Logo

Panasonic TH-42PX700(E) vs Panasonic TH-42PV70(E)

Skriv et svar
11.01.2008 19.39.58 #1 av 23
Postet av: haze
Hei! Igjen.. ;)

Får aldri bestemt meg... men tror dette er siste final battle, eller hva jeg kan kalle det..? :lol:

Store forskjell på PX700 og PV70?
Leste at lyden skulle være enn del forbedra i PX700... men har hjemmekino, så "trenger" kansje ikke det da?
Men... sikkert noe annet som er bedere også?

Leste i en tråd her.. vist en hadde valg mellom pv70 & px700... så hadde han klart valgt 700... men.. trenger noen siste ord fra dere... ingen har vel noen av disse på lager heller men...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 22.00.03 #2 av 23
Postet av: moses
Etter å ha leste denne:

http://www.nettavisen.no/it/article1301103.ece

så var ikke jeg i tvil om at det er PX700 som gjelder, særlig hvis du har behov for antirefleks skjermen.

Problemet er at den er klin umulig å få tak i. Imidlertid skal 50PX700 være tilgjengelig på diverse netshops.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 07.49.54 #3 av 23
Postet av: El Gringo
Som jeg skrev i en annen tråd:
I den tiden jeg hadde PV70, lurte jeg faktisk på om det var noen vits å bytte til PX700 siden PV70 er en glimrende TV, men når 700´en kom i hus var det ingen tvil lengre.
Bildet er merkbart bedre selv om selve panelet er identisk, og lyden er den absolutt beste jeg noensinne har hørt fra en TV.
Jeg fikk tak i min gjennom en lokal forhandler etter et par måneders venting.
Jeg fikk inntrykket av at min forhandler klarte å skaffe TV´ene lettere enn nettbutikkene og de store kjedene.
Jeg ga en tusing med enn det de billigste nettbutikkene skryter av, men det er jo ikke noe problem å skryte av rimelig pris om man ikke kan skaffe varen.
Den ekstra tusingen gir jeg villig vekk for å ha en seriøs, lokal forhandler å forholde meg til om det skulle oppstå noe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 13.09.09 #4 av 23
Postet av: orso
Ville overraske meg veldig om PX700 har bedre bilde enn PX70, men fabrikk innstillingene kan jo være forskjellig. En fordel foruten bedre lyd, er at den har minnekortinngang (SD kort) og S-video inngang i front. Synes det er greit med S-video i front hvis man vil koble til kamera eller spillkonsoll. I tillegg har den en ekstra HDMI inngang. Det kommer forresten nye skjermer fra Panasonic om noen måneder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 13.48.24 #5 av 23
Postet av: El Gringo
"bomholt" skrev:Ville overraske meg veldig om PX700 har bedre bilde enn PX70, men fabrikk innstillingene kan jo være forskjellig. En fordel foruten bedre lyd, er at den har minnekortinngang (SD kort) og S-video inngang i front. Synes det er greit med S-video i front hvis man vil koble til kamera eller spillkonsoll. I tillegg har den en ekstra HDMI inngang. Det kommer forresten nye skjermer fra Panasonic om noen måneder.

Ja, da får du forberede deg på å bli overrasket.
Jeg har hatt/har begge typer, så jeg har jo sett det i praksis.
PV70 ut og PX700 inn samme dag.
Det at de benytter samme plasmapanel er ikke ensbetydende med identisk bildekvalitet.
Her er det mye annet som også spiller inn, bare tenk på at en rekke konkurrerende produsenter benytter panel fra samme produsent, men har ulik bildekvalitet.
Fabrikkinnstillingene er like, og jeg har justert dem inn på samme vis i min stue.
Panelene er like.
Glassplaten foran panelet er ikke like, noe som ihvertfall skal ha en del av æren for et bedre bilde.
Når jeg sier bedre bilde, er det selvsagt min subjektive oppfatning, men jeg er ikke i tvil om at bildet på PX700 fremstår som "klarere" og med bedre kontrast enn hos PV70.
Hvordan det er med bildebehandlingen, skal jeg ikke uttale meg for bestemt om, men det er en god del forskjellig elektronikk i PX700 kontra 70.
Min bedre halvdels kommentar første dagen med PX700 i hus var: "dæven, den var pinedø bedre".

Når det gjelder nye skjermer fra Panasonic, skal det bli spennende å se hva forbedringene er.
Jeg tipper enda bedre kontrast og sortnivå.
Kanskje samtlige er full HD, men med forbedret kontrast i forhold til nåværende modeller.
Uansett nytter det ikke å sitte på gjerdet med kjøp.
Det kommer alltid noe nytt i løpet av kort tid.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 13.59.21 #6 av 23
Postet av: orso
Skal ma sammneligne de, så må sammenligne de ved siden av hverandre med nøyaktig samme innstillinger og kilde. Du leverte vel din PX70 inn før du fikk PX700 og da har det gått tid i mellom og det er vanskelig og si noe sikkert. Vil tippe eneste forskjell er glassplaten. Det ble også sagt at PV600 hadde bedre bidebehandling enn PV60, men det viste seg å være feil. Jeg ble b.l.a. fortalt det av en spesial butikk, men Rune fikk det avkreftet hos Panasonic. Derfor tror jeg det svært lite sansynlig at det er noe forskjell bildemessig (foruten hva glassplaten måtte gjøre) mellom PX70 og PX700, men jeg kan selvfølgelig ikke vite det sikkert. Noe som gidder å ringe til Panasonic?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 14.01.54 #7 av 23
Postet av: El Gringo
"bomholt" skrev:Skal ma sammneligne de, så må sammenligne de ved siden av hverandre med nøyaktig samme innstillinger og kilde. Du leverte vel din PX70 inn før du fikk PX700 og da har det gått tid i mellom og det er vanskelig og si noe sikkert. Vil tippe eneste forskjell er glassplaten. Det ble også sagt at PV600 hadde bedre bidebehandling enn PV60, men det viste seg å være feil. Jeg ble b.l.a. fortalt det av en spesial butikk, men Rune fikk det avkreftet hos Panasonic. Derfor tror jeg det svært lite sansynlig at det er noe forskjell bildemessig (foruten hva glassplaten måtte gjøre) mellom PX70 og PX700, men jeg kan selvfølgelig ikke vite det sikkert. Noe som gidder å ringe til Panasonic?

Vær så snill og ta deg tid til å lese alt jeg skrev.
Jeg sier at glassplata er forskjellig, men jeg sier ikke at det er andre forskjeller i bildebehandlingen, selv om det KAN være det.
PV70 (ikke PX70) ut og PX700 inn i løpet av minutter, samme dag.
Kilde: Parabol fra Canal Digital på begge apparatene, samme kanal.
Om nå eneste forskjellen er glassplata; so what ?
Bedre bilde er bedre bilde, okkesom.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 14.04.34 #8 av 23
Postet av: orso
Problemet er bare at fabrikkinnstillingene kan være forskjellige. Det er tilfellet når det gjelder PV60 vs. PV600. Det kan du ikke vite uten at du kalibrerere skjermene med utstyr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 14.11.13 #9 av 23
Postet av: El Gringo
"bomholt" skrev:Problemet er bare at fabrikkinnstillingene kan være forskjellige. Det er tilfellet når det gjelder PV60 vs. PV600. Det kan du ikke vite uten at du kalibrerere skjermene med utstyr.

Det har man selvsagt ikke noen garantier for, men hvor mange har tilgang på slikt utstyr og kompetanse til å bruke det ?
Da er man faktisk avhengig av å stille det inn selv etter hvordan man selv oppfatter bildet i sin egen stue.
Selvsagt kan det ligge innstillinger "bak i systemet" man ikke uten videre har tilgang til, men poenget er uansett at bildet på PX700 oppfattes som mye bedre enn PV70, selv etter at jeg har stilt det inn i egen stue og med samme signalkilde.
Kanskje er det bare glassplata ?
Kanskje har TV´en en mer sofistikert bildebehandling ?
Jeg er ihvertfall ikke et øyeblikk i tvil om at den beskjedne merprisen er vel verdt.
Det eneste spørsmålstegnet jeg setter, er hvorfor ikke Panasonic benytter samme glassplata til alle modellene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 14.27.37 #10 av 23
Postet av: orso
Du har et godt poeng der. En DVE kan nok de fleste bruke til DVD spiller, men eventuelle forskjeller kan ligge i menyer man ikke uten videre får tilgang til.
Ellers helt enig at PX700 er verdt forskjellen. Har selv modellen før, PV600, og lyden er meget bra for å være TV. Greit å slippe å slå på hjemmekinoanlegget hver gang, og det ekstra stæsjet er også er klart pluss. Men selv hadde jeg nok ventet til de nye modellene kommer. De vil ta et kvalitetssprang. Kommer jo alltid noe nytt og bedre....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 18.13.36 #11 av 23
Postet av: haze
"bomholt" skrev:Du har et godt poeng der. En DVE kan nok de fleste bruke til DVD spiller, men eventuelle forskjeller kan ligge i menyer man ikke uten videre får tilgang til.
Ellers helt enig at PX700 er verdt forskjellen. Har selv modellen før, PV600, og lyden er meget bra for å være TV. Greit å slippe å slå på hjemmekinoanlegget hver gang, og det ekstra stæsjet er også er klart pluss. Men selv hadde jeg nok ventet til de nye modellene kommer. De vil ta et kvalitetssprang. Kommer jo alltid noe nytt og bedre....


Først takk for GOD respons! :D Ingen av disse modelene er vel og få fatt i? uten og betale dyyyyre dommer for det?
Når kommer nye modeller da?

Er ikke noe forskjell på Panasonic TH-42PV70E og PV70F? Ser de fleste nettbutikkene har "f" utgaven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 18.17.42 #12 av 23
Postet av: haze
"El Gringo" skrev:Som jeg skrev i en annen tråd:
I den tiden jeg hadde PV70, lurte jeg faktisk på om det var noen vits å bytte til PX700 siden PV70 er en glimrende TV, men når 700´en kom i hus var det ingen tvil lengre.
Bildet er merkbart bedre selv om selve panelet er identisk, og lyden er den absolutt beste jeg noensinne har hørt fra en TV.
Jeg fikk tak i min gjennom en lokal forhandler etter et par måneders venting.
Jeg fikk inntrykket av at min forhandler klarte å skaffe TV´ene lettere enn nettbutikkene og de store kjedene.
Jeg ga en tusing med enn det de billigste nettbutikkene skryter av, men det er jo ikke noe problem å skryte av rimelig pris om man ikke kan skaffe varen.
Den ekstra tusingen gir jeg villig vekk for å ha en seriøs, lokal forhandler å forholde meg til om det skulle oppstå noe.


Betaler gjerne litt extra for og kjøpe den over disk ja... hvem kjøpte du hos?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 18.43.41 #13 av 23
Postet av: orso
De nye skjermene til Panasonic pleier å dukke opp april-juni. Snakk om 4 nye serier med b.l.a. klart forbedret kontrast. Les mer i denne tråden:
viewtopic.php?f=51&t=10367
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 19.15.19 #14 av 23
Postet av: haze
"bomholt" skrev:De nye skjermene til Panasonic pleier å dukke opp april-juni. Snakk om 4 nye serier med b.l.a. klart forbedret kontrast. Les mer i denne tråden:
viewtopic.php?f=51&t=10367


hm.. ikke så alt for lenge til det.. burde kansje vente? tenker og kjøpe tv innen 1-2 måneder men...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 21.14.49 #15 av 23
Postet av: moses
Vi får håpe de kjører ut noen av modellene før fotball-EM. Pleier jo være en fin tid for å selge flatskjermer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar