gadgeteer
Aktiv
E-post
Hei
Ser ut som det er en del folk med bedre peiling enn meg når det gjelder dvd spillere her, trenger derfor litt hjelp angående ny spiller/opptaker.
Har akkurat kjøpt meg ny TV Toshiba 37WL66Z, denne er koblet til bredbånd(Lyse). Tenkte å oppgradere min dvd spiller som ikke har hdmi til en med. Da tenkte jeg det kunne vært ok med en hd opptaker i samme slengen. Budsjettet mitt ligger rundt 4-5K, er det mulig å finne noe brukbart til denne prisen. Foreslå gjerne både spiller og opptaker.
Må forøvrig innrømme at jeg ikke har flerkanalsanlegg, i dag går lyden via en Marantz PM-66SE.
Den som ler sist, er treg i oppfattelsen
Basement Jack
Hjemmekinosjef
E-post
Kan anbefale Sony RDR-HX820, 160 GB HDD, HDMI, og oppskalering.
2.990,- hos HiFi Klubben (Kanskje billigere på nett)
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bilde/HDD/DVD-oppt_/SONY_RDR-HX820_DVD-opptaker_Soelv.htm#
God valuta for pengen mener nå jeg. Kjører den sammen med Sony LCD KDL-32V2000 og Lyse-boksen.
Foreløpig kun koblet til et gammelt Aiwa anlegg. Funker fint i en liten loftsstue ihvertfall.
Eneste minuset med HDD-opptaker og Lyse er at en kun kan ta opp det en ser på. (Så vidt jeg vet).
Hvis en da ikke har en vanlig antenne eller annet i tillegg.
Jack
Activate your imagination!
VannMann1
Aktiv
E-post
"gadgeteer" skrev:
Har akkurat kjøpt meg ny TV Toshiba 37WL66Z.
Har selv samme tv, og jeg kjøpte en Pioneer DVR-440. Denne vil jeg ikke anbefale.
Du bør kjøpe en dvd spiller/opptaker som har hdmi, den bør samtidig være lett å zone modifisere hvis en har zone 1 plater. Kanskje en Pioneer
DVR-545 ? Pioneer er hvertfall lett å zonemodifisere hvis en har tilgang på en PDA. Regner med at både Sony og Panasoic har noen gode opptakere også, men har ikke erfaring med disse.