Logo

Vil dette gi meg valutta for penga??

Skriv et svar
04.12.2005 21.23.46 #1 av 18
Postet av: Jimmern
Hei. Jeg er helt ny på dette forumet, og meldte meg inn for få dager siden. Har brukt endel tid på å "bla" meg gjennom mye av det som er skrevet her inne. Har inntrykk av at dette er et forum for seriøse og FLINKE folk, så derfor tar jeg sats og ber om tilbakemeldinger på et anlegg jeg har fått tilbud på, men ikke kjøpt ennå:

Reciver: Denon avr 3806
Front: Dali Ikon 6
Center: Icon Vocal 2
Bak: Dali Consept 2

Projektor: BenQ 7700
Lerret: Adeo 100"

DVD: Sony rdr hx 1010

Hva vil denne pakka gi meg? Noen som kan gi meg gode råd om dette er ei ok løsning, eller om jeg bør re-vurdere noe her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 21.33.27 #2 av 18
Postet av: pnerbye
Jeg kan kun kommentere lyd, og her ser jeg du har spart litt penger på bakhøyttalerene. Tror ikke du vil plages med det, og du har en oppgraderingsmulighet senere. Kanskje du på sikt flytter Ikon 6 bak og handler Ikon 7 foran? :D

Ellers er Denon AVR3806 rost opp i skyene. Det er en svært god receiver, og Ikon er også blitt veldig godt mottatt. Jeg har hørt Ikon 6 på Denon AVR 3805, og det var svært god lyd. Ikon 6 leverer varene i alle frekvenser (innen rimlighetens grenser selvfølgelig).
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 21.41.03 #3 av 18
Postet av: Typhoon7
Løp og kjøp! :)

Ikon 6 er meget gode.

Antar at AVR-3806 ikke står tilbake for AVR-3805, ergo en meget god reciever med en meget god forforsterker.

Opptakeren er det heller ikke mye å utsette på.
Min mening er at det er Sony og Pioneer som er de beste valgene.

Savner kanskje egen DVD-spiller.
Har du vurdert å gå ned på DVD-opptakeren og heller satse på både DVD-spiller og DVD-opptaker?

Projektoren er også bra.

Hva vil denne pakka gi meg?

Et stort smil og mange flotte timer i hjemmekinoen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 21.43.21 #4 av 18
Postet av: Jimmern
Har skjønt at dette gamet er et "oppdateringsgame", så jeg har tenkt tanken ja på å flytte ikon 6 bak... med tider :lol: Kanskje det ikke er noe å vente med, men heller hoppe til nå når jeg er i "siget" og er såpass gira som jeg allerede er... Takk for innspill :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 21.46.44 #5 av 18
Postet av: Jimmern
Er veldig usikker når det gjelder dvd. Hadde egentlig mest lyst på en "ren" dvd, men siden jeg kun har kabeltv i huset, har jeg skjønt at jeg må kjøre en dvd med harddisc som "tuner"... Vet litt for lite om dette desverre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 22.01.56 #6 av 18
Postet av: Typhoon7
Det er liten tvil om at DVD-opptakeren er meget bra.

Et forslag ville vært å valgt Denon DVD-2910 som ren avspiller og for eksempel Sony RDR-HX710. Det vil dog bli litt dyrere. Du har fortsatt dekket behovet for tuner hvis du skal bruke projektoren til å se på tv med.

Et tips kan jo være å få sett 2910 opp mot 1010 koblet opp på 7700. Da får du jo selv avgjort hva du foretrekker. Det er tross alt det viktigste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 22.14.29 #7 av 18
Postet av: Jimmern
Takk for innspill. Skal ta dette opp med leverandør av utstyret. Hadde gjerne sett at jeg hadde "ren" dvd da dvd med hd "tar" litt lyd og bilde dersom det stemmer...Sannelig ikke lett å være fersk og gira på hjemmekino. Dette skulle aller helst vært ferdig "I går" hehe, men sånn er det vel med alt....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 19.27.43 #8 av 18
Postet av: Jimmern
"pnerbye" skrev:Jeg kan kun kommentere lyd, og her ser jeg du har spart litt penger på bakhøyttalerene. Tror ikke du vil plages med det, og du har en oppgraderingsmulighet senere. Kanskje du på sikt flytter Ikon 6 bak og handler Ikon 7 foran? :D

Ellers er Denon AVR3806 rost opp i skyene. Det er en svært god receiver, og Ikon er også blitt veldig godt mottatt. Jeg har hørt Ikon 6 på Denon AVR 3805, og det var svært god lyd. Ikon 6 leverer varene i alle frekvenser (innen rimlighetens grenser selvfølgelig).


Har re-vurdert dette oppsettet litt, og vil nok endre en eller flere ting før jeg sender bestillinga. Har vurdert Icon OnWall bakhøytalere. Kjenner noen av dere disse? Vil tro de er et hakk vassere enn consept2 som jeg først hadde fått tilbud på. Skal også ha en Icon Sub i dette oppsettet, men den kunne ikke leveres før medio januar (tror jeg). Hvor viktig er suben for helheten i oppsettet? Jeg liker jo litt trøkk i bassen, så å være uten sub ser jeg på som lite sannsynlig. Har dere erfaring med 6.1. kontra 5.1? Har litt lyst på 6.1, men vet ikke hva folket her ute mener om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 19.56.18 #9 av 18
Postet av: Atle Torp
Gå for 6.1. Mer sammenhengende lydbilde, og mer realistisk.

Høyttalerpakka du har sett deg ut er bra, ville også vurdert Focal Jmlab på http://www.hifihuset.no
Ikke la deg skremme av prisene på hjemmesiden, her kan du få mye rabatt. Ett komplett sett med Chorus uten sub bør ikke koste deg mer enn 12000,-. Dette spiller etter min mening bedre enn Icon6
Se bilder under.

Sub kjøper du på http://www.lsound.no . Gå for en PB12. Ingen konkurenter har den i prisklassen opp til 10-12000,-.



Receiveren du har sett deg ut er en av markedets beste, og den holder det den lover ift oppgitt effekt

DVDspiller; her kan du se på denne linken: http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=ho_de
Spilleren heter BBK DV 971H . Den knuser vistnok alt på markedet hvis du bruker DVI fra spiller til projektor. Sjekk denne linken, hvor den er bedre enn f.eks Denon 5910 og 3910. At den koster 1500,- er jo heller ikke dumt ;)
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/ ... 71H%20(DVI)
3176843-Preview.jpg 3176843-Preview.jpg ( 22,9228515625 KB) Vist 1758 ganger 2733881-Preview.jpg 2733881-Preview.jpg ( 13,1171875 KB) Vist 1761 ganger 2793543-Preview.jpg 2793543-Preview.jpg ( 16,0859375 KB) Vist 1758 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 21.59.51 #10 av 18
Postet av: Jimmern
"akto" skrev:Gå for 6.1. Mer sammenhengende lydbilde, og mer realistisk.

Høyttalerpakka du har sett deg ut er bra, ville også vurdert Focal Jmlab på http://www.hifihuset.no
Ikke la deg skremme av prisene på hjemmesiden, her kan du få mye rabatt. Ett komplett sett med Chorus uten sub bør ikke koste deg mer enn 12000,-. Dette spiller etter min mening bedre enn Icon6
Se bilder under.

Sub kjøper du på http://www.lsound.no . Gå for en PB12. Ingen konkurenter har den i prisklassen opp til 10-12000,-.



Receiveren du har sett deg ut er en av markedets beste, og den holder det den lover ift oppgitt effekt

DVDspiller; her kan du se på denne linken: http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=ho_de
Spilleren heter BBK DV 971H . Den knuser vistnok alt på markedet hvis du bruker DVI fra spiller til projektor. Sjekk denne linken, hvor den er bedre enn f.eks Denon 5910 og 3910. At den koster 1500,- er jo heller ikke dumt ;)
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/ ... 71H%20(DVI)


Tusen takk for innspill... Fikk litt å tenke på her ja :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 20.40.06 #11 av 18
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Løp og kjøp! :)

Ikon 6 er meget gode.

Antar at AVR-3806 ikke står tilbake for AVR-3805, ergo en meget god reciever med en meget god forforsterker.

Opptakeren er det heller ikke mye å utsette på.
Min mening er at det er Sony og Pioneer som er de beste valgene.

Savner kanskje egen DVD-spiller.
Har du vurdert å gå ned på DVD-opptakeren og heller satse på både DVD-spiller og DVD-opptaker?

Projektoren er også bra.

Hva vil denne pakka gi meg?

Et stort smil og mange flotte timer i hjemmekinoen.


Blir nok noen oppdateringer her i gården før bestillinga går inn :D

Kommer til å forandre litt på dvd-oppsettet som du sa. Kommer til å kjøpe Denon 3910 med den vanvittig bra Denon-link. Spilleren har etter hva jeg har forstått fått mye skryt, og sies og være knallbra...Kjøper derfor en noe rimeligere dvd med hd som jeg bruker som tuner. Bakhøytalerne vil endres fra Consept2 til Dali Icon On-Wall. Senter vil bli Icon Vocal2. Beholder trolig Icon6 som front. Benq7700 og AVR 3806 skal jeg også gå for. Kaster også på en Icon Sub :D MEN: Jeg ønsker å kjøre et 6.1 oppsett. Kan jeg da bruke EN icon OnWall til dette, eller rett og slett en Icon Vocal2 - makan til centeren? Hva er mest foruftig å gjøre her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 21.04.11 #12 av 18
Postet av: Atle Torp
Bare et lite tips - Det finnes et billigere alternativer som spiller bedre på film

Dette er ikke tull. SVS PB10 spiller nok fra denne på mange områder!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 21.11.11 #13 av 18
Postet av: Atle Torp
Dalien ruller av ved 26 Hz, det er altfor tidlig. SVSen kommer du glatt ned i 18 Hz.

Les hva DVD&Hjemmekino skriver om SVS PB10 ISD her: http://www.lsound.no/webedit_files/83/P ... 202005.pdf

Stikkord her er low end pris for high end ytelse! Den scoret 19 av 20 i test, hvis det betyr noe. Da spiller de sammen med B&W 803D til den nette sum av 65000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 21.18.25 #14 av 18
Postet av: Jimmern
"akto" skrev: Bare et lite tips - Det finnes et billigere alternativer som spiller bedre på film

Dette er ikke tull. SVS PB10 spiller nok fra denne på mange områder!


Ikke noe "lite" tips det der :D Trodde kanskje Ikon-suben ville "matche" oppsettet forøvrig siden jeg kjører "alt" i stort sett samme genre... Men takk for tipset. Den koster jo 6.500, så det kan man vel svi av på en annen sub som er bedre...Skal sjekke linken du la ut... Håper jeg finner ut av dette. Hvordan synes du oppsettet mitt forøvrig ser ut etter de endringene som ble gjort? Det er bare å fyre løs :D Det er akkurat slike innspill jeg trenger slik at jeg ikke kjøper såpass dyrt utstyr uten å bli helt fornøyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 21.25.03 #15 av 18
Postet av: Atle Torp
Jeg synes det ser knallbra ut, bortsett fra den subben. Dali Icon serien spiller etter min mening fantastisk godt til prisen.

Sub behøver IKKE matches med de andre høyttalerne med tanke på klangkarakterestikk, de som sier noe annet tar feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar