Logo

PS3 div oppdateringer!

Skriv et svar
05.06.2007 17.55.00 #1 av 24
Postet av: Torja
Har fått lastet ned siste oppdatering med versjon 1.8 fra PS3 sine internett sider.
http://no.playstation.com/
Etter å ha lastet ned ved hjelp av minne pinne(nei har ikke fått koblet min PS3 til internett, men det kommer nok senere), kunne jeg simpelthen bare plugge minne pinnen inn i usb kontakten på PS3 og logge inn til oppdatering via lagret medium og alt gikk som en lek.

Denne oppdateringen gjør blant annet at man kan oppscalere vanlig dvd helt til 1080P. Prøvde selv med min egen projektor LG AN110 som bildeframviser. Denne kan ta maskimalt 1080i og sendte dette til PJ. Denne forklarte meg i det bildet åpnes at det er 1080i i 60Hz som kommer. Native oppløsning for denne projektor er 1280x768. Så noe scalering blir gjort inne i PJ i alle fall. Men for noen bilder, jøss. Fargene og skarpheten nærmest sprutet ut i stua. Jeg sier spruter for det opplevdes litt som "better than life". Litt mye malende farger.

Sammenlignet med min Denon 3910 så ble fargene på grensen litt kraftige. På den animerte filmen "Nedenom og hjem igjen" gjorde dette seg bare vel. I tillegg gjorde dette at en del detaljer jeg ikke har lagt merke til før sto godt fram. Som f.eks jakke sateringene til albino rotta.
Sortnivået og detaljene i det sorte ble enda bedre. Her er vel Denon litt mer tilbekeholden og korrekt i sin farge gjengivelse. men på animerte filmer gjør denne ekstra farge paletten seg godt.

Skarpheten er verdig dvd spillere i opp til 5000-6000 kr klassen minst. På enkelte ting syns jeg faktisk PS3 er å foretrekke framfor Denon 3910. Farger, sortnivå og litt sprut i bildet. Mange vil kansje bedre like denonen sin mer nøytrale bilde stil(mer korrekt), men på mange ting syns jeg PS3 gjorde mye riktig. Det litt mer slørete som tidligere nevnt i annen tråd http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8800 er nærmest borte nå. Denne spilleren har nå blitt en habil dvd spillere i tillegg til blu-ray spiller, cd-spiller og spillmaskin i ett. Helt vanvittig. PS3 igjen 002.jpg PS3 igjen 002.jpg ( 131,5693359375 KB) Vist 3270 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2007 18.16.06 #2 av 24
Postet av: Torja
fra nettopp Joytech er en HDMI switcher med 3 HDMI inn og en ut. Det følger med en liten grå fjernkontroll med tre knapper nummerert med 1-2-3. Har de siste dager brukt denne mellom DVD spiller og PS3 for å rute bilde signalet til Projektor. Har ikke reciver med HDMI switch.

Denne skal være kompatibel med 1080P. Man må koble den til strøm, så nok en plugg til kontakten i veggen må det ryddes plass til. Det følger med en IR-mottaker antenne som gjør at man kan rydde og skjule selve switcheren bort bak anlegget. Dette er bra da den lyser opp som et bitte lite juletre. Antennen kan man så feste forran for mottak av signaler fra fjernkontrollen når du vil bytte bilde kilde.

Bruken er relativt uproblematisk etter oppkobling. Trykk på tallet du har koblet bildekilden din til og denne vil vise seg på framviseren. Du må riktignok huske hva tallene står for men det er neppe noe stort problem. Den er litt treg å skifte bilde kilde innimellom og flere litt irriterte trykk må til før man får skiftet over fra den ene til den andre kilden.

Så langt fungerer den greit, og har man ikke en receiver med HDMI switching så er dette et billig alternativ som også fungerer. PS3 012.jpg PS3 012.jpg ( 116,177734375 KB) Vist 3282 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 21.48.08 #3 av 24
nyttig liten test dette :wink:
Har du prøvd PS3 som cd spiller ennå?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 06.13.27 #4 av 24
Postet av: Torja
Den fungerer som CD spiller, men jeg bruker ikke PS3 primært som dette. Den tar SACD også, men da må man ha HDMI ut og til kompatibel reciver. For øyeblikket har jeg ikke det så får ikke testet dette. HDMI Trilink Switcher kjøpte jeg på http://www.cdon.com/main.phtml?navroot= ... enre=10504 for 449,-
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 20.10.59 #5 av 24
Hvorfor er det slik at man ikke får 5.1 i PCM, hvis man bruker optisk kabel?
Båndbredden er vel mer en stor nok til dette?
Kan dette komme senere i en oppdatering?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2007 21.31.10 #6 av 24
Når vi først er inne på oppdateringen fra den etterlengte 1.80, sjekk 2.0:

http://nextgengamer.wordpress.com/2007/ ... 0-details/
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 09.02.01 #7 av 24
Postet av: Torja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hvorfor er det slik at man ikke får 5.1 i PCM, hvis man bruker optisk kabel?
Båndbredden er vel mer en stor nok til dette?
Kan dette komme senere i en oppdatering?


Må ha HDMI1.2 og høyere eller 5.1 til 7.1 analoge kabler for dette. Går ut fra at det er innbakt noe kopi beskyttelse i dette i tillegg til at jeg ikke tror det er båndbredde stor nok i de vanlige digitale kablene. I-link eller DENON link ble utviklet med større kapasitet og med toveis samtale mellom apparatene, bla. for å godkjenne værandre? Men også for såkalt ittfri overføring og for å sikrere et mer korrekt signal. Slik har jeg forstått dette. I-link og DENON link brukes bl.a. til overførsel av SACD og DVDAudio. Korriger meg hvis jeg tar feil.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 09.04.46 #8 av 24
Postet av: Torja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Når vi først er inne på oppdateringen fra den etterlengte 1.80, sjekk 2.0:

http://nextgengamer.wordpress.com/2007/ ... 0-details/

Ingen tvil om at dette blir en stadig fetere boks å ha. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 12.17.26 #9 av 24
Postet av: hyzer
Fortsatt ingen mulighet for å sette opp spillelister av musikk...? ...skjønner ikke helt hva Sony tenker med...! Kan ikke være store jobben å implementere dette - slik den er nå er jo musikk-avspillingen nesten ubrukelig...! :-(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 14.58.03 #10 av 24
er det mange nyttige oppgraderinger, men bortsett fra dette. Hva mer vil dere ha i fremtidige oppdateringer?
Jeg kan selv tenke meg musikkspilleliste, noen kan vel tenke seg divx?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2007 21.05.38 #11 av 24
Postet av: thedriver
du sier du lastet det over med en usb...den bedritende ps3 maskinen min vil ikke lese verken usb sd minnekort eller memorystick jeg blir helt sliten...er det noen andre som har hatt problemer med dette, er det noen oppdateringer som hjelper for dette.
mvh the driver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2007 22.38.16 #12 av 24
Postet av: Torja
Virker som det er noe galt med din maskin, ta kontakt med forhandleren.

Jeg brukte en USB minnepinne uten problem og kunne lytte til mp3 musikk via denne evt se på bilder. I tillegg har jeg prøvd Memory Stick Duo med adapter og det fungerte greit. Ikke alt lot seg umiddelbart laste inn men fikk det til etter vært. Når det gjelder lasting av oppgraderinger så husk på forhånd å lage en mappe du kaller "PS3". Deretter åpner du denne og lager en ny mappe inne i denne og kaller den "UPDATE". Husk store bokstaver. Her lagrer du oppdatering filene fra PS3 nettsiden. Da skal det etterpå bare være å koble den til USB inngangen på forsiden av PS3.
Lykke til :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2007 16.36.42 #13 av 24
Nyeste oppdatering til PS3, 1.90

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet ... 239196.ece

Syntes det er bra med flere muligheter både på spill og film.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2007 13.43.49 #14 av 24
Postet av: thedriver
går det ann å surfe vanlig på nettet som på en pc med ps3 jeg har ikke helt skjønt detta enda jeg
mvh the driver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2007 14.09.01 #15 av 24
man kan innstallere linux på den og kan dermed bruke den som en vanlig pc. Ellers TROR jeg ikke at dette går ann, man kan være på hjemmesiden til PS og PS3 store. Dette kan jo komme i en senere oppdatering.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar