Logo

PROBLEM MED LG RZ42PX3 PLASMA TV

Skriv et svar
28.09.2005 20.00.51 #31 av 38
Postet av: Ken_Tucky
I dag returnerte jeg LG'en til Elkjøp og dro på Thorn å kjøpte Panasonic pa50 i stedet. Fikk den for 21.600 med bordstativ (tilbudsprisen deres var uten bordstativ).
Koblet den opp for et par timer siden, og må si at bildet virkelig er bra. Ser med en gang at det er noe bedre enn LG px3.
Den har litt mindre funksjoner enn LG, men jeg synes allikevel dette er en bedre tv.
Det er ingen hakking på noen kanaler, ikke noe tull med at skjermformatet skifter, og så er har den mye raskere respons fra fjernkontrollen. Den skifter mye raskere mellom skjermoppløsninger og mellom kanaler, og det satte jeg stor pris på.
Synes LG'en var i treigeste laget.
I tillegg er det ingen problem å skifte fra component til vanlig tv, slik det var på LG.

Må bare medgi at det var denne tv'en jeg skulle kjøpt med en gang. Den gir rett og slett et bedre kvalitetsinntrykk enn LG'en, selv om den har mindre finesser.

Nå skjønner jeg også hvorfor den ser dårligere ut på Elkjøp i Tromsø - de kjører tydeligvis en skjerminnstilling som heter 'cinema', for denne gir et blasst og kjedelig bilde med lite kontrast og farger.
På 'dynamisk' eller 'normal'-innstilling er den helt glimrende.
Elkjøp gjør nok dette bevisst for å selge mer av LG, som de nok tjener mer penger på. Litt sleipt, selv om jeg forstår dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 21.58.21 #32 av 38
Postet av: Stone Cold
det va nu som svarte da ken tucky:)
leverte du det på 30 dagers retur retten eller sa du at det va no galt med d? så du mener det er bedre? nå ble jeg litt sjalu her:)
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 07.17.21 #33 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Stone Cold" skrev:det va nu som svarte da ken tucky:)
leverte du det på 30 dagers retur retten eller sa du at det va no galt med d? så du mener det er bedre? nå ble jeg litt sjalu her:)


Hallo!
Jeg leverte den på 30-dagers retur-rett, selv om jeg også forklarte dem at det var noe feil på skjermen. Jeg sa at jeg ikke var interessert i å bytte i samme skjerme fordi jeg kjenner flere som har de samme problemene. Fikk derfor pengene tilbake.

Panasonic'en er mye bedre enn det vi så på Elkjøp, det er sikkert.
Den har som sagt ikke like mange finesser som LG (bilde i bilde m.m.), men den føles bedre kvalitetsmessig, og bildet er også litt bedre etter min mening. Ser litt gradering og sånt på enkelte kanaler/sendinger, men det gjorde vi jo på LG'en også.
Det er også veldig kjekt at pa50'en har kjappere respons. LG'en var jo ganske treg å skifte mellom forskjellig ting.

Det er gode tv'er begge to, men når LG'en rotet med skjermoppløsninger og andre småting, så ble det for irriterende til slutt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 20.16.46 #34 av 38
Postet av: Joar
"Ken_Tucky" skrev:I dag returnerte jeg LG'en til Elkjøp og dro på Thorn å kjøpte Panasonic pa50 i stedet. Fikk den for 21.600 med bordstativ (tilbudsprisen deres var uten bordstativ).
Koblet den opp for et par timer siden, og må si at bildet virkelig er bra. Ser med en gang at det er noe bedre enn LG px3.
Den har litt mindre funksjoner enn LG, men jeg synes allikevel dette er en bedre tv.
Det er ingen hakking på noen kanaler, ikke noe tull med at skjermformatet skifter, og så er har den mye raskere respons fra fjernkontrollen. Den skifter mye raskere mellom skjermoppløsninger og mellom kanaler, og det satte jeg stor pris på.
Synes LG'en var i treigeste laget.
I tillegg er det ingen problem å skifte fra component til vanlig tv, slik det var på LG.

Må bare medgi at det var denne tv'en jeg skulle kjøpt med en gang. Den gir rett og slett et bedre kvalitetsinntrykk enn LG'en, selv om den har mindre finesser.

Nå skjønner jeg også hvorfor den ser dårligere ut på Elkjøp i Tromsø - de kjører tydeligvis en skjerminnstilling som heter 'cinema', for denne gir et blasst og kjedelig bilde med lite kontrast og farger.
På 'dynamisk' eller 'normal'-innstilling er den helt glimrende.
Elkjøp gjør nok dette bevisst for å selge mer av LG, som de nok tjener mer penger på. Litt sleipt, selv om jeg forstår dem.



Hei Ken

Bra at det ordnet seg.
Jeg har undersøkt rundt om i landet og det problemet dere har i Tromsø ser det ut til at dere er alene om... Har ikke fått tilbakemelding om lignende feil ellers i landet og jeg finner ikke noen service meldinger fra LG som handler om dette (hva heter den mere enn PX3?).
Kunne godt tenke meg å se denne feilen, bare så synd at det litt langt til Bodø.
Hvis noen av dere andre leverer den til rep. så vil den havne hos Strax i Trondheim (tror Tromsø avd. er lagt ned). Elkjøp har avtale med Strax, så selv om vi reparerer LG i Bodø også så sendes de forbi. Skulle vært interessant å vite hva det er som er feil.

Og hvis jeg hører noe så skal du (eller dere andre) få beskjed (her på forumet).

mvh
Joar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 18.28.03 #35 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Joar" skrev:
Hei Ken

Bra at det ordnet seg.
Jeg har undersøkt rundt om i landet og det problemet dere har i Tromsø ser det ut til at dere er alene om... Har ikke fått tilbakemelding om lignende feil ellers i landet og jeg finner ikke noen service meldinger fra LG som handler om dette (hva heter den mere enn PX3?).
Kunne godt tenke meg å se denne feilen, bare så synd at det litt langt til Bodø.
Hvis noen av dere andre leverer den til rep. så vil den havne hos Strax i Trondheim (tror Tromsø avd. er lagt ned). Elkjøp har avtale med Strax, så selv om vi reparerer LG i Bodø også så sendes de forbi. Skulle vært interessant å vite hva det er som er feil.

Og hvis jeg hører noe så skal du (eller dere andre) få beskjed (her på forumet).

mvh
Joar



Hei Joar.
Modellen heter LG px3rv. Vi er altså 3 personer her i Tromsø som kjøpte denne tv'en hos Elkjøp i begynnelsen av september, og har samme problemet.
Kan det være noe med Canal Digital's kabel-tv signaler her i Tromsø som forårsaker problemene? Elkjøp påstod jo ihvertfall at det er tilfelle når det gjelder den svake hakkingen mot venstre som vi har på enkelte kanaler.
De hadde snakket med noen hos Canal Digital som påstod at det kunne være noe med nettet deres som gjorde dette.
I såfall er det merkelig at det ikke skjer på Panasonic'en jeg har kjøpt nå.

Men Elkjøp ante ingenting om hva som gjør at skjermen ikke klarer å holde på formatet ved enkelte sendinger.
Kanskje LG'en er overfølsom for et eller annet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 13.39.47 #36 av 38
Postet av: Motorsport
Hei, har samme tv selv, har ikke hatt problemene som ken her snakker om. Men jeg vet kanskje hva som gjør det. LG har tre funksjoner som skal hindre fastbrenning av bilde i skjermen. Disse er Normal, orbiter og whitewash. Står denne på orbiter, vil bildet flytte selv ved gitte intervaller vertikalt og horisontalt, for å hindre innbrenning. En meget bra finess spør du meg!! Det med at bildet endrer format høres ut som en auto instilling. Jeg kjenner ikke til kabel tv, men ved bruk av tuner kan det ofte være et problem visst begge står i auto. jeg bruker å kjøre fast format på tv, og så stiller jeg tuneren på VIA TV- da er det TV'en som bestemmer:-)

Lykke Til!

Mvh.

Chris
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 15.49.54 #37 av 38
Postet av: Ken_Tucky
Nei, dette fenomenet hadde ingenting med orbiter-funksjonen å gjøre (jeg sier 'hadde' fordi jeg returnerte LG tv'en og kjøpte Panasonic pa50 i stedet - og den er jeg mer fornøyd med).
Bildet hakket konstant mot venstre, ca. hvert sekund. Orbiter flytter bildet ca hvert 2. minutt så vidt jeg vet.

Når da LG skjermen i tillegg ikke klarte å holde skjermformatet på enkelte sendinger og også hadde treg respons på skifte mellom kanaler osv. , så var ikke denne tv'en tilfredsstillende for mitt behov.

Synes rett og slett LG'en virket som den var plaget med mange bugs...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 20.35.06 #38 av 38
Postet av: Joar
"Ken_Tucky" skrev:Nei, dette fenomenet hadde ingenting med orbiter-funksjonen å gjøre (jeg sier 'hadde' fordi jeg returnerte LG tv'en og kjøpte Panasonic pa50 i stedet - og den er jeg mer fornøyd med).
Bildet hakket konstant mot venstre, ca. hvert sekund. Orbiter flytter bildet ca hvert 2. minutt så vidt jeg vet.

Når da LG skjermen i tillegg ikke klarte å holde skjermformatet på enkelte sendinger og også hadde treg respons på skifte mellom kanaler osv. , så var ikke denne tv'en tilfredsstillende for mitt behov.

Synes rett og slett LG'en virket som den var plaget med mange bugs...


Jeg tror bilde problemene du hadde skyldes "noe" med signalet inn på apparatet, at denne modellen ikke taklet dette "noe" på en god måte.
Det kan også være en software bug. Format endringene er trolig en software ting (ikke nødvendigvis en brukerinnstilling...).

Men jeg er overbevist om at PA50 er en bedre skjerm, så jeg tror du gjode det rette.

mvh
Joar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar