Logo

PV500 buzz-problem. Noen erfaringer?

Skriv et svar
29.01.2006 12.24.44 #16 av 30
Postet av: RedMoon
Jeg venter fremdeles på min PV500...Dere som opplever denne buzzingen, er problemet likt fordelt mellom 37" og 42" ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 13.49.33 #17 av 30
Postet av: skjesp
Jeg er enig at det kan tyde på at det er tuneren i tv'en som er verst. Det blir noe bedre når jeg bruker tuneren i dvd-opptakeren, men ikke totalt fraværende.

Er det noen som har blitt kvitt dette problemet etter å ha hatt tv'en på service? Siden ikke alle har dette problemet så håper jeg dette kan utbedres. Det er uakseptabelt å ha slik ulyd på en så dyr tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 09.06.33 #18 av 30
Postet av: R-B
"skjesp" skrev:R-B: Når de sa de skulle bytte denne delen, var de sikre på at dette løste problemet?


Det vet jeg ikke, men på statussidene til service-eksperten står det at TV'n er feilsøkt og at det er påvist trafostøy fra SC-board. Så det er bare å krysse fingrene.

Slik jeg forstod det har Panasonic to-tre samarbeidspartnere her i området (Oslo) som gjør service, men om de har egne avtaler i Drammen vet jeg ikke. Ta kontakt med forhandler så kan de sjekke med Panasonic.

Når det gjelder dette med buzz med tuner kontra dvd, så mener jeg at på min modell var støyen like ille uansett...

Tror egentlig ikke at buzzingen forsvinner helt uansett. Alle plasmaer buzzer til en viss grad. Men når den bråker værre enn mitt billig-kjøleskap er noe galt fatt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 14.42.30 #19 av 30
Postet av: skjesp
Er trafo-støyen på skjermen din konstant eller forandrer den seg. Jo lysere, jo mer støy?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 15.02.38 #20 av 30
Postet av: R-B
"skjesp" skrev:Er trafo-støyen på skjermen din konstant eller har den sammenheng med om skjermen er hvit eller svart. Jo lysere, jo mer støy?


Mer lys, mer støy. Aller værst i "dynamisk mode".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 15.13.47 #21 av 30
Postet av: skjesp
Blir spennende og se om dette løser problemet ditt. Når får du skjermen tilbake?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 17.15.33 #22 av 30
Postet av: kebz
Jeg har 37" versjonen og har hatt den i to måneder, men har foreløpig ikke merket noe til dette problemet, HELDIGVIS...

Håper jeg slipper det også..

Men jeg er enig som det er sagt her, jeg syntes ikke det er akseptabelt på en så dyr tv. Klage til forhandler eller panasonic til de fikser det, eller kommer med ny skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2006 10.01.37 #23 av 30
Postet av: R-B
"skjesp" skrev:Blir spennende og se om dette løser problemet ditt. Når får du skjermen tilbake?


Panasonic kunne ikke levere delen før 1. februar (som er i dag). Da skal jeg vel i teorien få den tilbake i løpet av uken. Men jeg har mine tvil om delen dukker opp i tide, jfr alle andre leveringsdatoer panasonic har operert med i det siste som bare blir skjøvet lenger og lenger fram i tid...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2006 23.00.11 #24 av 30
Postet av: Chucky72
Nå har servicemannen vært hjemme hos meg å bytta deler, buzz'en var like kjip. I tillegg har selve høytalervolumet blitt utrolig svakt, så jeg må ha lyden omtrent på full guffe for å få normalt volum. Untatt en gang hver 3-4 dag hvor tv'en finner ut at den skal spille så høyt som jeg har satt den. Ikke behagelig, den tv'en kan nemlig spille sinnsykt høyt når den vil.

Så da var de 3-strikes og kjøpsloven slo til, så jeg skal få en ny tv neste uke. Litt usikker på om jeg skal ha en ny pv500 eller legge mellom litt og få meg en 436 isteden.
Panasonic 42PV500/Pioneer VSX-915/Xbox 360/B&W MT-20/Toshiba SD350E/HTPC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2006 15.40.20 #25 av 30
Postet av: R-B
Da var pv500'n kommet i hus igjen. Selv om det fremdeles er litt buzz'ing, er det nå på et akseptabelt nivå.. tror jeg da... Har ikke fått testet så mye.... Håper på det beste :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 19.36.40 #26 av 30
Postet av: skjesp
"R-B" skrev:Da var pv500'n kommet i hus igjen. Selv om det fremdeles er litt buzz'ing, er det nå på et akseptabelt nivå.. tror jeg da... Har ikke fått testet så mye.... Håper på det beste :)


Nå skal jeg snart levere inn min PV500 for buzzing og piping i høyre høytaller. Er du fortsatt fornøyd med støynivået etter reperasjonen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2006 19.58.33 #27 av 30
Postet av: R-B
"skjesp" skrev:
Nå skal jeg snart levere inn min PV500 for buzzing og piping i høyre høytaller. Er du fortsatt fornøyd med støynivået etter reperasjonen?


Er sånn passe fornøyd. Brummer litt fortsatt, men ikke på langt nær så ille som tidligere. Tror kanskje jeg må finne meg i å leve med slik som det er nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2006 15.49.19 #28 av 30
Postet av: Chucky72
Ny tv-levert, minimalt med buzz (jeg hører "buzz" i _alt_). Faktisk litt småimponert over elkjøp, som spurte om jeg ville ha omlevering eller penga tilbake, selv før jeg rakk å si noe annet en at den var forsøkt reparert 3 ganger.

Valgt omlevering, siden jeg ikke liker designet på 436'en. Kunne jo ha venta på PV600 og blitt kvitt litt band'ing, men orka ikke vente lenger.
Panasonic 42PV500/Pioneer VSX-915/Xbox 360/B&W MT-20/Toshiba SD350E/HTPC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2006 20.30.29 #29 av 30
Postet av: R-B
"Chucky72" skrev:Ny tv-levert, minimalt med buzz (jeg hører "buzz" i _alt_). Faktisk litt småimponert over elkjøp, som spurte om jeg ville ha omlevering eller penga tilbake, selv før jeg rakk å si noe annet en at den var forsøkt reparert 3 ganger.


Så bra!
Men nå kan vi i allefall slå fast at dette faktisk er et problem på noen modeller, og at det går an å gjøre noe med det, på den ene eller andre måten. Ser det er mange tråder på f.eks avforums.com der dette bestrides.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2006 18.15.51 #30 av 30
Postet av: RedMoon
Da er min 37PV500 arrivert fra Tyskland....og jeg hører ikke noe buzzing, ihvertfall ikke foreløpig ! puuhhhh....

Må si jeg er skikkelig impregnert nå....bildet er utrolig bra, selv med UPC's usle analoge kabelsignaler. Film via HDMI er bare en fryd ! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar