Logo

PROBLEM MED LG RZ42PX3 PLASMA TV

Skriv et svar
11.09.2005 12.51.16 #16 av 38
Postet av: Stone Cold
ken tucky, hvis jeg ikke tar helt feil, er det ikke sånn at man får pengene tilbake på 30 dagers returrett? må du bytte det inn i tv? hvorfor ikke få pengene å så dra på thorn hvis du vil?
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 13.50.37 #17 av 38
Postet av: 9kki
Jo, helt korrekt .
Elkjøp har 30dagers returrett.
Bare å levere tilbake, og du får penga igjen. "No questions asked" Helt genialt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 22.40.18 #18 av 38
Postet av: Zappa
"Ken_Tucky" skrev:Men om jeg skulle bytte, så blir det altså Panasonic (bare så irriterende at Elkjøp ikke får den på lager før omtrent samtidig som min 30-dagers returrett løper ut)eller en Philips tv.

Jeg synes min PA50 funker godt på kabelnettet i Tromsø (Canal Digital uten dekoder). Rett nok har jeg bare 37-tommeren, og sikkert ikke verdens beste øye, men hvis det hjelper kan du sikkert stikke innom å kikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 09.56.19 #19 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Zappa" skrev:
"Ken_Tucky" skrev:Men om jeg skulle bytte, så blir det altså Panasonic (bare så irriterende at Elkjøp ikke får den på lager før omtrent samtidig som min 30-dagers returrett løper ut)eller en Philips tv.

Jeg synes min PA50 funker godt på kabelnettet i Tromsø (Canal Digital uten dekoder). Rett nok har jeg bare 37-tommeren, og sikkert ikke verdens beste øye, men hvis det hjelper kan du sikkert stikke innom å kikke.


Jeg fikk vite på AVforum at noen hadde en LG px4 som hadde samme problemet, men det forsvant når de koblet til digital dekoder. Skal kjøpe Force 315c dekoder i dag, så forhåpentligvis forsvinner hakkingen da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 11.14.19 #20 av 38
Postet av: xuax
"Ken_Tucky" skrev:
"Zappa" skrev:
"Ken_Tucky" skrev:Men om jeg skulle bytte, så blir det altså Panasonic (bare så irriterende at Elkjøp ikke får den på lager før omtrent samtidig som min 30-dagers returrett løper ut)eller en Philips tv.

Jeg synes min PA50 funker godt på kabelnettet i Tromsø (Canal Digital uten dekoder). Rett nok har jeg bare 37-tommeren, og sikkert ikke verdens beste øye, men hvis det hjelper kan du sikkert stikke innom å kikke.


Jeg fikk vite på AVforum at noen hadde en LG px4 som hadde samme problemet, men det forsvant når de koblet til digital dekoder. Skal kjøpe Force 315c dekoder i dag, så forhåpentligvis forsvinner hakkingen da.


det lyder jo fornuftig at årsaken kan ligge der ettersom det bare skjedde på noen av kanalene
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 14.36.17 #21 av 38
Postet av: Stone Cold
ken!
har fått vite akkurat at det er canal digital sendingene som gjør at lg tv har visse rykninger på noen av kanalene.. dette vil gå bort ved bruk av digital tuner...:) spent på å høre om det ble noen endringer på bildet:)
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 15.06.50 #22 av 38
Postet av: Typhoon7
"Stone Cold" skrev:ken!
har fått vite akkurat at det er canal digital sendingene som gjør at lg tv har visse rykninger på noen av kanalene.. dette vil gå bort ved bruk av digital tuner...:) spent på å høre om det ble noen endringer på bildet:)


Fikk du vite hvorfor?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 15.42.44 #23 av 38
Postet av: Stone Cold
nei var på elkjøp med en kompis. så sporte jeg bare tillfeldig om det var noe galt med tv eller bare var canal digital sine sendinger som gjorde at visse kanaler hoppet litt til venstre. han ringte opp noen, gudene vet hvem, å fikk til svar at dette var på grunn av canal digital sine signaler. men skal sies at jeg har hatt et annet plasma tv hos meg, og rykket det ikke på noen av kanalene, så dette kan være et fenomen som bare gjelder for dem med lg tv. digital tuner skal iallefall handles inn
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 19.38.07 #24 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Stone Cold" skrev:nei var på elkjøp med en kompis. så sporte jeg bare tillfeldig om det var noe galt med tv eller bare var canal digital sine sendinger som gjorde at visse kanaler hoppet litt til venstre. han ringte opp noen, gudene vet hvem, å fikk til svar at dette var på grunn av canal digital sine signaler. men skal sies at jeg har hatt et annet plasma tv hos meg, og rykket det ikke på noen av kanalene, så dette kan være et fenomen som bare gjelder for dem med lg tv. digital tuner skal iallefall handles inn


Ja, hehe, jeg var på Elkjøp i ettermiddag, og selgeren (han lange tynne med briller) fortalte at det hadde vært en kunde innom tidligere på dagen og klagd på problemet med hakking på noen kanaler, og at de hadde sjekket opp at det var Canal Digital sine signaler som var årsaken.
Hadde mine mistanker om at det var du som hadde vært innom :-)

Men forbaskede Elkjøp var fri for digital tuner, og ikke hadde de på Expert heller. Det var i bestilling begge plasser, men ingen kunne si når de fikk det inn. Jækla uflaks! :-(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 06.31.51 #25 av 38
Postet av: Ken_Tucky
Nå er det en annet fenomen med LG px3'en som begynner å irritere meg grenseløst.
Den klarer ikke å holde på oppløsningen på enkelte tv-sendinger. Bildet blir stående å switche mellom full skjerm og 16:9-format.
Skjer bla. på NYPD Blue på tv2 og en del andre tv-program. Skjer også på mine egne kamera opptak som ligger på dvd-opptakeren min i 16:9 format.
Virker som tv'en ikke klarer å bestemme seg for hvilken oppløsning den skal kjøre. Dette skjer på flere av skjermformats-innstillingene. Får kun bildet til å holde seg i ro på 4:3 og 16:9 formatet (men da blir det jo litt flattrykt).

Tv'en sliter også med å skifte tilbake til vanlig tv-signal når jeg ser på dvd. Jeg kan trykke på f.eks. 1 på fjernkontrollen, men tv'en blir allikevel stående på av1 (eller annen ekstern-inngang).

Når jeg kjører component med progressiv fra dvd-spilleren min, klarer ikke tv'en å gå tilbake til vanlige tv-signaler i det hele tatt.
Må faktisk slå av dvd-spilleren for å få vanlig tv til å funke igjen.

Vet at 'Stone cold' har hatt tilsvarende problem med skjermoppløsninger, men lurer på om noen kjenner til det sistnevnte?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 07.26.03 #26 av 38
Postet av: Jabba
Jeg har ikke merket noe av disse problemene på min.
Ingen switching mellom skjerm formater og heller ikke problem med å bytte mellom av og tv.
Har analoge signaler fra UPC og bruker komponent fra DVD.

Super tv forresten :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 17.59.00 #27 av 38
Postet av: Roy
Hei.
Hva har skjedd? Har hakkinga på din LG gitt seg?

Ellers så har ikke jeg noen problemer med min TV. Jeg har både kabeltv og parabol. Funker fint på begge deler, men er klart best med parabol.
Jeg bruker den innebyggde signalforsterkeren på kabel tv. ( booster On )
Har heller ikke hatt problemer med og skifte mellom de forskjellige inngangene.
mvh
R
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 18.34.12 #28 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Roy" skrev:Hei.
Hva har skjedd? Har hakkinga på din LG gitt seg?

Ellers så har ikke jeg noen problemer med min TV. Jeg har både kabeltv og parabol. Funker fint på begge deler, men er klart best med parabol.
Jeg bruker den innebyggde signalforsterkeren på kabel tv. ( booster On )
Har heller ikke hatt problemer med og skifte mellom de forskjellige inngangene.
mvh
R


Hallo!
Hakkingen har ikke gitt seg nei, men regner med at den forsvinner når jeg får den digitale Force-tuneren (om ca. 14 dager).
Lurer på om det er noen produksjonsfeil på de LG'ene som jeg og 'Stone Cold' kjøpte. Har akkurat funnet ut at en på jobben også har samme skjerm, kjøpt omtrent samtidig som meg og Stone Cold, og han har også problemer med at skjermformatet endrer seg fram og tilbake på enkelte programmer.
Men han har ikke sett den svake hakkingen som er på noen kanaler, så det er litt merkelig.

Pga. at tv'en kødder når jeg bruker component også, så vurderer jeg sterkt å levere den tilbake til Elkjøp i løpet av uka, og heller kjøpe Panasonic pa50'en.
Hei, Stone Cold - hvis du leser dette: Du har ikke prøvd å kjøre med component-kabel på din LG?

Jeg er overbevist om at det er software-feil i LG tv'en. Hva kan det ellers være, når det er 3 forskjellige fenomen som opptrer, og ingen av disse var på min forrige Philips 32" widescreen tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 19.26.39 #29 av 38
Postet av: Stone Cold
heisann..
har ikke prøvd å koble med komponent nei... har førresten de samme problemene som deg, men har nesten begynt å ignorere de.. når man har byttet et tv allerede så er man ikke så veldig lysten på å gjøre det igjen.. panasonic hadde vært hærlig å få nå.. ser siba selger det til litt under 18000 men er også fornøyd med d jeg har.. utenom de små problemene da:) så du får ta ledinga ken tucky, si hva du gjør så skal jeg se om ikke jeg gjør det samme:)
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 21.52.44 #30 av 38
Postet av: Ken_Tucky
"Stone Cold" skrev:heisann..
har ikke prøvd å koble med komponent nei... har førresten de samme problemene som deg, men har nesten begynt å ignorere de.. når man har byttet et tv allerede så er man ikke så veldig lysten på å gjøre det igjen.. panasonic hadde vært hærlig å få nå.. ser siba selger det til litt under 18000 men er også fornøyd med d jeg har.. utenom de små problemene da:) så du får ta ledinga ken tucky, si hva du gjør så skal jeg se om ikke jeg gjør det samme:)


Har forresten snakket med LG på nytt, men de har fremdeles ikke funnet ut hva som kan være problemet. Ble henvist til et verksted i Norge (Elesko eller noe sånt), men de hadde heller ikke peiling :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar