Logo

Mirage M-5si ?

Skriv et svar
10.01.2006 23.24.53 #1 av 4
Postet av: Mad_Max
Har blitt tilbudt et par strøkne Mirage M-5si høytalere. Der er riktignok 8-9 år men godt behandla. Vil tro prisen havner på ca 4000.- Noen som kan si noe om disse og om de er verdt prisen?

De tenkes brukt både til musikk og i et hjemmekino oppsett. Er de lettdrevne?

Helt i det blå her så innspill mottas med takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2006 11.34.06 #2 av 4
Postet av: oeyklaus
Mirage M-5si er noen fantastiske høyttalere! Jeg har selv hatt et par M-5 (første utgaven) men de ble for tungdrevne for min DOXA 70. Jeg tror at si-utgavene er lettere laster en de jeg hadde. Men allikevel, du trenger nok en skikkelig forsterker til de. Husk at de er store også i fysisk størrelse, og de trenger gjerne endel plass rundt seg. Vel, finner du er bra forsterker og har du et rom som er stort nok har du noe å glede deg til;). 4000.- er uansett en bra pris, de kostet nok mellom 20-23 tusen nye.
SHALINI!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2006 14.29.30 #3 av 4
Postet av: Mad_Max
Tusen takk for svar..

Er klar over at det er vanskelig å få i pose og sekk når man tenker seriøse musikkopplevelser og samtidig tenker hjemmekino. Håper og tror at eksempelvis Pioneer sin 1015 reciever med 7*150 watt klarer å drive disse.

Urfordring blir vel kanskje å bygge resten rundt disse høytalerne? Noen som har forslag i budsjettklassen ?

PS! Synes de er vakkre og jeg tar meg plass...... ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2006 14.53.09 #4 av 4
Postet av: Audiophile-Arve
Dette er svært gode høgtalarar, og til den prisen er det berre å slå til(reknar sjølvsagt med at høgtalarane er i orden). Dei vil truleg kunne kombinerast med Nanosat som sidehøgtalarar i eit multioppsett, men du bør jobbe litt med senterhøgtalar - prøv nokre ulike modellar før du bestemmer deg.
Forsterkarar til sånt, er ei utfordring, så ta i det du har råd til. Eg ville kika på ein relativt kraftig sak, og tatt steget heilt ut med ein dynamisk, varm og musikalsk sak i slekt med McIntosh, kanskje med rør. Men det vert dyrt. Kanskje det kan passe med ein Harman Kardon surroundreceiver? Eller ein av dei større Denon, Onkyo eller denslags.
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar