"bomholt" skrev:Ville overraske meg veldig om PX700 har bedre bilde enn PX70, men fabrikk innstillingene kan jo være forskjellig. En fordel foruten bedre lyd, er at den har minnekortinngang (SD kort) og S-video inngang i front. Synes det er greit med S-video i front hvis man vil koble til kamera eller spillkonsoll. I tillegg har den en ekstra HDMI inngang. Det kommer forresten nye skjermer fra Panasonic om noen måneder.
Ja, da får du forberede deg på å bli overrasket.
Jeg har hatt/har begge typer, så jeg har jo sett det i praksis.
PV70 ut og PX700 inn samme dag.
Det at de benytter samme plasmapanel er ikke ensbetydende med identisk bildekvalitet.
Her er det mye annet som også spiller inn, bare tenk på at en rekke konkurrerende produsenter benytter panel fra samme produsent, men har ulik bildekvalitet.
Fabrikkinnstillingene er like, og jeg har justert dem inn på samme vis i min stue.
Panelene er like.
Glassplaten foran panelet er ikke like, noe som ihvertfall skal ha en del av æren for et bedre bilde.
Når jeg sier bedre bilde, er det selvsagt min subjektive oppfatning, men jeg er ikke i tvil om at bildet på PX700 fremstår som "klarere" og med bedre kontrast enn hos PV70.
Hvordan det er med bildebehandlingen, skal jeg ikke uttale meg for bestemt om, men det er en god del forskjellig elektronikk i PX700 kontra 70.
Min bedre halvdels kommentar første dagen med PX700 i hus var: "dæven, den var pinedø bedre".
Når det gjelder nye skjermer fra Panasonic, skal det bli spennende å se hva forbedringene er.
Jeg tipper enda bedre kontrast og sortnivå.
Kanskje samtlige er full HD, men med forbedret kontrast i forhold til nåværende modeller.
Uansett nytter det ikke å sitte på gjerdet med kjøp.
Det kommer alltid noe nytt i løpet av kort tid.