Logo

YAMAHA YSP-1000 LYDPROJEKTOR

Skriv et svar
28.11.2007 21.46.31 #16 av 18
Postet av: LeGranDuc
Jeg hadde en YSP-1100 hjemme for noen uker siden, men måtte returnere den da rommet mitt ikke lar seg møblere slik at lyden får fri sikt.
Surround opplevelsen kommer veldig an på rommet. Hos meg ble det veldig bra på venstre siden, men høyre var ikke mulig å få til tilfredsstillende.
Det var og en veldig trang sweet spot.

Jeg endte opp med å trekke annonnsen jeg hadde på salg av høyttalerene mine, og kjøp av nok en ny receiver.
Sitter nå med Cambridge Audio azur 540R V2.0
Har ikke koblet opp bakhøyttalere ennå, vet ikke hvordan jeg skal trekke kablene.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 11.12.53 #17 av 18
Postet av: Skallagrim
Jeg så i går på DaVinci-koden og surround-lyden er absolutt overbevisende. Jeg har plassert YSP4000 på veggen (venter på veggfeste) rett under skjermen. Sitteavstanden er ca. 2,5 m og seg sitter ca. ,05-1 meter fra bakveggen. På venstreside er veggen ca 1,5 m i rett avstand fra YSPen, mens det på høyre side er ca. 3 m. Dette kompenserer YSPen. Jeg kjørte autosetup og ble bedt om å forlate rommet mens den holdt på. Ganske morsom effekt. For den som ønsker et enkelt oppsett som gir god surroundsound og har rom som passer, kan dette absolutt anbefales. Dette er nok ikke et anlegg beregnet for de skikkelig hjemmekinofreakene, men for de som ønsker surroundlyd uten for mange komponenter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2007 19.11.21 #18 av 18
Det er en test av Yamaha YSP4000 i denne utgaven av Hjemmekino. Minus var at den var bassfattig, men har man en slik enhet kobler man jo til sub.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar