Ja, du kan bruke DVI-HDMI fra PC inn i din TV uten problem og du kan se vanlig DVD pluss annet du har på din PC.
Ditt spørsmål er todelt og den siste biten med HDMI og de nye kopibeskyttelsene som kommer med Blu-ray og HD-DVD er så ville at du ikke vil tro det.
I teorien kan man vha den nye kopibeskyttelsen klare å stoppe signalet fra PC'en FØR den har forlatt grafikk-kortet, eller sagt på en annen måte - grafikk-kortet ditt må ha en godkjent kopibeskyttet inngang. Det ligner mer og mer på et mareritt, alt det nye de ønsker å påtvinge oss forbrukere bare for å kunne se en film.
Jeg tipper at mange kommer til å sitte igjen med et inntrykk av at hele DRM problematikken er så omfattende at man ikke ønsker å støtte en så råtten måte å drive butikk på. Jeg har selvsagt forståelse for å beskytte opphavsrett, men når det går så langt at man må bytte ut alt utstyr og i tillegg bli kneblet - dvs, du kan ikke spille av det du har kjøpt på annet utstyr: f.eks en musikklåt fra iTunes "kan" sperres til kun en iPod eller kun en wma musikkfil kan "kun" brennes en gang til en CD, da det følger med DRM som må på nettet for å sjekke om du har lov til å spille låte. Samme opplegg for video materiale.
Konklusjonen er at du nok må lete lenge før HDCP (High Definition Copy Protection) kan omgåes, det er så ille at om du har en PC, så må du nå kjøpe nye skjermer (ja, jeg bruker to) for å i det hele tatt kunne vise HDCP beskyttet innhold. Lykke til!!
For min egen del tror jeg rett og slett dette vil være med på rasere bransjens håp om at alle skal gå over til nye formater. Hva skal bransjen gjøre med alle dem som akkurat har gått til ansaffelse av DVD-recordere etc - jeg tror det kommer til å gå uendelig mange år før f.eks mine foreldre kunne tenke seg til å kjøpe "enda-et-nytt-format" til å ha i stua. De klarer seg lenge med DVD til en 28' 4:3 TV
Det er jo salgstallene som til slutt vil avgjøre hvilke formater som vil vinne, og de klarer jo ikke en gang å bli enige om enten Blu-ray eller HDDVD - det sier vel alt om hvor galt dette kommer til å gå, akkurat som VHS/BETA, DVD-R/DVD+R osv osv... det er bare med på å skape total forvirring hos forbrukerne. De klarer heller ikke å bli enige om HVA som er HD-TV, er det 720p/1080i eller 1080p?
mvh
Ken
| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |