Logo

DVD spiller/opptaker anbefalinger?

Skriv et svar
07.02.2007 21.52.47 #1 av 3
Postet av: gadgeteer
Hei
Ser ut som det er en del folk med bedre peiling enn meg når det gjelder dvd spillere her, trenger derfor litt hjelp angående ny spiller/opptaker.
:)
Har akkurat kjøpt meg ny TV Toshiba 37WL66Z, denne er koblet til bredbånd(Lyse). Tenkte å oppgradere min dvd spiller som ikke har hdmi til en med. Da tenkte jeg det kunne vært ok med en hd opptaker i samme slengen. Budsjettet mitt ligger rundt 4-5K, er det mulig å finne noe brukbart til denne prisen. Foreslå gjerne både spiller og opptaker.
Må forøvrig innrømme at jeg ikke har flerkanalsanlegg, i dag går lyden via en Marantz PM-66SE.
Den som ler sist, er treg i oppfattelsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2007 10.27.56 #2 av 3
Postet av: Basement Jack
Kan anbefale Sony RDR-HX820, 160 GB HDD, HDMI, og oppskalering.
2.990,- hos HiFi Klubben (Kanskje billigere på nett) http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bilde/HDD/DVD-oppt_/SONY_RDR-HX820_DVD-opptaker_Soelv.htm#
God valuta for pengen mener nå jeg. Kjører den sammen med Sony LCD KDL-32V2000 og Lyse-boksen.
Foreløpig kun koblet til et gammelt Aiwa anlegg. Funker fint i en liten loftsstue ihvertfall.
Eneste minuset med HDD-opptaker og Lyse er at en kun kan ta opp det en ser på. (Så vidt jeg vet).
Hvis en da ikke har en vanlig antenne eller annet i tillegg.

Jack
Activate your imagination!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2007 17.28.23 #3 av 3
Postet av: VannMann1
"gadgeteer" skrev:
Har akkurat kjøpt meg ny TV Toshiba 37WL66Z.



Har selv samme tv, og jeg kjøpte en Pioneer DVR-440. Denne vil jeg ikke anbefale.

Du bør kjøpe en dvd spiller/opptaker som har hdmi, den bør samtidig være lett å zone modifisere hvis en har zone 1 plater. Kanskje en Pioneer
DVR-545 ? Pioneer er hvertfall lett å zonemodifisere hvis en har tilgang på en PDA. Regner med at både Sony og Panasoic har noen gode opptakere også, men har ikke erfaring med disse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar