Dette hører egentlig ikke hjemme på dette forumet, men jeg og andre har prøvd å tatt dette opp på AVForum, men har da blitt avvist og sensurert og truet med utkastelse pga av "usaklighet". Nå i dag toppet det seg med at Lygren (eieren av AVForum og AVSHop)
stoppet diskusjonen rundt at Tiger (den mest aktive brukeren på Avforum) har trukket seg grunnet det kommersielle sammenrotet mellom forumet og bedriftene Lygren driver. Nå ser jeg med glede at Hjemmekino kutter samarbeidet grunnet dette.
Jeg har ingen problemer med at man ønsker å tjene penger, men når man på prøver å skjule dette mener jeg det er meget krittikkverdig. I sin nyttårstale prøver han å avvise kritikken fra Hjemmekino ved å henvise til Powerbuy og at Powebuy gir lavere priser og antyder at annonsører ikke liker dette. (og at det er grunnen til at Hjemmekino har trukket samarbeidet) Nå utdyber ikke Hjemmekino hva som er grunnen, men dette høres da ut som den minst relevante unnskyldningen. Men det passer vel Lygren å vri det slik.
Slik jeg ser det er problemene følgende med eksempler:
1.PowerBuy er omtrent utelukkene salg fra AVSHop og det skjules for potensielle kjøpere at det er Lygren som egentlig er selger.
For å unngå kritkk på dette området har Lygren registrert firmaet på
foreldrene. På denne måten kan han si at det ikke er han som driver dette. Her er et eksempel hvor han direkte lyver/vrir på sannheten på et
direkte spørsmål under et PowerBuy
"Roger Waters" skrev:jobber du Lygren på Avshop siden du står for denne powerbuy delen?
"Lygren" skrev:PowerBuy er åpent for alle forhandlere, ikke kun AVshop, og AVshop drives av andre enn meg ja...
Her vrir Lygren på spørsmålet slik at han slipper å innrømme at det er han som ordner "alt" for AVSHop. Når noen kritiserer han henviser bestandig til at dette står beskrevet i teksten om AVForum. En tekst som han vet omtrent ingen leser.
Som ansatt hos en av leverandørene som leverer noen produkter til AVshop vet jeg godt at det i praksis er Lygren som tar alle avgjørelser om produkter/pris og så videre. (noe som er forståelig når han eier sjappa).
Det finnes mange eksempler på han prøver å skjule at han eier AVshop for brukerne på AVForum. Mest latterlig blir det når han skriver han skal kontakte forhandler (AVSHop). Vet ikke hva han i praksis gjør. Snakker han med seg selv i speilet?
Her er nok et eksempel på at han later som han ikke har noe med AVshop å gjøre:
http://avforum.no/forum/produkt-prisjak ... p-jvc.html2. Råd og tips er ofte sammenblandet med AVShop sine produkter.
Nå fører AVSHop mange gode produkter så mange av rådene er jo greie, men de blir jo veldig suspekt når han anbefaler produkter overfor brukere som han selv selger. Det er jo strenge regler for andre brukere på forumet som fører produkter om å ikke rose produkter de selv selger, men det gjelder tydeligvis ikke han selv.
Et par eksempler hvor han gir tips om produkter som selges av AVShop
http://avforum.no/forum/digitale-projek ... ellen.htmlhttp://avforum.no/forum/kalibrering-twe ... roma5.htmlSyns det er svært ugunstig at man får en slik sammenblanding.
3. Offerrollen
Nå og da kommer det kritikk opp rundt dette jeg beskriver. Da kommer offerrollen frem til stadighet om hvor ille det er at folk kritiserer han og han jo bare er entusiast og at det er dyrt å driver forum. Så veldig ille tror jeg ikke at han har det.
Sjekk kåken hans i Florida (klarte ikke dy meg
)
4. Sensur
Dette er vel utdebatert allerde, men prinsippet om å sensuere helt lovlig innlegg som ikke passer han syns jeg ikke noe om.
Håper Hjemmekino får fart på sitt forum slik at jeg kan tilbringe litt mer tid her. Jeg syns iallfall ikke noe om at det som foregår på AVForum av ledelsen. Kanskje kunne hjemmekino kjøpt opp AVforum og frigjort det?
PS. Jeg bruker en annen bruker på AVForum. Ønsker ikke å bli utstengt, derfor feiger jeg ut å skriver anonymt.
Godt nyttår!