Logo

Kommersiell sammenblanding AVForum/AVShop

Skriv et svar
01.01.2009 15.49.39 #1 av 18
Postet av: avfrustrert
Dette hører egentlig ikke hjemme på dette forumet, men jeg og andre har prøvd å tatt dette opp på AVForum, men har da blitt avvist og sensurert og truet med utkastelse pga av "usaklighet". Nå i dag toppet det seg med at Lygren (eieren av AVForum og AVSHop) stoppet diskusjonen rundt at Tiger (den mest aktive brukeren på Avforum) har trukket seg grunnet det kommersielle sammenrotet mellom forumet og bedriftene Lygren driver. Nå ser jeg med glede at Hjemmekino kutter samarbeidet grunnet dette.

Jeg har ingen problemer med at man ønsker å tjene penger, men når man på prøver å skjule dette mener jeg det er meget krittikkverdig. I sin nyttårstale prøver han å avvise kritikken fra Hjemmekino ved å henvise til Powerbuy og at Powebuy gir lavere priser og antyder at annonsører ikke liker dette. (og at det er grunnen til at Hjemmekino har trukket samarbeidet) Nå utdyber ikke Hjemmekino hva som er grunnen, men dette høres da ut som den minst relevante unnskyldningen. Men det passer vel Lygren å vri det slik.

Slik jeg ser det er problemene følgende med eksempler:
1.PowerBuy er omtrent utelukkene salg fra AVSHop og det skjules for potensielle kjøpere at det er Lygren som egentlig er selger.


For å unngå kritkk på dette området har Lygren registrert firmaet på foreldrene. På denne måten kan han si at det ikke er han som driver dette. Her er et eksempel hvor han direkte lyver/vrir på sannheten på et direkte spørsmål under et PowerBuy

"Roger Waters" skrev:jobber du Lygren på Avshop siden du står for denne powerbuy delen?


"Lygren" skrev:PowerBuy er åpent for alle forhandlere, ikke kun AVshop, og AVshop drives av andre enn meg ja...


Her vrir Lygren på spørsmålet slik at han slipper å innrømme at det er han som ordner "alt" for AVSHop. Når noen kritiserer han henviser bestandig til at dette står beskrevet i teksten om AVForum. En tekst som han vet omtrent ingen leser.

Som ansatt hos en av leverandørene som leverer noen produkter til AVshop vet jeg godt at det i praksis er Lygren som tar alle avgjørelser om produkter/pris og så videre. (noe som er forståelig når han eier sjappa).

Det finnes mange eksempler på han prøver å skjule at han eier AVshop for brukerne på AVForum. Mest latterlig blir det når han skriver han skal kontakte forhandler (AVSHop). Vet ikke hva han i praksis gjør. Snakker han med seg selv i speilet?

Her er nok et eksempel på at han later som han ikke har noe med AVshop å gjøre:
http://avforum.no/forum/produkt-prisjak ... p-jvc.html


2. Råd og tips er ofte sammenblandet med AVShop sine produkter.

Nå fører AVSHop mange gode produkter så mange av rådene er jo greie, men de blir jo veldig suspekt når han anbefaler produkter overfor brukere som han selv selger. Det er jo strenge regler for andre brukere på forumet som fører produkter om å ikke rose produkter de selv selger, men det gjelder tydeligvis ikke han selv.

Et par eksempler hvor han gir tips om produkter som selges av AVShop
http://avforum.no/forum/digitale-projek ... ellen.html
http://avforum.no/forum/kalibrering-twe ... roma5.html

Syns det er svært ugunstig at man får en slik sammenblanding.


3. Offerrollen

Nå og da kommer det kritikk opp rundt dette jeg beskriver. Da kommer offerrollen frem til stadighet om hvor ille det er at folk kritiserer han og han jo bare er entusiast og at det er dyrt å driver forum. Så veldig ille tror jeg ikke at han har det. Sjekk kåken hans i Florida (klarte ikke dy meg :-))

4. Sensur
Dette er vel utdebatert allerde, men prinsippet om å sensuere helt lovlig innlegg som ikke passer han syns jeg ikke noe om.


Håper Hjemmekino får fart på sitt forum slik at jeg kan tilbringe litt mer tid her. Jeg syns iallfall ikke noe om at det som foregår på AVForum av ledelsen. Kanskje kunne hjemmekino kjøpt opp AVforum og frigjort det?


PS. Jeg bruker en annen bruker på AVForum. Ønsker ikke å bli utstengt, derfor feiger jeg ut å skriver anonymt.

Godt nyttår!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 18.46.58 #2 av 18
Postet av: geirh
Støtter deg 100%!
Har opplevd denne syke sammenblandingen personlig for et par år siden, og det er ingenting som tyder på at dette har bedret seg. Gidder ikke være mer konkret, men kan bare si at jeg mistet lysten til å være aktiv på noe forum etter den episoden. Håper dette forumet kan bli et nytt vrimlested for oss AV nerder! At bladet Hjemmekino kuttet sammarbeidet tar jeg bare som en bekreftelse på at AVforum/AVshop ikke er helt renslige. At bladet og nettstedet hjemmekino sammarbeider ser jeg på som veldig lovende. Godt nytt år forresten!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 19.10.46 #3 av 18
Postet av: 900sl
Ja, er enlig i mye av dette. Er ikke veldig aktiv på nevnte fora heller grunnet dette. Har vel egentlig alltid sett på det forumet som delvis komersielt, samtidig skal jeg være forsiktig med å dra fram janteloven. Det må jo være lov å tjene penger, men greit om man er åpen om det :wink:

Godt nytt år herfra også :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 20.11.57 #4 av 18
Postet av: kamelon
Himmel og hav!?
Er det virkelig mulig?Har aldri vært bruker av av-forum pga mistanker rundt akkurat dette, men trodde ikke det var så ille!Jeg støtter deg 100% jeg ogå!

Så veldig ille tror jeg ikke at han har det. Sjekk kåken hans i Florida (klarte ikke dy meg :-))


Er det sant??Her har du noe å trakte etter Rune :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 08.01.59 #5 av 18
Postet av: petre2006
Rune solgte denne til Lygren når han såg at folk ble mistenksomme.. hehe, kødda Rune!

Vel, støtter deg fullt ut 'avfrustrert' , det er trist lesning, men desverre ikke noen nyhet.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 17.01.46 #6 av 18
Postet av: HenningHG
Hva var det egentlig som sto i den famøse nyttårstalen som fikk så mange til å reagere? Har bare sett den redigerte varianten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 18.11.06 #7 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
Har heller ikke sett den før den ble redigert. Kanskje mer bagatelisering på hvorfor vi i Hjemmekino skygget banen på AVForum? Vil ikke si annet enn at vi i Hjemmekino har meget gode grunner til å forlate "skuta". Det handler om integritet. Hyggelig at de har funnet en ny samarbeidspartner som tar vår plass.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 19.41.15 #8 av 18
Postet av: HenningHG
Må være noe siden Tiger trekker seg. Hmm Lyd og Bilde. :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.19.27 #9 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
http://avforum.no/forum/generell-chitch ... ost1717963

Fikk i dag en klar bekreftelse på at ikke alt er som det skal på AVForum. Svarte på et innlegg på forumet fordi noen spurte hvor det var blitt av premiumclub på AVForum. Jeg svarte som sant var at Hjemmekino så seg nødt til å trekke seg fra dette samarbeidet på grunn av den uryddige sammenblandingen mellom AVShop og AVForum. Vi kunne ikke ha tette bånd med en aktør som viste seg å også være en kommersiell aktør, uten at det kom veldig klart frem på den tiden. JEg skrev også at siden dette skjedde har det skjedd noen grep på AVForum som faktisk bekrefter for alle at dette har vært et problem. Det er nå mye klare skillelinjer mellom AVForum og AVShop og eieren av begge butikkene, som også har trukket seg som admin på forumet og overlatt dette til andre. eierstrukturen er dog ikke endret, men med de nye føringene er problemet klart mindre enn det var.
Når jeg da skriver om hvorfor vi trakk oss i sin tid blir innlegget slettet med en kommentar om at jeg kommer med udokumenterte påstander og løgner.
Så jeg som vet hva som skjedde farer da med løgn, mens han som i alle fall på papiret har slettet innlegget, ikke vet noe om saken, har rett. Kan umulig være spesielt kult å være marionettdukke for en som åpenbart fortsatt trekker i trådene og har full kontroll på alt..
Blir faktisk meget skuffet over denne kinesiske sensuren som jeg trodde AVForum hadde lagt bak seg.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.25.59 #10 av 18
Postet av: Gorm
Poengterer nok en gang, de eneste som "trekker i trådene" på AVforum er admin Anbjørn Kaurstad, admin Gorm Sørensen, samt alle moderatorene. Foreslår at du slutter å spre løgner om AVforum Jørn. Man skal holde sin egen sti ren, før man desperat prøver å besudle andres. Jeg kan jo velge å legge ut siste e-poster fra styreleder og styremedlem i HL-media mk2 på forumet, slik at man får et innblikk i hvor seriøse dere er?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.26.19 #11 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
må nesten svare her på det nye innlegget som kom fra Admin på nevnte forum om at jeg slettet et av hans innlegg. Saker som skal være mellom en arbeidstaker og en arbeidsgiver skal være nettopp det. Det har ingenting på et forum å gjøre, det ble slettet og jeg sendte en mail slik man skal gjøre.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.30.40 #12 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
"Gorm" skrev:Foreslår at du slutter å spre løgner om AVforum Jørn. Man skal holde sin egen sti ren, før man desperat prøver å besudle andres. Jeg jo velge å legge ut siste e-poster fra styreleder og styremedlem i HL-media mk2 på forumet, slik at man får et innblikk i hvor seriøse dere er?.


problemet er at jeg ikke skjønner hva som er problemet her. Jeg svarer en person om premiumclub og svarer det som sant er, og så blir det slettet og stemplet som løgn. Det er jo direkte hårreisende når du ikke vet hvorfor vi brøt samarbeidet og jeg vet.

og hvorfor skal du trekke inn de andre elementene her? De hører jo ikke hjemme på et forum i det hele tatt.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.38.23 #13 av 18
Postet av: Gorm
Grunnen er at det du skrev var grunnløse påstander, og ren løgn. Som styreleder i HL-media mk2 kan du ikke tillate deg å yttre slikt. AVforum kan i alle fall ikke leve med dens slags påstander fremsatt av en ren bransjeaktør, som i tillegg har økonomiske interesser i det å diskreditere AVforum. Forum reglene er veldig klare når det gjelder bransjeaktører, noe du vet svært godt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.39.04 #14 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
"Gorm" skrev:Poengterer nok en gang, de eneste som "trekker i trådene" på AVforum er admin Anbjørn Kaurstad, admin Gorm Sørensen, samt alle moderatorene. Foreslår at du slutter å spre løgner om AVforum Jørn. Man skal holde sin egen sti ren, før man desperat prøver å besudle andres. Jeg jo velge å legge ut siste e-poster fra styreleder og styremedlem i HL-media mk2 på forumet, slik at man får et innblikk i hvor seriøse dere er?.



om du leser innleggene så skriver jeg relativt tydelig at det var slik på den tiden, ikke nå. Har aldri hatt noe ønske om å besudle AVForum, og har aldri heller gjort det, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal påstå det når det ikke stemmer. er på avforum flere ganger om dagen og følger med på tråder og innlegg og svarer når jeg kan bidra med noe.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2011 11.47.34 #15 av 18
Postet av: Jorn.Finnerud
"Gorm" skrev:Grunnen er at det du skrev var grunnløse påstander, og ren løgn. Som styreleder i HL-media mk2 kan du ikke tillate deg å yttre slikt. AVforum kan i alle fall ikke leve med dens slags påstander fremsatt av en ren bransjeaktør, som i tillegg har økonomiske interesser i det å diskreditere AVforum. Forum reglene er veldig klare når det gjelder bransjeaktører, noe du vet svært godt



JEg diskrediterer jo overhodet ikke dagens avforum, ei heller har jeg noen grunn til å gjøre noe slikt. Jeg svarte bare ærlig på et spørsmål.
Fra min side er denne diskusjonen over, siden det sjelden kommer noe godt ut av slike ting.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar