Logo

Pioneer DVR433HS

Skriv et svar
17.07.2005 10.28.36 #16 av 23
Postet av: helge74
Hei,
jeg er godt fornøyd med brukervennligheten, bildekvaliteten og prisen. Fikk spilleren for kr 3500,- på Siba, ettersom jeg kjøpte 2 stk (den andre var til en kompis) :-)

Jeg er vant med at spilleren husker resume på de 6 siste platene, men det er ikke tilfelle med denne. Tar du platen ut og så inn, så starter den fra begynnelsen av igjen. Jeg prøvde også febrilsk å finne open/close på fjernkontrollen, uten hell :-) Shift-knappen var også noe irriterende, men det går vel på vanen... Synes også det burde ha vært "remain time" på DVD'en en spiller av, men har ikke funnet dette enda.

Jeg satt igår og så på Widescreen sending på NRK og TV2 via min parabol dekoder (Canal Digital Nokia 9310 S). Bildet var widescreen på tv'en, men når jeg skulle se opptaket etterpå, så var bildet strukket vertikalt, og viste ikke widescreen i det hele tatt :-( Og ja, jeg har satt både dekoder og opptaker til 16:9 bilde. Jeg mistenker dekoderen for å være noe simpel, og håper på bedre tider i oktober når jeg får Lyse-fiberen i hus (og ny dekoder).

Kan anbefale spilleren på det varmeste, ettersom jeg regner med at jeg finner ut av widescreen problemet senere.

Helge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2005 11.36.08 #17 av 23
Postet av: Rune
Siden bildet er strukket på opptaket så blir bildet tatt opp i widescreen. Det virker bare som at det ikke blir markert eller at spilleren ikke vet at den tar opp i widescreen. Mulig at dekoderen ikke sender 16:9 signal ut på scart utgang 2. Uansett så er løsningen bare å sette TV'n til widescreen manuelt.

Resume på pioneer er som regel kun at den husker platen som står i. Tas platen ut så husker den ikke. Dette gjelder både opptakere og spillere som jeg har vært borti, men jeg har ikke prøvd alle.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2005 13.58.45 #18 av 23
Postet av: Bøgge Bakken
Noen som har testet om denne opptageren kan brenne på + plater?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2005 14.10.59 #19 av 23
Postet av: diggy
Ifølge manualen kan den ikke det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2005 10.10.30 #20 av 23
Postet av: Ken81
Jeg merker også at loadingen av en disk som puttes inn i spilleren er litt treig da, tar opp til 5-7 sekunder før den klarer å gjenkjenne en disk. Det var også et tilfelle da den ikke klarte å lese en disk jeg putta i, men jeg putta disken inn på nytt, og da virka det... Vet ikke om det skyldtes dårlig plate, eller om det var opptakeren som var litt dårlig med å lese.
Den eldre spilleren jeg har, dv-464, loader en plate på null komma niks, maks 2 sek.

Uff, det gjelder kanskje ikke å bli for vanedannet med sin gamle spiller, ellers vil man merke all slags mangler på en ny spiller/opptaker hehe, derfor jeg stort sett holder meg til Pioneer, veit ikke om jeg mentalt klarer å skifte overgangen til en ny modell med nye bruksmåter :lol:

Widescreen opptak har jeg faktisk ikke prøvd, er dette mulig å gjøre med vanlig antenne input kabel, eller må man ha dekoder for at opptakeren skal kunne gjenkjenne widescreen format opptak?

Ellers gjenstår det å gjøre opptakeren sonefri da. Jeg kjøpte den hos Elkjøp og de får tilbyr å gjøre den sonefri gratis, men først må de bare få tak i software cd'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2005 18.18.02 #21 av 23
Postet av: helge74
"Rune" skrev:Siden bildet er strukket på opptaket så blir bildet tatt opp i widescreen. Det virker bare som at det ikke blir markert eller at spilleren ikke vet at den tar opp i widescreen. Mulig at dekoderen ikke sender 16:9 signal ut på scart utgang 2. Uansett så er løsningen bare å sette TV'n til widescreen manuelt.

Resume på pioneer er som regel kun at den husker platen som står i. Tas platen ut så husker den ikke. Dette gjelder både opptakere og spillere som jeg har vært borti, men jeg har ikke prøvd alle.


Hei Rune,
du hadde rett. Jeg hadde satt både dekoder og spiller til 16:9, men hadde TV'en på Automatisk-mode. Løsningen var å sette min Thomson 44" bakprojektor til "tvunget" 16:9. Eneste "aberet" med dette, er at 4:3 sendinger forblir strukket horisontalt, men denne løsningen er likevel å foretrekke for min del :D
Helge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 20.28.14 #22 av 23
Postet av: skjesp
Det virker som om det er vanskelig å gjøre denne sonefri. Er det fordi den er så ny? Kjøpte den i dag, men finner ingene måte å få den sonefri.

Har noen klart det på egenhånd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 17.50.54 #23 av 23
Postet av: nightbreed
Hei. Kjøpte en DVR-630H på Elkjøp (Sandvika) i dag, de gjorde den sonefri i butikken.

Nightbreed.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar