Logo

Pioneer DVR433HS

Skriv et svar
03.07.2005 15.15.03 #1 av 23
Postet av: Snoop
Er det noen som har noen erfaringer med Pioneer DVR433HS. Fikk veldig
lyst på denne etter at jeg så Elkjøp skal selge den for 3995.-

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2005 19.26.08 #2 av 23
Postet av: Snoop
Hehe var tydeligvis ingen som hadde noen å si om denne spilleren
så nå har jeg kjøpt den :D

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2005 20.45.00 #3 av 23
Postet av: Rune
Gratulerer med et godt valg. DVR433 er meget brukervennlig, synd de har lagt med en så enkel fjernkontroll på denne.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2005 14.25.27 #4 av 23
Postet av: helge74
Hei,
jeg vurderer også å kjøpe Pioneer 433 HS, ettersom prisen er fin (snaue 4 laken både på Elkjøp og Siba), og så er 80 GB nok til mitt bruk. Opptak til Dual Layer er fin-fint. Brukervennlighet er også viktig for meg (eller dvs. for kona :-), så dette bør vel være et godt valg?

Hvilke erfaringer har du, Snoop (eller andre) gjort deg ang. denne spilleren? Er det løp og kjøp?

Kommer forresten Pioneer med nye spillere snart, eller er disse faktisk flunkende nye?

Helge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2005 14.57.57 #5 av 23
Postet av: janhella
"helge74" skrev:Hei,
jeg vurderer også å kjøpe Pioneer 433 HS, ettersom prisen er fin (snaue 4 laken både på Elkjøp og Siba), og så er 80 GB nok til mitt bruk. Opptak til Dual Layer er fin-fint. Brukervennlighet er også viktig for meg (eller dvs. for kona :-), så dette bør vel være et godt valg?

Hvilke erfaringer har du, Snoop (eller andre) gjort deg ang. denne spilleren? Er det løp og kjøp?

Kommer forresten Pioneer med nye spillere snart, eller er disse faktisk flunkende nye?

Helge


DVR433HS er helt nye
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 13.01.33 #6 av 23
Postet av: diggy
"Rune" skrev:Gratulerer med et godt valg. DVR433 er meget brukervennlig, synd de har lagt med en så enkel fjernkontroll på denne.


Er det samme fjernkontroll for 530 og 630 også?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 15.14.45 #7 av 23
Postet av: Rune
Fjernkontrollen på 530 og 630 er den gode gamle. 433 har fått en forenklet kontroll i forhold til tidligere versjoner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 17.24.46 #8 av 23
Postet av: Ken81
Hei, er det noen som kjenner til noen måte å gjøre denne opptakeren sonefri?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 18.05.33 #9 av 23
Postet av: diggy
Regner med at det er det samme som gjelder for denne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 20.02.32 #10 av 23
Postet av: Snoop
Hallo Helge

Jeg har nå testet spilleren så godt det lar seg gjøre :) Og min konklusjon
er som følger : Løp og Kjøp !!. Dette er en spiller som er veldig brukervennlig og enkel å bruke. Jeg har koblet opp spilleren med component til min Plasma TV og bilde er helt overlegent. Jeg har også spillt over noen gammle VHS kasseter på DVD og enklere kan det ikke gjøres. En ting for å klage litt så er det jukebox funksjonen hvor man kan legge CD samlingen sin på HDD. Dette gjøres i sanntid, med andre ord du må høre på CDèn når du legger den inn. Tenk deg selv om du har noen 100 Cdèr :cry: Jeg syns denne funksjonen var ubrukelig. Enig med Rune når det gjelder fjernkontrollen den er litt simpel. Jeg er veldig fornøyd med kjøpet, 3995 er en bra pris for denne spilleren. PS Den er så enkel å bruke at man ikke trenger å være romforsker for å bruke den :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 20.31.15 #11 av 23
Postet av: Ken81
"Snoop" skrev:Hallo Helge

Jeg har nå testet spilleren så godt det lar seg gjøre :) Og min konklusjon
er som følger : Løp og Kjøp !!. Dette er en spiller som er veldig brukervennlig og enkel å bruke. Jeg har koblet opp spilleren med component til min Plasma TV og bilde er helt overlegent. Jeg har også spillt over noen gammle VHS kasseter på DVD og enklere kan det ikke gjøres. En ting for å klage litt så er det jukebox funksjonen hvor man kan legge CD samlingen sin på HDD. Dette gjøres i sanntid, med andre ord du må høre på CDèn når du legger den inn. Tenk deg selv om du har noen 100 Cdèr :cry: Jeg syns denne funksjonen var ubrukelig. Enig med Rune når det gjelder fjernkontrollen den er litt simpel. Jeg er veldig fornøyd med kjøpet, 3995 er en bra pris for denne spilleren. PS Den er så enkel å bruke at man ikke trenger å være romforsker for å bruke den :D


Men er det ikke mulig å koble opptakeren til en pc, for så å overføre cd-trackene via et ftp program eller liknende, hvis dette er mulig i det hele tatt..?

Fikk du gjort den sonefri da du kjøpte det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 20.45.32 #12 av 23
Postet av: Snoop
Hei

Nei denne spilleren har ikke ethernet/nettverkskort så det er ikke mulig
å overføre via FTP. Nei min spiller er sone2 jeg har en annen DVD spiller jeg bruker til sone 1 Divx/Xvid osv.

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 21.33.39 #13 av 23
Postet av: helge74
Hei,
takk for svar Snoop, jeg løper ned til Siba lørdag morgen og får tak i en. Elkjøp i Stavanger + Sandnes er for tiden utsolgt.

Bare for å være helt sikker; når jeg tar opp tv-sendinger i widescreen, så blir vel dette lagret som widescreen på dvd-opptakeren? :?

Enig med deg at jukebox-funksjonen virker ubrukelig, men men...det er alltid noe :)


Helge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2005 00.23.54 #14 av 23
Postet av: Snoop
Hei Helge

Ja Spilleren tar opp i det formatet som den blir "servert" Den gjør ikke om på formatet. Jeg kjøpte også min spiller på Siba, er så drit lei av at Elkjøp anonserer varer de ikke har på lager :x Jeg er helt sikker på at du blir formøyd med kjøpet Helge. Hadde vært kult om du også ga en tilbakemelding om hva du syns :wink: En annen ting jeg ikke nevnte er at spilleren er veldig lydsvak, det jeg mener er at den ikke susser og lager unødig støy når det er stille i rommet.

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2005 19.11.25 #15 av 23
Postet av: Ken81
Heisann, takk for anbefalingene, jeg løp og kjøpte en jeg også :)
Meget brukervennlig opptaker ja, jeg er svært fornøyd til nå med det jeg har testet.
Et par negative ting tross alt, er vel den enkle fjernkontrollen som er litt irriterende. Kunne de ikke ha lagt en litt større versjon, enn å inkludere en shift knapp :(
Og av en eller annen grunn så er det ikke en "Open/Close Tray" knapp på fjernkontrollen, ikke at det har så mye å si, men jeg er vant med å
åpne tray'en med fjernkontrollen før.

En annen ting er at resume-funksjonen ikke er på topp, sammenliknet med andre pioneer modeller. Stopper du filmen midt i, og spiller igjen så virker resume funksjonen. Men hvis du tar disken ut av spilleren og putter den inn igjen, så vil den ikke fortsette der du stoppa den sist. Er ikke sikker på om alle andre modeller støttet dette før, men den spilleren jeg fortsatt har, DV-464, støtter dette.

Ellers en råbra opptaker til grei pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar