Logo

YAMAHA YSP-1000 LYDPROJEKTOR

Skriv et svar
14.04.2006 11.18.46 #1 av 18
Postet av: balrog
Hei.

Jeg flytter snart til en stue hvor mitt gamle høytalersystem desverre ikke får lov til å bli med. Har lest en del om denne "alt-i-ett-høytaleren"...Er det noen av Dere som har hørt, eller eier en slik en? Den har høstet mye god omtale i UK og USA. [/b]
The force i strong in this one...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2006 12.08.42 #2 av 18
Postet av: boly
http://www.hometheaterhifi.com/volume_1 ... art-1.html

http://www.soundandvisionmag.com/articl ... le_id=1212

http://www.i4u.com/section-viewarticle-117.html

http://www.audioholics.com/productrevie ... jector.php

Vanskelig og finne noe på norsk......
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2006 20.23.08 #3 av 18
Postet av: xtri
Jeg har hørt denne høytaleren i et større utstillingsrom, hvor det var satt opp "vegger" som reflekterte lyden. Dette fungerte overraskende bra vil jeg si, men det stiller store krav til rom. Vil aldri erstatte et "ordentlig" hjemme kino anlegg, men ser ikke værst ut under en flatskjerm!! Tror faktisk det er none elkjøp butikker som har den....så da er det muligheter for lytting!
Super natural sound
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2006 05.59.50 #4 av 18
Postet av: balrog
Takk for linkene, Boly. Fant ut at jeg faktisk hadde lest den ene for en liten stund siden. Fikk vel ikke mindre lyst på denne nå, må jeg si. Det er klart at en slik dingz ikke kan erstatte 5 høytalere, xtri, men det krever mye planlegging og timelange legge-kabel-så-det-ikke-synes-prosjekter hvis jeg ikke finner på noe glupt. Har hatt 5.1 anleggg i 5 år nå med variasjoner av ulike høytalere og prioritert
fet lyd med dype drønn :D

Etter å ha fått 3 barn inn i livet blir det sjelden muligeter for full kinolyd. Derfor lurer jeg på noe mer diskret. Må nok farte til "et sted nær meg" for fysisk obervasjon.

Takk igjen, og god påske!!
The force i strong in this one...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2006 19.17.35 #5 av 18
Postet av: MacPhisto
Hei

Jeg har hatt denne montert under min TV nå i snart 2 måneder, og kan bekrefte at systemet er knall hvis du har tre barn, jeg har 2 små, en på 2 1/2 og ei på 3mnd og jeg fant også ut at jeg måtte få litt løse kabler bort fra gulvet og et lettere surround system. YSP kan nok ikke erstatte et kraftig 5.1 system, men mitt gamle sony reciver og radionette høytalersystem var vesentlig dårligere enn min nye YSP-1000.

Jeg har et nokså rotet stue med åpning på høyre side, og vinduer med gardiner på venstre side. alikevell klarer systemet å overbevise meg med bakhøytalere og front side høytalere. Bassen er for dårlig i utgangspunktet, så jeg valgte YST-SW015 som ekstra bass, men føler at det hadde vært nok med den anbefalte subben. Med tanke på barna, og at de gjerne har lagt seg når jeg kan se film (Ole brum og heffalumpen på full bassvreng er ikke så viktig for meg):)

Det som var viktig for meg var at YSPen måtte prestere godt under vanlig TV titting på normal lydstyrke, samtidig som at den gir meg veldig god surround på DVD filmer, og dette oppfyller YSPen godt!

Lykke til med kjøpet!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.04.2006 22.05.17 #6 av 18
Postet av: balrog
Dette hørtes lovende ut! Jeg har en jamo SW-200 aktiv sub som jeg kommer
til å beholde. 200 w int forsterker. 10 " bass. Heffalompen får full snabelvreng der, tro meg. Har selv en Sony-STR DB-925 å drive dette med. Hvor handlet du herligheten hen? Og for hvor mye?
The force i strong in this one...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 16.08.00 #7 av 18
Postet av: OKKing
"balrog" skrev:Dette hørtes lovende ut! Jeg har en jamo SW-200 aktiv sub som jeg kommer
til å beholde. 200 w int forsterker. 10 " bass. Heffalompen får full snabelvreng der, tro meg. Har selv en Sony-STR DB-925 å drive dette med. Hvor handlet du herligheten hen? Og for hvor mye?


Stereofil på Grensen har (hadde) denne med pakkepris sammen med Sub'en.
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 12.44.26 #8 av 18
Postet av: balrog
Har begynt med sparingen nå :D
Må nok inn på en annen avd av forumet for å selge unna litt først. Takk for all info!
The force i strong in this one...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2007 21.51.38 #9 av 18
Postet av: LeGranDuc
Ser at dette er en gammel tråd, men prøver likevel.
Er det noen som vet når den nye YSP-4000 kommer på markedet i Norge?
Står Oktober på Yamaha sine nettsider, men ville hatt en mer spesifikk dato.
Har en sesong med Stargate Atlantis jeg skal se, og ville likt å sett det i surround. Nå for tiden bruker jeg bare høyttalerene i plasmaen.
Hjemmekinoen holder jeg på og selge pga liten ny leilighet.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2007 22.10.43 #10 av 18
Denne var på IFA messen, så nei den har ikke kommet ennå her til lands.
Du må nesten høre med Yamaha eller noen av forhandlerne, eks Elkjøp.

Men du kan få kjøpt den feks her (Svensk butikk)
http://www.tvnisse.se/produkter/616
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 21.25.24 #11 av 18
Postet av: LeGranDuc
Kan se ut som det vil drøye til November før den kommer til vårt lille hjørne av verden.
Noen som vet om denne går på 110/230 volt.
Vet det er flere og flere produkter som funker på begge spenninger nå for tiden.
Ser jeg kan få den for ca 11500,- fra amazon.com hvor det står 2-4 uker på leveringstid.
Har en sesong med Stargate Atlantis liggende som jeg ville sett med go-lyd.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 21.29.11 #12 av 18
Kjøper du den i USA så må du kjøpe omformer (mest sannsynelig)
Hvis det står er såpass lang leveringstid, hvorfor ikke vente litt å se på prisene her. Koster vel litt med frakt etc også?

:roll:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2007 04.40.23 #13 av 18
Postet av: LeGranDuc
Ja, du har nok rett. Det er best og vente. Hadde jeg nå bare vært litt mer tolmodig. :roll:
Kommer iallefall til å vente til den er på lager.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2007 09.02.21 #14 av 18
Postet av: Skallagrim
Jeg har nettopp kjøpt Yamaha YSP4000 og koblet dette sammen med Yamaha DVD 1800S og Pioeneer PDP428DX. Jeg har det i en liten kjellerstue på ca. 3,5m x 5,5m med 2 m takhøyde. Jeg var opptatt av et anlegg som tar liten plass, men gir tilstrekkelig lyd. For 15 år siden hadde jeg et kraftig surroundanlegg, men sammen med en liten 21 tommers B&O TV (som jeg fortsatt har) ble lyden alt for overdreven i forhold til det lille bildet. YSP4000 står godt til 42 tommers Pioneer plasma både utseendemessig og lyd-bilde-messig. Til YSP4000 had jeg den tilhørende subben YST-FSW150 som er liten og nett. Totalt sett kan dette anlegget anbefales for den som ikke er opptatt av voldsom lyd og vil ha noe som er lett å plassere. Totalpris ca. 50.000 med Plasma, DVD, SUB, YSP og gode Monster-kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2007 09.10.24 #15 av 18
Hvordan syntes du surroundlyden ble?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar