Logo

Blu-Ray filmer

Skriv et svar
25.06.2008 08.36.52 #46 av 84
Postet av: Fabio
Wow. Jeg hadde ikke sett filmen. Hadde faktisk klart å holde meg unna trailere og det mest av promotionmateriale.
Det eneste jeg visste var at Tim Burton hadde lagd nok en gotisk film, med Johnny Depp og sin kone Helena Bonham Carter.
Jeg gjentar, wow. Det er blodig, makabert, og helt fantastisk.
Godt spilt (og sunget forsåvidt), gode kulisser, godt filmet, bra historie. Du sitter midt i filmen og lurer på hva alle de løse knutene er til gode for, men alt kommer sammen i en knallbra slutt.

Bilde:
Jeg tror jeg har sagt det allerede, men wow passer fortsatt bra.
Londons gater formidles akkurat så skitne og gotiske som Burton tydeligvis liker. De visuelle effektene blir aldri mer synlige, enn Burton ønsker.
Mye mørke scener pleier å være en utfordring på skjemen min og mange filmer gir tapt for denne utfordringen. Her har du rett og slett referansemateriale i å vise sortnivåer.

Lyd:
Dolby TruHD 5.1 og det beste lydsporet og faktisk det beste sporet jeg har hørt på Blu-ray. Du har aldri noe problem med å leve deg inn i filmens atmosfære.

Warner har tydeligvis arbeidet hardt med denne utgivelsen. Er du fan av Tim Burton og kvalitetsoverføringer, bør denne filmen være høyt på din ønskeliste.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2008 21.11.32 #47 av 84
Postet av: Fabio
Kanskje en av de dårligst lagde, men absolutt en av de morsomste animasjonsfilmene, siden PIXAR satte standarden med Toy Story.
Bringer Blu-ray utgivelsen noe mer enn det vi allerede elsker ved filmen.

Bilde:
Ja, hva skal man si. Bildet er veldig bra, men jeg har jo skjemt meg bort med bildet fra "Cars" og "Ratatouille". Det er flere detaljer som kommer bedre frem i bakgrunnen, men man blir distrahert av pelsen som dessverre ikke ligner pels lenger.
Det er vanskelig å ikke la en bra overføring lide av et dårlig grunnlag. Det er heldigvis ikke tegn til svakheter i overføringen.
Langt bedre enn mange av klassikerne, som Rocky.

Lyd:
Fox utgivelser er visst synonymt med DTS HD 5.1 og det er morsomt å høre på. Tunnel og skliescenen lyser virkelig i denne overføringen. Referansematriell.

Kongefilm med veldig bra lydspor. Man må bare ikke konsentrere seg om at animasjonen var satt i andre rekke. Kanskje det er greit med tanke på at animasjonsmarkedet fylles opp med dårlige filmer med god animasjon, som "Valiant" og "Shark Tale".
Løp å kjøp.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2008 10.55.59 #48 av 84
Postet av: kamelon
Kort om plottet:
Vår helt, David Rice(Hayden Christensen) er en litt stille og sjenert gutt som blir mobbet på skolen. Plutselig finner han ut at han besitter "superhelt" evner som består i at han kan teleportere seg hvor han vil rundt omkring i verden. I begynnelsen bruker han selvfølgelig disse til å teleportere seg div. steder kun for hygge og ungdommelige dummheter. Som f.eks inn i en bank for å stjele penger osvosv..Litt senere viser det seg derimot at det finnes flere "jumpere" der ute. Og i tillegg finnes det "onde menn" som jakter på "jumperne". De er ute etter å eliminere disse, siden de kan gjøre mye ugagn :D . Samuel Jackson spiller Roland, mannen som har ansvaret for å fjerne "jumperne". Var selv litt skeptisk til denne handlingen da jeg leste bakpå coveret, men ble gledelig overrasket over denne filmen. Lett underholdning som ikke krever altfor stor tankegang. Jeg har aldri likt Hayden Christensen, men han gjør en grei jobb. Terninkast 4 fra meg.

Bildet:
Siden dette bare var min tredje blå-film synes jeg at alt på blu-ray ser strålende ut. Så inntil jeg får sett litt flere, og får litt referanser og slikt får dere unnskylde meg her på dette punktet, blir litt føling :D
Men synes spessielt fargene i denne filmen var knallbra, kunne heller ikke registrere noe synlig støy. Føler før at jeg har sett støy på lyse parti i filmer, og kanskje mest på skyer. Her var dette helt borte. Syntes også at de sorte partiene var meget bra, kunne skille helt sort fra litt lysere sort..(?) Terningkast 5.


Lyden:
DTS-HD Master audio 5.1. Bak-kanalene pustet og peset med fantastisk klang og dynamikk. På alle "teleporteringene" kommer det en sub-frekvens litt lik den i transformers der roboten skyter i bakken for å holde seg oppe. Og dette vår helt rått. Oppløsningen på frontkanalene synes jeg også var fantastisk. Det er en scene der de kjører bil i Tokyos gater(Ginza distriktet, litt kult siden vi var der på ferie ifjor) og kjører fort som f..Her følte jeg virkelig at vi satt i bilen med gutta :D Det eneste jeg har å utsette på denne var litt tynn og spinkel lyd fra centeren, noe som ødela endel kun ved dialog. På "I am legend" var centerkanalen stor som en vegg med mye lyd. Mulig det kan ha vært noe kalibreringsgreier..Så litt usikker her.

Alt i alt:
Fin action-film for lett underholding, med for meg strålende bilder og nesten helt topp lyd.
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2008 19.21.55 #49 av 84
Postet av: Torja
Sweeney Todd
The Demon Barber of Fleet Street

For de som har sett dette, og likte det dere så og hørte. Dere vil elske ”The Phantom of the Opera”. Musikk, sang og dystre hemmeligheter, jo da rett i blinken. Mørk og forferdelig urett har skjedd vår ”antihelt”. Han er fylt med mye hevnønsker. De blir oppfylt i all sin gru får vi vite.
[u]Bilde:[/u] Svart med grå sjatteringer. Meget skarpt og med dyyp sort når det skal være der. Bildet er med vilje gjort mørkt og nesten grålig uten mye farger. Bare forskjellig sortnivå. Egentlig meget bra sånn sett for seg selv.
[u]Lyd:[/u] Med Dolby True HD er det duket for et mettet og godt lydbilde og det er det. Jeg syns alikavel ikke ”The Phantom of the Opera” med sin DD 5.1 var noe dårligere. Bare for å opplyse om noen skulle være i tvil. Litt uvant med en syngende Johnny Depp. Ellers er det meget imponerende kring lyd.

Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 13.27.59 #50 av 84
Postet av: Torja
I den første filmen får vi intodusert Nicolas Cage som vår helt som ønsker å finne ”Tempelriddernes skatt”. Noe som hans familie ønsket å finne i år hundrer. Hans far er lite imponert. Et eventyr som er utenom de vanlige og som ettervært binder sammen div familie tråder. I den andre filmen må vår helt finne den myteomspunnende gull byen. For å komme dit må han renvaske sin familie ære og kidnappe Amerikas president, for å finne Presdientens bok.

Tøys og eventyr fra første stund, men vi elsker dette…

Bildekvalitet:
Meget god. Sortnivået er i begge filmer eksemplariske. Detaljer i forgrunn og bakgrunn er utrolige. Spesielt dagslys scenene er utrolige detaljerte med stoor dybdevirkning. Noe av mørket kan virke grålig, men det er mye detaljer og det avhenger som vanlig av utstyret for bildeframvisning hvor bra det kan bli. Det meste er veldig bevart i film nr 2.

Lydkvaliteten:
På film en får du PCM 5.1. Et lydspor det ikke skal kimses av. 6,9Mb/s er meeget bra. LFE kanalen har litt å jobbe med innimellom. Masse gode surond lyder å lytte til. Rett og slett imponerende. Masse rom følelse i div katakomber. På film to er det Dolby True HD som gjelder. Ikke noe dårlig lydspor det. Mange detaljer og good dynamikk i effektlydene. Bil scenen er fantastisk med sin jobb med bak kanaler og metall, glass og div andre lyder i god kring lyd.

I det hele tatt er dette en serie som er et must for de med god bilde og lydkvalitet i sin hjemmekino. Masse moro og flott bilde og enda bedre lyd i surond er noe man kan bruke for å imponere venner og bekjente med…
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 19.04.40 #51 av 84
Har du fått testet ut ekstramateriale eller lignende National Treasure 2 tilbyr Torja; mtp at den har tilleggsmateriale som man må ha BD Profile 2.0 for å få?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 20.11.36 #52 av 84
Postet av: Torja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Har du fått testet ut ekstramateriale eller lignende National Treasure 2 tilbyr Torja; mtp at den har tilleggsmateriale som man må ha BD Profile 2.0 for å få?

Bare for din skyld Tommy, så har jeg sett gjennom dette tilleggsmatriale og må ærlig talt si at jeg ikke fant noe spesielt. Ikke noe som skulle tilsi 2.0 profil matriale i alle fall. Så, så jeg kansje ikke så nøye igjenom. Hva vet jeg. :?: Jeg bryr meg skjeldent om ekstra matrialet.
Hva burde dette innebære i din mening?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 20.19.31 #53 av 84
Var bare litt nyskjerrig på hva slags ektramateriale den hadde å by på mtp at det er den første filmen som har støtte for BD-Profil 2.0, altså laste ned tilleggsmateriale fra nett. Står littt om noen artige funskjoner på Blu-Ray guiden her i forumet.

Bryr meg også sjeldent om ekstra materiale, hvis det ikke er en film jeg er mer en gjennomsnittleig interessert i derimot kan det hende jeg sjekker det ut.

- Takker for at du sjekket det ut Torja :P
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2008 19.26.00 #54 av 84
Postet av: Fabio
Nettopp ferdig med Blå-stråle versjonen av Rambo. Var egentlig ikke noen stor fan av de orginale filmene, siden jeg oppfattet dem som litt mindless underholdning.
Etterhvert har jeg lagt fra meg pretensiøsheten og satt mer og mer pris på enkle actionfilmer. Da må jo nyeste John Rambo epos være perfekt.
Det første som slår meg med filmen er at den er ikke mindless. Det er enkle grep, men de skildrer akkurat det de ønsker.
Brutaliteten og John Rambos ensomhet er du aldri i tvil om. Stallone står bak regien, og han imponerer meg bare mer og mer.

Må også si at Stallones skuespillertalent er stort. Nå skal det vel kanskje sies at han ikke hadde stor konkurranse. Det er 2-3 skuespillere i denne filmen som rett og slett ikke egner seg å være skuespillere. Her er heldigvios rollene deres skreddersydd til skildringen. Vet ikke om dette sa noen noe?

Bilde:
Mye av filmen skildres med et kaldt, litt gråblått slør for å få frem ensomheten og de tyngende omgivelsene. Først reagerte jeg litt negativt, men skjønte fort ut at dette var helt korrekt. I tillegg kan ikke klage på hverken klarheten i bilde. Det er mye jungel og jungel på natten. Det er de beste nattbildene jeg har sett inntil videre. Du ser alt. Til tross for mange bevegelser ser du alltid hva som skjer.
Kan ikke ønske mer fra en actionfilm.

Lyd:
TrueHD 5.1. Det er mye som skjer i denne filmen og detaljene i lyden blir satt på stoooore prøver. Rasling av blader, sildrene elver, kuttede struper, eksplosjoner :D Det er så deilig. Det er akkurat som om Rambo selv står bak lyden. Han gjennomfører.

Vurdering:
Kjør på. Det går virkelig ikke an å ikke anbefale denne plata, såfremt du ikke er 5 år eller noe. Et lem er noe du kan miste lett, hvis du skjønner hva jeg mener. :twisted:
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2008 21.03.47 #55 av 84
Kan du si hva du syntes om "Diary of the Dead"? Hvis det er vanlig DVD kan du plassere den inder DVD omtaler.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2008 09.06.22 #56 av 84
Postet av: Fabio
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Kan du si hva du syntes om "Diary of the Dead"? Hvis det er vanlig DVD kan du plassere den inder DVD omtaler.


Har fått sett Diary og må si at jeg koste meg. Blå-stråle versjonen selvfølgelig. Slutta helt å kjøpe DVD.

Var først i fjor at jeg virkelig oppdaget de ekte Zombie filmene og på rekke og rad så jeg "Night of the Living Dead", "Dawn of the Dead", "Day of the Dead", "Land of the Dead", "Return of the living dead" og Zack Znyder versjonen av "Dawn of the Dead".
Return er en av de dårligste komediene jeg har sett og Znyders Dawn funka ikke for meg. Virka som han prøvde å blande inn de infiserte i geniale "28 dager senere", men døde kan ikke løpe så fort (Dette forklares i Diary of the Dead).
Romero filmene derimot hadde en nerve, håpløshet for ikke å snakke om mørk og grotesk humor. En apokalyptisk fremtidsvisjon, som på en merkelig måte virker forlokkende. Selvfølgelig med Dawn som beste film.
"Land of the Dead" derimot føltes dessverre ikke som en Romero film. Den var undeholdende nok, men tydeligvis led den under et større budsjett med flere retningslinjer. Jeg skønte hva George ville frem til, men det var ikke filmen som fortalte meg det.

Tydeligvis var ikke George (jepp, er på fornavn) helt fornøyd med "Land of the Dead" han heller, så med Diary of the Dead starter han helt på nytt. Det morsomme i denne filmen er at han bruker yngre skuespillere enn han er kjent for å gjøre, ikke for å bruke den vanlige normen der ungdommen er de dumme, som foreldrene ikke tror på og dermed blir drept en etter en (Presiserer at jeg ikke klager på jobben til Freddy Krueger :twisted: ). Istedet brukes de for å skildre moderne mennesker og teknologien vi er vant med idag.

Bildet er sylskarpt. Historien følges fra 2 håndholdte videokameraer og det virker som du midt i bevigenhetene.
Lyden er også lagt opp slik at det skal høres ut som det fanges av et kamera. Det kjennes autentiskt.
Deilig stemning og den første Romero filmen jeg faktisk ble skremt av et par ganger.

Legg vekk alt du har blitt vant med i de første "Dead" filmene. Når George nå starter på nytt, starter han helt på nytt.
Det beste er at det funker. Nå er jeg ikke noen stor fan av hverken "Blair Witch Project", eller "Cloverfield", men det George har gjort her, som skiller seg fra de 2 nevnte er at han formidler et bedre førsteperspektiv.

Så slå av lyset og sett den på... og aldri begrav de døde :twisted: .
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2008 22.06.21 #57 av 84
Postet av: Fabio
Endelig! Den ultimate Batman versjonen er på Blå-stråle og en del av min samling.
Perfekt timing i forhold til ukas norske premiere på "The Dark Knight".

Ja hva kan man si om filmen som ikke allerede har blitt sagt. Det er etter min mening den ultimate måten å introdusere en superhelt på, som ikke innehar superkrefter. Jeg har Batman dilla om dagen, så jeg tittet gjennom den orginale "nye" Batman filmen. Tim Burtons "Batman" fra 1989. Underholdene nok film og bra spill av Jack Nicholsen, men denne filmen har også den "camp" følelsen, som 1966 versjonen har. Den mangler også en logisk forklaring på hvorfor Bruce Wayne blir Batman, og hvordan Jack Napier blir The Joker på en troverdig måte.

Regissør Nolan går inn i selve ikonet og finner personen bak masken. Godt spilt av Christian Bale, som forøvrig skal spille John Connor i den nye Terminator filmen :D . Ja, hele regla. Filmen er bra!

Bildet.
Noen scener er storslagne. En del mørke. Heldigvis er det veldig lite korn i mørke scener på nyere Blå-stråle disker. En del av de første virkelig plager meg på dette området. Du ser heldigvis ikke noe av dette her.
Men.. Bildet virker litt flatt. Heldigvis ikke så flatt som jeg hadde hørt, men det virker ikke som de har gjort noe mer med utgivelsen. Det er et descent Blu-ray bilde, på en film du ønsker ga deg den siste lille biten.

Lyden.
Hvis bildet føles litt skuffende, så retter lyden opp mye av inntrykket. Dolby TruHD er det vi loves og Gothams atmosfære er det vi får. Hvis du spør meg om lyden får deg til å ikke tenke på at bildet kunne vært så mye mer, så sier jeg tvert ja.

Ekstramateriale.
Jeg har ikke gått igjennom alt enda, så noe blir sikkert utelatt. Mye det samme som på DVDn, med et par unntak. Et interaktivt spor til filmen som gir det info fra hele crewet om hvordan de lagde filmen. Skuespillere, regissør, hele bunten.
Også har du høydepunktet på disken, ved siden av filmen. Dark Knight Prologue filmet i IMAX.
Denne lille historien er så flott at den bør brukes av alle sjapper, som selger hjemmekino. Bildet er akkurat det du ønsker av Blu-ray, og dæven du har lyst til å se "The Dark Knight" med en gang. Gåsehud.
Jeg vil ikke fortelle noe om historien. Ikke bare fordi jeg ikke ønsker å ødelegge, men den forteller også så utrolig mye, på noen få minutter.

Konklusjon.
Det er ikke den beste blå-strålene du kommer til å ha i samlinga, men den er kanskje en av de beste filmene. Bildet kunne vært bedre, men er ikke dårlig. Lyden er strålende og den lille IMAX delen... For å si som Homer Simpson: "grrralaaauuuu!" :wink:

Løp og kjøp!
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2008 21.27.27 #58 av 84
Jeg skal til Italia denne uken og blir borte i to uker, vil dere at jeg skal avslutte konkurransen den 31, eller den 11 August? Jeg må uansett ta opptellingen da.

Vinneren får da sende meg en PM med sitt ønske :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2008 14.06.56 #59 av 84
Postet av: dvdjan
"Fabio" skrev:
Lyd:
TrueHD 5.1. Det er mye som skjer i denne filmen og detaljene i lyden blir satt på stoooore prøver. Rasling av blader, sildrene elver, kuttede struper, eksplosjoner :D Det er så deilig. Det er akkurat som om Rambo selv står bak lyden. Han gjennomfører.



Nå har vel denne filmen DTS HD MA lyd da :) og ikke ett True HD spor,
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2008 18.10.01 #60 av 84
Postet av: Fabio
"dvdjan" skrev:
"Fabio" skrev:
Lyd:
TrueHD 5.1. Det er mye som skjer i denne filmen og detaljene i lyden blir satt på stoooore prøver. Rasling av blader, sildrene elver, kuttede struper, eksplosjoner :D Det er så deilig. Det er akkurat som om Rambo selv står bak lyden. Han gjennomfører.



Nå har vel denne filmen DTS HD MA lyd da :) og ikke ett True HD spor,


What? Det sporet finner jeg ikke på min utgave. Hva er dine kilder?
Min utgave er britisk import btw.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar