Mad_Max
Aktiv
E-post
Har blitt tilbudt et par strøkne Mirage M-5si høytalere. Der er riktignok 8-9 år men godt behandla. Vil tro prisen havner på ca 4000.- Noen som kan si noe om disse og om de er verdt prisen?
De tenkes brukt både til musikk og i et hjemmekino oppsett. Er de lettdrevne?
Helt i det blå her så innspill mottas med takk.
oeyklaus
Aktiv
E-post
Mirage M-5si er noen fantastiske høyttalere! Jeg har selv hatt et par M-5 (første utgaven) men de ble for tungdrevne for min DOXA 70. Jeg tror at si-utgavene er lettere laster en de jeg hadde. Men allikevel, du trenger nok en skikkelig forsterker til de. Husk at de er store også i fysisk størrelse, og de trenger gjerne endel plass rundt seg. Vel, finner du er bra forsterker og har du et rom som er stort nok har du noe å glede deg til;). 4000.- er uansett en bra pris, de kostet nok mellom 20-23 tusen nye.
SHALINI!
Mad_Max
Aktiv
E-post
Tusen takk for svar..
Er klar over at det er vanskelig å få i pose og sekk når man tenker seriøse musikkopplevelser og samtidig tenker hjemmekino. Håper og tror at eksempelvis Pioneer sin 1015 reciever med 7*150 watt klarer å drive disse.
Urfordring blir vel kanskje å bygge resten rundt disse høytalerne? Noen som har forslag i budsjettklassen ?
PS! Synes de er vakkre og jeg tar meg plass......
Audiophile-Arve
HiFi-Guru
E-post
Nettside
Dette er svært gode høgtalarar, og til den prisen er det berre å slå til(reknar sjølvsagt med at høgtalarane er i orden). Dei vil truleg kunne kombinerast med Nanosat som sidehøgtalarar i eit multioppsett, men du bør jobbe litt med senterhøgtalar - prøv nokre ulike modellar før du bestemmer deg.
Forsterkarar til sånt, er ei utfordring, så ta i det du har råd til. Eg ville kika på ein relativt kraftig sak, og tatt steget heilt ut med ein dynamisk, varm og musikalsk sak i slekt med McIntosh, kanskje med rør. Men det vert dyrt. Kanskje det kan passe med ein Harman Kardon surroundreceiver? Eller ein av dei større Denon, Onkyo eller denslags.
Helsing Arve