Logo

Pioneer VSX-1016 vs 916 & HDMI-switching

Skriv et svar
23.02.2007 23.44.58 #16 av 20
Postet av: orso
"asvaberg" skrev:Har jeg ikke hørt noe om før, så jeg spør Oppo om dette har noen betydning.

takk for tipset!

Ja, send en mail til Oppo og spør. Det er det beste. En fordel med 970 er at man ikke får makroblokking siden den ikke bruker faroudja brikken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2007 10.15.09 #17 av 20
Postet av: asvaberg
Her er svaret fra Oppo:
"The DV-970HD does not support PAL 2:2 Cadence. For this reason, you may
notice more aliasing and interlacing errors when playing back PAL DVD
material."


Vet ikke helt hva dette innebærer, men wikipedia har en utførlig forklaring på ordet http://en.wikipedia.org/wiki/Aliasing

og på ordet http://en.wikipedia.org/wiki/Interlacing

Skal bli spennende å se hva dette betyr i praksis når jeg får herligheten hjem :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2007 10.26.23 #18 av 20
Postet av: orso
For håper du ikke merker noe. I verste fall kan du kjøpe NTSC filmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2007 07.41.24 #19 av 20
Postet av: asvaberg
Har fått herligheten i hus og dette er bra!

I boksen ligger HDMI kabel av god kvalitet, RCA lyd-kabler, fjernkontroll, strømledning (med USA kontakt) og spilleren - sirlig pakket inn i en tøybag med OPPO logo på.

Har foreløpig bare testet spilleren direkte i TV med lyd&bilde og dette er overbevisende!

Har en Plasmaquarium DVD og bildet er fenomenalt!
En DVD "Pluto Nash"(???) hvor bildet er så utrolig mye bedre enn med min gamle Salora DVD spiller og scart.
Har også testet en DVD med BeeGees konsert, også utmerket og en Barbara Streisand/Barry Gibb DVD som er nyere enn BeeGees konserten og det er rett og slett strålende.

For den nette sum av kr 1355 inkl. frakt og mva er dette et røverkjøp.

Man får da som nevnt også med en 1,5m HDMI kabel (verdi 300-500?) og lydkabler (verdi 100-150?) så dette er nesten for godt til å være sant.


Jeg skal lage en "hjemmekino" side herinne senere og da skriver jeg mere om spilleren etter å ha testet den en stund.

edit: har ikke merket noe som helst spesielt med PAL filmer - hehe
LG 42PC1RR/Yamaha RX-V659-CDX-497/Oppo DV-970HD/Dynavoice M-65/Proson 12'' sub/B&O RL60/TaraLabs Helix 8/Belkin SurgeMaster/Avant Pro Optisk kabel/Avant Pro RCA-RCA Subkabel+RCA-RCAx2/Philips Stereolydkabel SWA3523/Plasma Window DVD PlasmAquarium
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2007 08.36.51 #20 av 20
Postet av: asvaberg
Vet det er feil tråd, men må nesten fortsette litt om Oppo DV-970HD erfaringer.

Dette er rett og slett strålende!
Merker ingenting til aliasing eller interlacing.

Har også kjørt "THX-kalibreringen" som finnes på bl.a. Star Wars III og det var nesten ingenting å endre på - spiller og TV passer fint sammen.
Har endret oppsett til 1080i, men vet ikke om dette er nødvendig da TV'n kanskje ordner dette selv(??????????)

Positive ting (testet med bl.a. Star Wars III):
- sylskarpt bilde
- er like skarp i bilde selv om det er heftig aktivitet i filmen
- utrolig fin fargegjengivelse
- panorering er helt naturlig
- Joda har hår! (har sett det før, men ikke så tydelig)
- kan hoppe over unødige introer (logoer, warnings etc)
- pause/slow fwd/slow back gir utrolige bilder

Negative ting:
- reagerer sent på eject knappen
- er irriterende 15mm smalere enn standard bredde på AV komponenter
- "nedskalerer" bildene når jeg kobler til fotoapparat på USB (mulig jeg ikke har stilt inn riktig)

Her er to bilder, men alle bildene jeg tar av Plasma skjermen blir merkelig kornete - må visst se på fotoapparatets innstillingsmuligheter.
(hmmm, ble ikke så kornete her som på min PC - hehe)


LG 42PC1RR/Yamaha RX-V659-CDX-497/Oppo DV-970HD/Dynavoice M-65/Proson 12'' sub/B&O RL60/TaraLabs Helix 8/Belkin SurgeMaster/Avant Pro Optisk kabel/Avant Pro RCA-RCA Subkabel+RCA-RCAx2/Philips Stereolydkabel SWA3523/Plasma Window DVD PlasmAquarium
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar