Logo

PV500 buzz-problem. Noen erfaringer?

Skriv et svar
04.01.2006 20.23.08 #1 av 30
Postet av: R-B
Har nettopp fått i hus en Panasonic 42PV500. Denne har det, etterhvert så kjente (men mystiske), buzz problemet. Det kommer en veldig klar during fra apparatet som kan minne litt om trafostøy. Lyden er såbass høy at den er godt hørbar på flere meters avstand med moderat lyttevolum på tv'n. Kommer fra et sted bak til høyre (høyre iforhold til sitteposisjon).

Er såbass ille at jeg ikke tror jeg kan leve med det, og etter det jeg har funnet ut skal det heller ikke være sånn siden de fleste ikke har dette problemet.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer på reklamasjon, bytte, reparasjon, osv i forhold til dette konkrete problemet.
Hadde vært kjekt å høre fra dere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 20.41.05 #2 av 30
Postet av: arntos
Gartulere med en flott TV, er vist ikke så enkelt å få tak i denne i disse dager.

Ang trafostøyen er det en del flat skjermer som har dette problemet. Skal vistnok være en smal sak å få det fikset. Gjøres ved lakkering av noen spoler. Ta kontakt der du kjøpte TVèn og undersøk.
Har samme støyen fra min PW8 men det er så lavt at det ikke er noe problem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 20.49.13 #3 av 30
Postet av: Rune
Støyen på PV500 diskuteres også i denne tråden her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... onic#23577
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 23.30.58 #4 av 30
Postet av: R-B
"arntos" skrev:Har samme støyen fra min PW8 men det er så lavt at det ikke er noe problem.


Hmm.. Er du sikker på at det er samme type støy. Støyen fra min er i allefall ikke slik at det kan karakteriseres som et ikkeproblem...

Så forresten i den tråden du henviser til Rune, at det er flere som har tenkt å kontakte panasonic om dette. Hvis noen har hørt noe fra de hadde det vært fint med en oppdatering! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 07.06.16 #5 av 30
Postet av: arntos
Støyen kan nok varriere fra skjerm til skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 08.49.11 #6 av 30
Postet av: Tannoy
Grattis med knallkjøp!
Synes du burde prate med selger ang dette problemet. Jeg har selv denne plasmaen og den durer ikke...
Når man betaler såpass mye, bør produktet være tipp-topp!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 10.10.03 #7 av 30
Postet av: Haldor
Min buzzer også men må si jeg ikke er særlig plaget av det selv (kjøpte 42PV500 i Juli-05) Men buzzingen varierer i styrke så den er hos meg ikke konstant, hvis jeg hører etter så registrerer jeg lydforandring ved sceneforandringer på skjermen, mao alt etter belastning.

Ta kontakt med selger og Panasonic så kan det være at de sender noen på døre til å forsøke utbedre. Du er kunden og du har lov å forvente litt service også.
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 14.54.39 #8 av 30
Postet av: R-B
Oppdatering:

Har vært i kontakt med selger som igjen kontaktet Panasonic. Selger kontaktet meg igjen og henviste meg til Service Experten, som er Panasonic sin servicepartner her i Oslo. De kunne kikke på tv'n, men kunne ikke komme hjem til meg og gjøre dette. De kunne derimot sende en budbil for å hente den. Helt fint for meg, selv om jeg mener å ha hørt at Panasonic har hjemmeservice. Hvis de ikke finner en uakseptabel feil faktureres jeg for alle utgifter...

Haldor:
Min buzzing varierer også med bildet. Høyere pitch jo lysere bilde. Dessuten bråker den mest med dynamisk visning. Bruker ikke denne, men den bråker likevel alt for mye med normal visning...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2006 13.33.57 #9 av 30
Postet av: R-B
Ny oppdatering:

Service-eksperten bestiller nå en ny del, så det blir spennende å se hva som skjer :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2006 10.59.41 #10 av 30
Postet av: janse
"R-B" skrev:Service-eksperten bestiller nå en ny del, så det blir spennende å se hva som skjer :)


Peiling på hvilken del som må erstattes?

Jeg har også en feil på PV500en min, skal visstnok være lydkortet som er fucked, men jeg klarer ikke tanken på å være uten tven i opptil noen uker nå som det er vinter, så tenker jeg venter til det blir mildvær før jeg ber budbilen komme :P

Gleder meg til å høre hvordan det går!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2006 20.55.01 #11 av 30
Postet av: R-B
"janse" skrev:
"R-B" skrev:Service-eksperten bestiller nå en ny del, så det blir spennende å se hva som skjer :)


Peiling på hvilken del som må erstattes?




SC-board står det i statusrapporten. Har ikke peiling på hva dette er. SC kan jo bety sound card, men jeg tror ikke det er lydkortet som er mitt problem.

Hvordan arter din feil seg da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2006 02.18.48 #12 av 30
Postet av: Chucky72
"R-B" skrev:
SC-board står det i statusrapporten. Har ikke peiling på hva dette er. SC kan jo bety sound card, men jeg tror ikke det er lydkortet som er mitt problem.


Jeg har i og for seg fått et dobbeltproblem, buzz + tap av volum. Buzz'en har jeg hatt ett trafolakkeringsforsøk på (som hverken jeg eller servicemannene hadde særlig trua på) som ikke fungerte. Samma fyren kom en gang til skrudde løs noen kjøleribber og festa de igjen, like mye buzz, så han bestillte noen deler, skulle ta et par uker.

Det som er kommet i tillegg er at høytalerlyden har blitt lavere, må skru nesten på max for å få litt punch, og det med max volumkorrigering. Servicemannen skulle få fixa det også.

Nå blir det jo tredje forsøket på å fixe det, så jeg får se om jeg snill og grei eller om jeg krever en ny tv.
Panasonic 42PV500/Pioneer VSX-915/Xbox 360/B&W MT-20/Toshiba SD350E/HTPC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2006 15.09.28 #13 av 30
Postet av: R-B
Nytt:

Delen som er bestilt antyder panasonic at de kan levere rundt 1. februar. Og når de sier "antyder", antar jeg at det tar lengere tid... Surt :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 09.40.11 #14 av 30
Postet av: skjesp
Da har jeg etter lang venting endelig fått pv500 i hus. Dessverre buzzer denne mer enn jeg takler. Tror den arter seg likt som beskrevet tidligere i tråden. Den endrer pitch ved forandringer i bildet, og er på et akseptabelt nivå når skjermen blir svart ved kanalbytte.

Sidene til Panasonic virker ikke helt så jeg får ikke fram hvem som er mitt service verksted. Bor i Drammensområdet. Er det sannsynlig at jeg også må kontakte Service-eksperten. Eller er det avhengig av hvor tv'en er kjøpt?

R-B: Når de sa de skulle bytte denne delen, var de sikre på at dette løste problemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 11.28.20 #15 av 30
Postet av: vallhall
Jeg har også dette problemet med mitt PV500, men da kun når jeg bruker parabol, når jeg bruker DVD eller Xbox360 er det så langt jeg kan oppfatte ikkeeksisterende, så det ser ut til at det er tunerboksen som forårsaker problemet. En måte å eliminere dette på(til en viss grad) er å sette lydvolumet via TVens fjernkontroll til under halv styrke
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar