InYourDreams
Aktiv
E-post
Er det noen som har prøvd dette?
Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er noen god løsning, men er jo moro å prøve da..
Dessuten gidder jeg ikke kjøpe en vanlig dvd-spiller nå da jeg har bestilt og venter på en HD-DVD spiller fra Yamaha. (Denne kommer ikke før om et par mnd... )
Problemet jeg sliter med er at det digitale signalet blir konvertert til PCM-signal før det sendes fra playstation, noe som gir forholdsvis kjip surroundlyd...
Noen som veit om det går ann / hvordan en i så fall får skrudd av denne PCM konverteringen og sender den digitale lyden "raw"
På forhånd takk for hjelpen!!
Kim
Aktiv
E-post
Bruker du den optiske utgangen på PS2?
Du må det for å få dolby digital\dts.
Om du gjør det og det fremdeles ikke funker, regner jeg med du endre noen instillinger.
Det gjør du ved å starte opp PS'en uten noen cd\dvd i avspilleren.
InYourDreams
Aktiv
E-post
Jepp.. bruker den.
I denne menyen er det kun oppsett for å aktivere digital utgang eller ikke.. Ikke noe om det som sendes ut skal være PCM- eller raw-format..
Noen som har prøvd dette og fått det til å virke? Eller er dette faktisk ikke mulig å få til?
InYourDreams
Aktiv
E-post
Etter mye leiting fant jeg endelig bruksanvisningen og da var det en smal sak å få dette til å virke
For andre som sliter med samme problem:
-Velg riktig format på lyd i dvd-meny (på samme måte som for alle dvd filmer)
-Åpne playstation-menyen for dvd avspilling (SELECT)
-Gå inn på menyvalg som ligner en verktøykasse
-Slå på DD eller DTS her.
En kan ikke sette opp dette i den menyen en får opp når en starter playstation uten dvd-plate i.
Bruksanvisning er feigt, men fy faen så kjekt
Aalesund_Trooper
Aktiv
E-post
Bare la DTS stå på. så velger du fra forsterkeren din etterpå hvilken lyd du skal ha. DTS påvirker ikke noen andre innstillinger på PS2.