Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
En PrimaLuna ProLogue 2.
Hele lydbildet er mer åpent. Detaljer jeg aldri har lagt merke til kommer frem. Forsterkeren har bedre kontroll ved høye volum.
Rør på System Audio passer i mine ører som hånd i hanske.
Føles nesten som om jeg har fått nye høytalere.
Testet også forsterkeren til film, og det fungerte såpass bra at jeg ikke har noen problemer med å kun bruke denne i den sammenhengen. Får selvfølgelig kun 2 kanaler, men det har hatt det siste året, så det har blitt en vane.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Hvordan opplever du bassen med PrimaLunaen? Det er jo ofte ankepunktet med rørforsterkere. Prøvde såvidt en hybridforsterker på mine B&W 703 og da forsvant regelrett dypbbasen, men det skal sies at 703ene krevde en del krefter.
Typhoon7
E-post
Overraskende bra egentlig. Kanskje litt mindre kontant bass, men ikke noe nevneverdig. Det er mer en nok, og riktig bass, for min smak.
Hele lydbildet ble mer levende og engasjerende.
Mine SA-10 er neppe de tøffeste utfordringene.
I helgen skal jeg teste en Cayin rørforsterker, og valget blir tatt i løpet av helgen. Det skal også bli en spennende seanse.
I tillegg er DVD-spilleren solgt, så noe må inn på den siden også. Der er jeg litt mer usikker.
Ny CD-spiller vurderes også. Har livet opp min gamle NAD 512, men det blir nok kun en midlertidig løsning.
Typhoon7
E-post
Da var valget tatt.
Har bestilt meg en Cayin A-70T. Det er en rørforsterker på 26,5 kg, uten at det sier alt.
Etter å ha prøvd en PrimaLuna ProLogue 2 og en Cayin A-60T, så er jeg overbevist om at A-70T vil være et meget godt valg.
En av fordelene er at den har Pre In.
Her er en liten anmeldelse av forsterkeren:
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0107/cayin_a70t.htm
Jeg gleder meg.
Typhoon7
E-post
Cayinen har ikke ankommet ennå, men jeg har fått låne en annen Cayin inntil videre.
Har også kjøpt Playstation 3 i dag. Har ikke testet den så mye ennå, men det kommer.
Senter, bakhøytalere, DVD-spiller og forsterker er nå solgt.
Typhoon7
E-post
Har hentet en Harman/Kardon HD 970 CD-spiller på Posten, som jeg kjøpte brukt. Denne skal fungere som DAC for PS3 og CD-spiller inntil jeg finner noe jeg vil ha. Har kun testet DAC-egenskapene minimalt hittil.
Tror ikke det blir noe seriøs lytting før den nye forsterkeren er i hus.
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Hvis du har tid til overs, kan du da si hvordan denne er i forhold til PS3 som CD spiller?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Typhoon7
E-post
Det bør jeg få til. Regner med at det blir testing av PS3 via DAC i CD-spiller, kun CD-spiller og kun PS3.
Blir nok ikke så mye testing før den nye forsterkeren er i hus. Den skal dog ikke være så langt unna nå.
Typhoon7
E-post
Her har det stått litt stille i det siste, men nå har det begynt å skje litt.
Den nye forsterkeren er bekreftet på vei til forhandler.
Har en annen forsterker på lån inntil min dukker opp, så jeg klager ikke.
Ny RIAA er i hus. Det ble en Cambridge Audio 640P.
I tillegg har jeg lånt et par Aurum Cantus Leisure 3 SE. Det jeg har testet hittil er meget lovende. Det er mulig SA10-ene blir lagt ut for salg. Har et par andre kandidater jeg har lyst til å teste ut også, men har bestemt meg for stativhøytalere. Vet ikke helt hva jeg eventuelt skal legge ut SA10-ene for, da det er ytterst sjeldent disse finnes på bruktmarkedet.
Det meste av signalkabler er byttet ut. AudioQuest Sidewinder og Copperhead. Egentlig kun for det estetiske, all den tid forsterkeren står oppå stereobenken. Rør kan ikke gjemmes bort
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Hva skyldes overgang til stativhøyttalere? Kjenner ikke til kinesiske Aurum Cantus Leisure 3 SE, men ser de har fått veldige gode tilbakemeldinger. Flott design også. Dynaudio 140 har som du sikkert vet fått knall tester og regnes av flere som referanse høyttalere i sin prisklasse.
Typhoon7
E-post
Egentlig ikke noe annet enn at jeg vil prøve noe nytt, samt at de gir meg det jeg trenger. Dynaudio Focus 140 er med i vurderingen. Det samme gjelder også Monitor Audio Gold GS 10 og Tannoy Revolution Signature DC6. Har ikke fått hørt på noen av disse ennå. Andre kan også komme til.
Sub vurderes også, men tror det kan bli en liten nøtt å integrere i vår stue mtp plassering.
Typhoon7
E-post
Nå har mine System Audio SA10 fått ny eier. Inntil nye høytalere er på plass, tjenestegjør et par Dali Suite 1.5, som jeg har hatt stående i mange år. Det var en aldri så liten nedtur, men de gir jo lyd om ikke annet.
Typhoon7
E-post
Så har det stått litt stille igjen, men i dag ble ny pick-up kjøpt inn. Ikke noe dyrt, men en Ortofon 2M Blue. Førsteinntrykket er bra.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Muligheter for noen bilder av hva som høres mer og mer som et dedikert sterio med vinylrigg anlegg.
ikke noe galt i det, men er noe nyskjerrig. Hva musikk hører du mest på for tiden på dette anlegget
Jeg hører mye på div SACD, og litt DVD-audio med bl.a. Eric Clapton "Slowhand" og "Riding with the king" B.B. king & Eric Clapton. Dog noen CD er blir det jo som Bjørn Berge "Blues Hit Me".
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Typhoon7
E-post
Avventer med bilder til alt er på plass.
Det viser seg at det er lang leveringstid på forsterkeren, men jeg har fått låne en i mellomtiden, så jeg klager ikke.
Nye høytalere bør ikke være så langt unnå nå. Valget falt på Monitor Audio GS10.
Det er nok blir nok værende som et dedikert sterooppsett i lang tid fremover, men vurderer en billig reciever, som kan fungere som DAC for PS3 og decoder og som HDMI-svitsj på sikt. Må bare bytte TV først. Mulig jeg kan bli fornøyd med en av de nye fra Panasonic.