samurai
Det Gylne Kompasset
Hitman
Shoot èm up
Dirty Harry
I. Robot
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Ice Age
Jumper
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2)
National Treasure 1
National Treasure 2
Rambo
Diary Of The Dead
Batman Begins
Reign over me
Rambo: First Blood
Rambo: First Blood Part II
Rambo III
John Mayer – Where The Light Is
Transformers
Prison Break sesong 3
Gjøkeredet
The Matrix Ultimate Collection
Within Temptation
The Dark Knight
The Dark Knight (2)
Men In Black
The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2008 20.21.07 #2 av 84
Postet av: Blueflame
Kjøpte meg "The Rock" og "Under Siege 1" på Blu-ray, og må si disse to var fantastisk bra.

Ble overrasket at selv eldre filmer ville bli såpass bra. Har også Pirates of the Caribbean - At Worlds End. Men synes ikke den var like overraskende på verken lyd eller bilde. Men selvsagt bra her også. Men mere data animerte bakgrunner og objekter som ødelegger en del av bildets lys og følelse. The Rock var SVÆRT bra, der kunne jeg se selv støvet i lufta. Har også The Simpsons - The Movie. Men her kan man like godt kjøpe dvd. Ser ikke forskjell på slike animerte filmer uansett. Må også bare si at "Over hekken" på dvd i 720p var som å se Full HD, og like bra om ikke bedre bilde enn The Simpsons på Blu-ray.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 07.16.51 #3 av 84
Postet av: teebee
"Blueflame" skrev:Må også bare si at "Over hekken" på dvd i 720p var som å se Full HD, og like bra om ikke bedre bilde enn The Simpsons på Blu-ray.

kan det være fordi simpsons er 2d mens over hekken er 3d?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 13.53.47 #4 av 84
Postet av: Blueflame
Ja, det er mulig det. Du har et poeng der.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 22.05.14 #5 av 84
Har bestilt 6 filmer slik at vi kan få litt fart på tråden snart :wink: Filmene som er bestilt er Tears Of The Sun, Harts War, Black Hawk Down, Behind Enemy Lines, X-Men 3: Last Stand og Pirates Of The Caribbean: At Worlds End. Kommer til å bli en innholdsrik uke :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 22.10.59 #6 av 84
Her kan dere lese anmeldte BD-Filmer som gir separate karakterer etter handling, lyd, bilde og ekstrameteriale:
http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html

Og fra Norske Cinerama.no:
http://cinerama.no/hidef.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 23.59.34 #7 av 84
Postet av: Torja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Har bestilt 6 filmer slik at vi kan få litt fart på tråden snart :wink: Filmene som er bestilt er Tears Of The Sun, Harts War, Black Hawk Down, Behind Enemy Lines, X-Men 3: Last Stand og Pirates Of The Caribbean: At Worlds End. Kommer til å bli en innholdsrik uke :wink:

Black Hawk Down har jeg i Blu-Ray. Gled deg da dette er en knall sterk film som gjør seg meget godt i HD. Lyden er i PCM 5:1. I den forbindelse kan jeg foreslå en nettbutikk http://www.axelmusic.com/ hvor de ofte har scannet inn baksiden av coveret. Du klikker på mini bildet og får den store versjonen, og vips kan man sjekke regionkoding, lydformater og evt tekst. Veldig bra.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 19.27.19 #8 av 84
Postet av: Torja
Regissøren Zhang Yimou mesterlige regi. Har fra før lagd ”Hero” og ”House of The Flyng Daggers”, nok en kinesisk film. For de som kjenner sjangern, så er alle aktion scenene fulle av akrobatikk og en fantastisk vakker nærmest romantiske bilde sekvenser som tar pusten av deg. Handlingen er uten å røpe for mye om keiserinnen som har innledet et forholdt til sin stesønn, keiseren som vet dette, egentlige sønn til keiserinnen som ønsker sin mor best, stesønnen som har et forhold til tjenerinnen, Keiseren som ønsker hevn osv..

Bildene er fantastisk vakre og kommer til sin fulle rett i HD. Masse detaljer i kostymer og kullisser som bare kinesrene kan det. Lyden er i DTS-HD Master og via min PS3 nedmastret til DTS core, men utrolig fett. Som lydsporet til D.H 4.0 så er det rett og slett veldig mettet fra du setter inn filmen til rulleteksten kommer. Bakkanalene blir brukt eksemplarisk og du lever deg inn i filmen fra første stund. Baksiden Curse of the Golden Flower.JPG Baksiden Curse of the Golden Flower.JPG ( 193,275390625 KB) Vist 5554 ganger Curse of the Golden Flower.JPG Curse of the Golden Flower.JPG ( 198,3251953125 KB) Vist 5569 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2008 09.08.00 #9 av 84
Postet av: roarbakken
The Brave One Irriterende hakking i filmen

Jeg så i går The Brave One med Jodie Foster i hovedrollen.
Kort om filmen så kan jeg si at den var spennende og bra. Ikke noe å hoppe i taket av, men verdt å se!

Jeg vil høre om noen andre har sett denne på Blu-ray og om dere har opplevd noe hakking i bildet. Jeg opplevde dette flere ganger gjennom filmen. Forleden dag så jeg The Fugitive på Blu-ray hvor det også var hakking et par steder, men ikke noe i nærheten av dette. Håper ikke det er utstyret mitt som er årsaken, har Pioneer 428-XD og LXA-70A spiller. Har koblet med gode Hdmi kabler fra MonsterCable.

Her er to konkrete eksempler hvor det er skikkelig hakking i bildet;

Tid i filmen;

1.14.36 og 1.43.12

Fint om noen har anledning til å sjekke ut dette!

Jeg skal ta med filmen ned i en Hifi-forretning og spørre om jeg kan få teste ut om samme hakking kommer i bildet da.
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 00.10.04 #10 av 84
Kort om handlingen:
Chris Burnett er en navigatør i ett jagerfly sammen med sin partner i US-Marines. Nato og amerikanke styrker er på oppdrag for å bringe stabilitet i Bosnia. På julaften drar Chris og hans partner på et rekognoseringstokt som vanlig, det er spesielt viktig at dem holder den avtalte kursen for å ikke skape uro og bråk. De får imidlertidig opp radioaktive signaler å bryter kursen for å ta en nærmere kikk på hva som foregår, de tar video over hva som har skjedd nede på bakken og det viser seg at det har vært ett folkemord hvor de er begravd i massegraver. Før de rekker å komme i sikkerhet blir de skutt ned av serbiske styrker. De klarte å skyte seg ut av flyet, mens Chris sin partner ble skadet. Chris drar lengre opp i dalen for å melde dems posisjon, imens han var oppe ble hans skadede pilot oppdaget og henrettet. De oppfager også etterhvert at Chris er der og det startes en "katt og mus" jakt, hvor Chris har hundrevis at fientlige styrker i hælene og må kjempe seg bak fiendes linjer for å komme til sikkerhetssonen og samtidig finne harddisken hvor bevismaterialet av folkemordet finnes.

Bildet:
Kontrasten i filmen er meget gode og kan beskrives som noe glatte, fargene er flotte og det er en god dybdefølese i bildet og i det bosniske terrenget. Bildene er skarpe slik at man kan se all skitten vår navigatør har i ansiktet samt alle hans små sår. Midt i filmen som befinner seg ved en nedlagt fabrikk, Chris oppdager at han har havnet i ett minefelt; samtidig som noen vakter er nær. Det byr på voldsomme eksplosjoner med en fortreffelig bildekvalitet hvor flammene er sterke og fargerike samtidig som man kan se hvor hvert jordsprut med alle steine etc lander og alle detaljene i Chris sitt ansikt etterpå. Dette er bra! Det er i midlertidig noe å sette fingeren på, det er himmelen som er i mange tilfeller ganske kornete også i noen bakrunnscener.

Bildet:
Filmen tilbyr DTS-HD Lossless Master Audio 5.1; noe som desverre blir nedskalert i min PS3 til DTS Core. Uansett så tilbyr denne filmen ett fabelaktig lydspor! Den har ett noe aggresivt lydspor hvor de drar litt ekstra på i actioncnene og det funker særdeles godt, bassen jobber godt, og det låter dynamisk og realistisk, takker være en bra lydmiksing. Allerede fra første stund hvor vår hoevedpersons fly blir skutt ned av misiler blir vi sugd inn i handlingen og man føler virkelig at man krasjer. Slik skal det gjøres!

Alt i alt:
Denne filmen tilbyr topp lyd og bildekvaliet med massevis av actionscener som gjør denne filmen virkelig morsom å se på, og man engasjerer seg helt fra start til slutt.

Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 00.34.47 #11 av 84
Kort om handlingen:
Dette er en fortsettelse fra forrige film og det går nå ut på å befri kaptain Jack Sparrow fra hans skjebnesvangre felle i Davy Jones' våte grav. Dette samtidig som "Den Flygende Hollender" og Davy Jones selv, er nå under kontroll av Det Østindiske Handelskompani, og piratenes verden er i fare for å ende. Derfor innkalles det til møte hvor sjørøverhøvdingene må bestemme seg hva de skal gjøre før det er for sent. Det blir derfor ett siste standpunkt fra våre piratvenner.

Bildet:
Som i forrige film i rekken "Dead man`s chest", er også dette i toppklasse. Fargene er rike og mette, detaljnivået er eksemplarisk og man kan se hver eneste skjeggstrå og hudporene i Jack Sparrow. Havscenene er vakre, hvor man kan se skipenes flotte former, hver bølge over havet og fargerike bilder uten støy. Eneste som er å utsette er at noen av de mørke scene i starten er noe "flate" og har ikke like mye dybde som ellers i filmen, som sagt er meget bra.

Lyd:
Først og fremst må jeg si at filmmusikken er meget god, den bruker alle frekvensene godt og passer til hver eneste scene. Kanonene fyrer løs i denne filmen og det høres! Bassen trykker godt fra rekrylet før den sitter plantet i skipet med ett brak. Stemmene er tydlige og man før med seg hvert eneste åndepust, med noen unntak i slutten av filmen hvor de kan være noe dempet. Ellers er dette meget bra hvor det er ett dynamisk og engasjerende lydspor.

Alt i alt:
Nok en film i Pirates of the Caribbean som tilbyr lyd og bilde-kvalitet i toppklasse!

Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 17.16.39 #12 av 84
Kort om handlingen:
Tommy Hart er en løytnant under den andre verdenskrig, men har ikke deltat i frontlinjen da hans far er senator. En dag derimot på en helt vanlig dag ute i skoggrensen blir han tatt i fange av noen tyskere og han blir en krigsfange. I leieren forekommer det et mord blant blant fangene og det blir en rettsak i leieren angående det som har skjedd med en begrenset tidsperiode. Oppe i det hele skjer det også og filmen er lite forutsigbar.

Bilde:
Også denne filmen tilbyr gode kontraster, skarpe bilder hvor man kan se omtrent alle skjeggstubbene til Ltn Hart og alle de andre i leieren. Fargene er også gode, med ett noe "kaldt trekk" som bidrar til å øke innlevelsen. Mesteparten av handlingen forekommer i krigsleieren og husene der har en god dybdefølese, men i mørke scener er det litt for mange detaljer som mistes.

Lyd:
De få gangene det er actionscener suser det virkelig! På starten ved flyangrepet ved togene går bassen meget dybt og det suser fra seg, hvor man føler at den kommer nærmere og nærmere før den flyr forbi deg. Dialogene kommer også godt frem og gjengis meget godt og klart. Vindes blåser kjølig og man får virkelig følesen at man fryser litt på bena under det hele. Filmen er i
DTS HD Master Lossless Audio 5.1 noe som igjen fører til at den blir komprimert i min PS3, men likevel svært godt.

Alt i alt:
Denne filmen tilbyr god lydkvalitet gjennom det hele og det suser godt, men filmen er mest preget av dialoger så er derfor ikke filmen man ser for å teste anlegget til det fulle, men unntak av noen enkelt scener som sagt. Bildet er meget godt hele veien, men mister litt for mange detaljer i mørket. Alt i alt er dette meget bra.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2008 22.47.47 #13 av 84
Kort om handlingen:
En liten amerikansk millitærgruppe sendes ut på oppdrag, på vei inn i Afrika, for å redde Dr. Lena Kendricks som driver en misjonsstasjon i området og har tatt imot mange mennesker på flukt fra de truende opprørsstyrkene som herjer landet rundt. A.K. Waters har ordre om å bringe Dr.Lena i sikkerhet, hun prøver desperat å få amerikanerne til å eskortere de afikanske flyktningene til grensen og Waters går til slutt med på dette slik at de ikke blir drept av opprørere. Reisen blir vanskeligere en anntat da de blir forfulgt av opprørere grunnet dem har den tidligere presidentens sønn blant flyktningene.

Bildet:
Kontrastene er gode, noe som man tydelig kan se i jungelen hvor det er vakre, mette farger der man kan se langt inn i jungelen. i de mørke scenene mistes det litt for mange detaljer, men det kan være en svakhet fra min skjerm. Ansiktene er fine og detaljerte og man kan se hver svette-dråpe som renner klart og tydelig, og hudtonene er riktig innstilt- ikke for rød eller blek; men akkuratt passe. Filmen sliter til gjengjeld noe med bakgrunnstøy, noe man bla kan se på himmelen og skyene.

Lyden:
Kvaliteten på dialogene er noe varierende, noen ganger kommer de tydelig frem, men for det meste låter det litt "tynt" og fraværende. Ellers er det ett helt greit lydspor, men på slutten av filmen er det absolutt rått! Her dundrer det kraftig skyts fra både maskinpistoler, granater og rakettkastere og kulene fyker forbi deg; hvor du får en følese av å være midt i det hele, her får subèn din gjenommgå skikkelig med masse punch og bruk av dyb-bass som går helt ned i kjelleren.

Alt i alt:
Filmen tilbyr ett jevnt got bilde, men med enkelte mangler. Lydsporet er er jevt helt greit, men det er først når actionscenene kommer at den imponerer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 23.19.22 #14 av 84
Postet av: roarbakken
SKRU AV FILMMODUS "JEVN" UNDER "FILMMODUS" I PURE CINEMA PÅ PIONEER PDP-428XD!

Viser til mitt innlegg 17/3-08 hvor jeg skriver om hakking i filmen The Brave One.
Det har endt med at jeg har sendt spilleren min til service hos Pioneer for å undersøke problemet.
Testet nemlig denne filmen som hakket på så mange scener på en identisk blu-ray spiller i en butikk og der gikk den knirkefritt.

I kveld leide jeg èn DVD-film, og jaggu f... opplevde jeg noe etterslep og hakking på den også. Hvordan kunne det være mulig.
Har koblet dvd spiller med hdmi via receiver til TV, koblet om slik at spiller gikk rett til TV. Opplevde samme problem.
Så slo det meg at jeg måtte se om jeg kunne justere noen funksjoner i bildemenyen. Slo av funksjonen "jevn" under "filmmodus" i PureCinema - det løste faktisk hele saken!! Hvordan er det mulig at en funksjon som skal gi bedre og jevnere flyt i filmen kan forårsake dette???????

- må kontakte Pioneer på mandag for å fortelle dette, det er sannsynligvis ikke noe galt med min innleverte blu-ray spiller..

Mange innstillinger man kan rote seg borti og som kan ødelegge..

God filmhelg!
Pioneer PDP-LX5090H / Pioneer BDP-LX71 / Panasonic BDP-80 / Yamaha RX-V1800 / Tannoy Sensys DC1, DC2, DCC høyttalere / REL Quake Subwoofer /Get HD-pvr/ MonsterCable 2xM1000HD + 2x400hdmi // Hjemmekino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=93
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2008 15.27.03 #15 av 84
Kort om handlingen:
120 amerikanske soldater og infanterister ble sluppet ned i Mogadishu 3. oktober 1993, målet deres var å kidnappe noen menn som sto nær krigsherren Mohamed Farrah Aidid, dette er dagen hvor de somaliske krigsherrene har møte. Det som skulle være en kjapp aksjon ble mye lengre en forventet da de amerikanske styrkene ikke bare blir angripet av militære styrker, men også sivilbefolkningen. To UH-60 Black Hawk helikoptre skytes ned og styrter, men det er fremdeles overlevende ombord. Det settes derfor igang en stor redningsaksjon.

Bildet:
Det er litt mye bakgrunnstøy i filmen, spesielt i starten; men det skal sikkert være sånn. Fargene og kontrastene er fine, og all skitten som er i soldatenes ansikt syntes godt og eksplosjonene har en fin small i fargene, dette foregår mest i en tørlagt ørkenbeliggende by så det er ikke den mest fargerike filmen. Detaljnivåer er også meget bra.

Lyden:
Lyden er det som imponerer mest på denne filmen of fungerer utmerket som en demo materiale, det er under slike filmer at jeg savner surroundlanlegget litt. Denne filmen har på lik linje med "Kingdom Of Heaven" og "Die Hard 4.0" ett ganske aggresivt lydspor og kulene fyker rundt en så man virkelig hører det og raketkasterne skyter med ett smell! Det er også i stereo godt skille mellom kanalene og man får en følese av å være midt oppi det hele. Dialogene er godt definerte og holder ett godt lydnivå. Musikkeffektene er også gode å passer godt til filmens stemmning.

Alt i alt:
Denne filmen har en jevn god bildekvalitet, men når ikke helt opp da det som sagt bla er litt for mye bakgrunnstøy, lydsporet derimot er i toppklasse og fungerer utmerket som demo-materiale.

Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar