Logo

NAD t765 eller Denon AVR-3808

Skriv et svar
05.01.2008 13.52.56 #16 av 20
Postet av: AngryKid
Jaja...

Jeg leste teksten, men man bør alltid være litt skeptisk og kritisk til hva man leser og hører, da jeg ikke har stort peiling på f.eks HiFi selv gjør jeg jo selvfølglig noe research ved å lese noe fakta samt bruker noen subjektive meninger, og uansett hvordan man vrir og vender på det, blir det skjeldent 100% objektivt syn fra en person om noe som helst når man spør om noe, spesielt ikke slike ting. f.eks spør noen meg om hva jeg kan anbefale å kjøpe av lyd og bilde, og jeg skal forsøke å være objektiv, så vil det garantert skinne igjennom hvor jeg har kjøpt utstyret mitt og kanskje til og med hva.. Det skal også sies at svært mye går jo på behov, annet på rent hva man liker av finish, for ofte er vel teknologien mye lik, og dekker de flestes behov, bare når man blir svært entusiastisk at man stiller litt mer krav, er vel strengt talt nesten ikke mulig å være i mine sko tror jeg. Men vil påstå at dette kommer mye på grunn av mangel på kompetanse fra HiFi-klubben, noe sterkt å si, men det er gode grunner til å si om man ser i bruksanvisningen til NAD t765 vs det som står på hjemmesiden og i katalogen dems!

Uansett er det vanskelig å vite hva man skal kjøpe av slikt utstyr, er ikke helt det samme som å kjøpe seg en salong f.eks, bare gå se til man ser en man syntes er fin og i den rette prisklassen, gå i disken å betale, og man har vel stort sett gjort ett godt kjøp... Og siden jeg startet innlegget med at jeg har lest artikkelen, samt sagt så mye bullshit etter det, tipper jeg du nå ser ut som ett spørsmål.... Jeg leste nemmlig videre på alle innleggene fra brukere.... Det får en til å tenke og understreker alt jeg har sagt.. Lett å være fersk på ett slikt området?? Ååå nei, det er noe krevende, men kommer med litt jobbing, er intressen der, kommer resultatet... Uansett sitter jeg igjen med en hel del mer forståelse av fakta og det er det de subjektive meningene og tolkningene fra brukere som hjelper meg som en guide til å komme fram til. Resultatet er vel til syvende å sist at jeg kommer til å bytte fra NAD t756 til Denon AVR-3808, og har en god følelse av at dette blir det rette, ligger mye der også tror jeg, har man en god følelse for noe så er det ofte godt nok uansett... Og blir det ett problem med strøm, kjøper jeg ett effekttrinn og får noe mer power på den måten, det er sikkert ikke dumt å gjøre uansett... :wink:

Mvh stig /aka/ AngryKid`
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 14.15.35 #17 av 20
Ja, du må selv se på pålitligheten og kvaliteten på svar fra brukere på nett, spesielt når det er så mye penger spm står på spill. Det som er sikkert; er at alle prøver bare å hjelpe deg, slik at du kan finne ett anlegg som du blir fornøyd med. Nei, det er ikke lett å kjøpe ett nytt anlegg da resutaltene på hva du kjøper kan være store. Jeg syntes du har kommet fram til en god konklusjon, du får komme med en tilbakemelding på hva du syntes om reciveren da jeg liker å høre brukererfaringer på diverse produkter.

Lykke til videre!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 14.35.06 #18 av 20
Postet av: AngryKid
Selvfølgelig vil dere/du hjelpe meg, og var ikke ment som kritikk til deg, ikke missforstå, mer litt proveseringspropaganda... Det er som regel alltid effektivt om det kommer riktig ut...

Uansett, takk så mye for hjelpen. Jeg har vært i snakk med han jeg har handlet av, har ikke fått noe svar på om jeg kan bytte ennå, men har ikke vært noe problem tidligere, så går nok i orden, vil bare være litt forsiktig og ydmyk, men har jo tross alt en kjøpsrett, og HiFi klubben skriver jo svart på hvitt feil angående produktet, har også kjøpt kabler som tilsier at jeg skal kople igjennom forsterkeren, noe de fra HiFi-klubben anbefalte meg, så åpenbart at de også mangler kompetanse her... Samt holder det med at produktet ikke var slik du hadde tenkt deg så har du bytterett eller rett til å heve kjøpet mener jeg bestemt (korriger meg om jeg tar feil her), uansett blir ikke dette noe problem... Gleder meg til å høre litt på AVR-3808, skal ta meg litt tid, har hatt t765 en god stund nå også, og mulig jeg låner en effektforsterker også... Men skal komme med en god og så objektiv tilbakemelding som mulig... Da jeg ikke har noe særlig forhold til noen av merkene eller noen favortitt skulle det være mulig... Forskjellen på AVR-2808 og t765 var svært vesentlig rent lydbilde-messig... Men den var ganske enkelt for liten...

Mvh stig /aka/ AngryKid`
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 15.01.41 #19 av 20
Postet av: AngryKid
Og forresten... La merke til at du anbefalte meg Denon AVR-4308, og har så vidt kikket på den, men jeg ser ikke helt den store forskjellen for å være ærlig, ytligere noen syke funksjoner jeg sjeldent vil få bruk for samt noe større, men for å være ærlig, når det gjelder det med power så har jeg en liten tro på at her er den beste løsningen og ha ett greit "fundament" med en god receiver i bunnen, som uten problemer klarer å dra høyttalersystemet, og her er det litt begrenset hvor stort man får det før man virkelig snakker om mye penger, men får å få det bra utover dette, noe man strengt talt burde vurdere er å kjøpe seg ett skikkelig effekttrinn så man er sikker, slik at man ikke sender uren lyd til høyttalerene, spiller renere og har ganske enkelt nok strøm... Med meg?? noen gode innvendinger til "påstanden" min??

Mvh stig /aka/ AngryKid`
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 17.31.09 #20 av 20
Altså det spør jo om hvor mange funskjoner og tilkoblingsmuligheter du trenger, og så har det også noe å si hvor god prosessor det er i reciveren. Så hvis du tror du vil klare deg med 3808 så vil du få mye mere kraft senere ved å kjøpe en effektforsterker enn ved kjøp av en litt dyrere reciver. Dette kan du jo selv teste. Så tankegangen din er riktig, men noe "uren" lyd vil nok ikke 4308 sende da det virker som en skikkelig reciver.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar