Logo

Panasonic TH-42PX700(E) vs Panasonic TH-42PV70(E)

Skriv et svar
13.01.2008 07.01.30 #16 av 23
Postet av: El Gringo
"haze" skrev:
"El Gringo" skrev:Som jeg skrev i en annen tråd:
I den tiden jeg hadde PV70, lurte jeg faktisk på om det var noen vits å bytte til PX700 siden PV70 er en glimrende TV, men når 700´en kom i hus var det ingen tvil lengre.
Bildet er merkbart bedre selv om selve panelet er identisk, og lyden er den absolutt beste jeg noensinne har hørt fra en TV.
Jeg fikk tak i min gjennom en lokal forhandler etter et par måneders venting.
Jeg fikk inntrykket av at min forhandler klarte å skaffe TV´ene lettere enn nettbutikkene og de store kjedene.
Jeg ga en tusing med enn det de billigste nettbutikkene skryter av, men det er jo ikke noe problem å skryte av rimelig pris om man ikke kan skaffe varen.
Den ekstra tusingen gir jeg villig vekk for å ha en seriøs, lokal forhandler å forholde meg til om det skulle oppstå noe.


Betaler gjerne litt extra for og kjøpe den over disk ja... hvem kjøpte du hos?

Jeg kjøpte hos Storø Sport og Radio i Bjerkvik, så det spørs om du bor i nærheten eller kanskje de sender.
Ta en telefon og sjekk.
Det virker som de har gode kontakter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 07.09.37 #17 av 23
Postet av: El Gringo
"haze" skrev:
"bomholt" skrev:De nye skjermene til Panasonic pleier å dukke opp april-juni. Snakk om 4 nye serier med b.l.a. klart forbedret kontrast. Les mer i denne tråden:
viewtopic.php?f=51&t=10367


hm.. ikke så alt for lenge til det.. burde kansje vente? tenker og kjøpe tv innen 1-2 måneder men...

Ja, du kan tenke deg hvor lett det blir å få tak i de nye modellene, når de sliter med å levere veletablerte modeller.
Spørs om du ikke må vente....og vente....og....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 10.27.08 #18 av 23
Postet av: orso
Tror nok det blir motsatt. Blit langt enklere å få tak i de nye modellene. Mener det aldri vært noe problem å få tak modeller fra Panasonic når de har kommet med nye modeller. Problemene har oppstått senere når diverse tester har dukket opp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 13.26.02 #19 av 23
Postet av: El Gringo
"bomholt" skrev:Tror nok det blir motsatt. Blit langt enklere å få tak i de nye modellene. Mener det aldri vært noe problem å få tak modeller fra Panasonic når de har kommet med nye modeller. Problemene har oppstått senere når diverse tester har dukket opp.

Ja, vi får håpe det blir sånn, men uansett må man finne seg i å punge ut når de nye modellene har kommet.
Så tar det noen måneder før prisen har droppet såpass at man ikke likegodt kan kjøpe Pioneer og få tilsvarende kvalitet med en gang istedenfor å vente på prisdroppet på Panasonic.
Når prisen dropper etter en stund, øker etterspørselen og leveringsproblemene kommer.
Osv, osv...
Sånn går nu dagan.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 20.01.44 #20 av 23
Postet av: propell
"moses" skrev:Etter å ha leste denne:

http://www.nettavisen.no/it/article1301103.ece

så var ikke jeg i tvil om at det er PX700 som gjelder, særlig hvis du har behov for antirefleks skjermen.

Problemet er at den er klin umulig å få tak i. Imidlertid skal 50PX700 være tilgjengelig på diverse netshops.


Jeg vet at den har vært vanskelig å få tak i, men det ser ut som den er kommet nå. På yatack.no står det "endelig på lager". Da bør vel det være riktig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 21.33.18 #21 av 23
Postet av: moses
Ja det ser ut som om Panasonic endelig klarer å levere om dagen. Så de hadde PX700 til 12.828,- på http://www.mshop.no

Typisk når jeg endelig har bestemt meg for å vente på de nye modellene som kommer til sommeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 14.01.33 #22 av 23
Postet av: haze
Oki! Vurderer og vente og se på de nye modelene... men.. starter vel med høy pris.. og når de gode testene kommer.. så blir de revet bort ja... :? Men... lyst og kjøpe meg tv ganske snart også da... :) men.. har jo ventet så lenge.. så kan jo vente noe måneder til og se kansje..hmm.. ikke lett det her... :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 14.14.33 #23 av 23
Postet av: orso
Når Panasonic kom med nye skjermer i fjor, så kostet de ikke noe særlig mer enn generasjonen før. Man pleier å få gode priser kjapt. Vil tippe serien som overtar for PX70 ikke vil koste noe mer. De dyreste seriene vil derimot helst sikkert ha en høyere pris. Det er jo snakk om fire serier. Mulig at første serie dukker opp i april, men ingen som vet noe sikkert enda. Jeg mener kvalitetsspranget de tar er såpass stort at jeg ville ha ventet. Kontrasten blir jo enten fordoblet eller tredoblet (avhengig av modell) og det har innvirkning på sortnivå og fargegjengivelsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar