Logo

Playststion 2 som DVD spiller :(

Skriv et svar
10.10.2006 13.26.55 #1 av 5
Postet av: InYourDreams
Er det noen som har prøvd dette?

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er noen god løsning, men er jo moro å prøve da.. :) Dessuten gidder jeg ikke kjøpe en vanlig dvd-spiller nå da jeg har bestilt og venter på en HD-DVD spiller fra Yamaha. (Denne kommer ikke før om et par mnd... )

Problemet jeg sliter med er at det digitale signalet blir konvertert til PCM-signal før det sendes fra playstation, noe som gir forholdsvis kjip surroundlyd... :(

Noen som veit om det går ann / hvordan en i så fall får skrudd av denne PCM konverteringen og sender den digitale lyden "raw"

På forhånd takk for hjelpen!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 14.57.16 #2 av 5
Postet av: Kim
Bruker du den optiske utgangen på PS2?
Du må det for å få dolby digital\dts.

Om du gjør det og det fremdeles ikke funker, regner jeg med du endre noen instillinger.
Det gjør du ved å starte opp PS'en uten noen cd\dvd i avspilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 15.22.01 #3 av 5
Postet av: InYourDreams
Jepp.. bruker den.
I denne menyen er det kun oppsett for å aktivere digital utgang eller ikke.. Ikke noe om det som sendes ut skal være PCM- eller raw-format..

Noen som har prøvd dette og fått det til å virke? Eller er dette faktisk ikke mulig å få til?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2006 19.07.24 #4 av 5
Postet av: InYourDreams
Etter mye leiting fant jeg endelig bruksanvisningen og da var det en smal sak å få dette til å virke :)

For andre som sliter med samme problem:
-Velg riktig format på lyd i dvd-meny (på samme måte som for alle dvd filmer)
-Åpne playstation-menyen for dvd avspilling (SELECT)
-Gå inn på menyvalg som ligner en verktøykasse
-Slå på DD eller DTS her.

En kan ikke sette opp dette i den menyen en får opp når en starter playstation uten dvd-plate i.

Bruksanvisning er feigt, men fy faen så kjekt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 23.31.21 #5 av 5
Postet av: Aalesund_Trooper
Bare la DTS stå på. så velger du fra forsterkeren din etterpå hvilken lyd du skal ha. DTS påvirker ikke noen andre innstillinger på PS2.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar