Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
24.10.2008 08.43.20 #16 av 200
Postet av: Skrotnisse
Wiiiii! Etter at en gammel storhetstid gikk rett i dass på avforum aner jeg endelig konturene av en ny storhetstid på hjemmekino.no! Det var en gang avforum var et herlig sted å være, med brukere som akto, devilj, anfield og ett par andre "kjendiser" hadde vi mange interresante tråder å følge med på. Her sto det tester, brukererfaringer og vi fikk massevis av flotte bilder. Så slo sensuren inn. Din (anfield) kinopresentasjon ble pensjonert, tråden din ble stengt og avforum gikk inn i en fase hvor de kvalitetsbeviste medlemmene kom i skyggen av oppmerksomhetskåte brukere.

Ved andre ord er det høggande deilig å få tilbake tråden din Anfield. Jeg håper inderlig at du er like flink til å oppdatere denne som du var med den på avforum.

VÆLKOMMEN TE'BAKERS SKE'RU VÆRE!! :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2008 15.23.32 #17 av 200
Postet av: eksu
Velkommen tilbake, Rune. Gleder meg til å se hva som havner i bunkeren din. :)

ps. enig i mye av det Skrotnisse skriver i posten over.
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2008 18.27.46 #18 av 200
Postet av: Anfield
Takker for det, gutter. Dette er noe jeg faktisk gleder meg til selv også. Jeg synes det er deilig å endelig få satt fokus på å teste utstyr, og forhåpentligvis kose meg i kjelleren igjen med noe god musikk på anlegget og noe godt i glasset. Det siste året godt og vel har det vært fryktelig mye jobbing for å få butikken "up and running", så få et rekreasjonsrom igjen står høyt på lista. Både hos meg og kona... :wink:

Kenti: Audiovector er med i bildet, men det er langt fra sikkert at det blir dem. Jeg har jo endel valgmuligheter når det gjelder utstyr. Alt utstyret må jo passe rommet og behovet mitt, og jeg skal gå en god og grundig runde med meg selv før jeg bestemmer meg.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2008 23.09.45 #19 av 200
Postet av: HenningHG
Dette gleder jeg meg som en liten unge til å følge med. Dette blir bra Rune. :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 08.15.35 #20 av 200
Postet av: roffe
Blir spennende å følge revitaliseringen av sjokobunkeren din.

Gleder meg til å se hva som finner veien dit av interiør og utstyr etterhvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 08.16.37 #21 av 200
Postet av: Atle Torp
Jeg er svært spent på hva som skal inn i sjokobunkeren etter hvert. Hvis hjertet til godeste Anfield får bestemme blir det sikkert et fulltone koax, single ended røreffekt, et dyrt linjetrinn, en 12" knitremaskin (for rødvin og cognac-kos) og en snasen redbookavspiller med toppmating :o 8)

Eller hva?
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 09.43.31 #22 av 200
Postet av: Anfield
Mange gode forslag her, Atle! :D

I går kveld ble det gamle rommet ryddet, vasket og støvsuget. Det har nemlig sett ut som en svinesti der inne, da alt utstyr som før var der enten er blitt solgt eller tatt med til butikken. Alle stereomøbler er solgt eller gitt vekk, kun sofaen er igjen. Så jeg starter virkelig fra scratch.

Denne gangen skal jeg ta meg litt tid, men allikevel er det endel viktige ting som må være på plass:

1. Enkelhet. Selv om kona mi ikke er spesielt evneveik når det kommer til betjening av elektronikk, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg har lenger lunte og toleranse for eksempelvis oppvarmingstid på rør, det litt mer tungvinte LP-bruket m.fl. enn henne. Hun ønsker også å bruke rommet mer enn før, og derfor må jeg ta med dette punktet. Uten at jeg mister nattesøvn av den grunn....

2. Synergi. Jeg, og flere andre, har hatt en tendens til å drive å teste, koble opp og blande mange forskjellige produsenter og komponenter i jakten på det "perfekte". Jeg har i det siste oppdaget viktigheten av å kunne følge en produsents tankegang fra kilde til sluttrinn, og at dette ofte har en mye bedre effekt enn å blande diverse merker og produkter. Så jeg har et ønske om å følge dette litt videre.

3. Design. I forhold til punkt 2 har du flere fordeler. Det hele ser mye bedre ut når du samler ting fra en produsent.

4. Uavhengighet. Kanskje merkelig å ta det opp, men i og med at jeg sitter med en frittstående forretning, er importør og distributør er det megadristig av meg å legge ut denne tråden. Hva om jeg velger noe jeg ikke importerer selv? Ja, for det kan faktisk skje. Det hele kommer aller mest an på hvordan det spiller i mitt rom. Om hva jeg (eller firmaet) tjener mest på betyr ingenting. Høres kanskje for godt ut til å være sant, men alle produkter har sine egenskaper. Jeg må finne det oppsettet som passer alle mine kriterier.

Dette er ihvertfall noen innledende tanker. Så får vi se da.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 09.56.36 #23 av 200
Postet av: Atle Torp
Du resonerer som jeg kjenner deg, og det er fornuftige tanker. Særlig avsnittet som omhandler synergi stiller jeg meg bak. Jeg har nok litt andre grenser enn deg når det kommer til det estetiske, men hver sin smak ;)

Det skal uansett bli spennende å se hva som skjer hos deg. Jeg mener du har det du trenger i ditt eget sortiment, men deg om det. Slik jeg kjenner deg tviler jeg ikke et sekund på at du klarer å skille bizznizzzz og pleasure. Går du over streken gjennomskues du uansett relativt fort i et slikt åpent fora.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 11.15.05 #24 av 200
Postet av: Anfield
Hehe, du kjenner meg for godt...

Men, slik det ligger an nå så tror jeg noen og enhver kan bli litt overrasket. Men jeg trenger å teste ut litt mer før jeg kommer ned noen drypp...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 14.44.17 #25 av 200
Postet av: orso
Hvis du likte godt Martin Logan, så kan jo fulltone elektrostater fra Quad eller Soundlab være noe. Kanskje sammen med noen dipole subwoofere.
Er du ute etter mer dynamikk, så er jo høyttalere med aktiv deling spennende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 15.57.57 #26 av 200
Postet av: Anfield
"akto" skrev: Det skal uansett bli spennende å se hva som skjer hos deg. Jeg mener du har det du trenger i ditt eget sortiment, men deg om det. Slik jeg kjenner deg tviler jeg ikke et sekund på at du klarer å skille bizznizzzz og pleasure. Går du over streken gjennomskues du uansett relativt fort i et slikt åpent fora.


Bare for å klargjøre: Jeg vil nok velge av de produktene vi kan forhandle fra vår butikk (som igjen vil si veldig mange da vi jo som kjent er frittstående). Det utelukker jo (logisk nok) produkter fra HIFI Klubben, Soundgarden og noen produkter der importør har låst seg til faste forhandlere (eksempelvis Oslo HiFi Center).

Det jeg mente i retning av "å velge fritt" går mer i at jeg overhodet ikke er låst til "mine egne" importprodukter. Langt der i fra...

Skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder av utgangspunktet i kveld...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 17.30.52 #27 av 200
Postet av: Typhoon7
Spent på valget av vinylrigg. Tør jeg tippe Revolver. Slik jeg ser det, står vel valget her mellom Revolver eller Pro-Ject, hvis jeg ikke har oversett noe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.00.15 #28 av 200
Postet av: AndreWerdenskrieg
Knallgöy at den fantastiske sjokobunkeren og Anfield er tilbake. Dette blir spennende å fölge med på.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 10.59.14 #29 av 200
Postet av: Anfield
Da har jeg klart å knipse noen nye bilder av hva som i dag danner utgangspunktet for revitaliseringen av Cinema Anfield. Ikke mye utstyr som står igjen her gitt....



Alt er borte. Det eneste som står igjen er det gamle ledningsstrekket til lyd og bilde, samt HD-dekoderen til Canal Digital.

Når jeg drev Sound Planet hjemmefra hadde jeg displayhyller til produktene. Nå som alt er flyttet ut står hyllene igjen. Jeg gadd da rett og slett ikke å demontere dem og bruker dem nå som hyller til et aldri så lite minimuseum. Her er den aller første forsterkeren og CD-spilleren jeg kjøpte, pluss en gammel Lenco-platespiller blant annet. De gamle Nintendo-spillene som jeg bruke stor tid på den gang er også tatt frem i dagslys. Til høyre ser du også endel av reservelageret mitt på rørfronten.

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 11.12.19 #30 av 200
Postet av: eksu
Her var det ikke mye igjen nei. Kult med et lite museum av tidligere produkter. :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar