Logo

LG vs Toshiba. 37 Full HD

Skriv et svar
04.01.2008 14.28.52 #31 av 57
Postet av: Bluum
Jeg har tenkt mye på dette her og komet frem til at dersom faren for innbrenning er stor hvis jeg skal spille mye spill, så dropper jeg pasma helt.
Jeg gidder ikke betale masse ekstra for å sitte med masse innbrenninger om et år.

Har sendt spørsmål til Pioneer angående faren for innbrenning, for jeg stoler ikke på butikkmedarbeidere elelr tilfeldige forumbrukere generellt, så det kan være greit å få det fra dem. Selv om det kanskje er galt å spørre en saksbehandler hos et merke som bare produserer plasma :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 14.43.51 #32 av 57
Postet av: Helle
Flotte tips, jeg kan lite om dette så da skal jeg gå hjem og prøve.

Angående Amentio så var dette en helt ny forhandler for meg.
Jeg bestilte en søndag kveld, og jeg en uke senere hadde jeg enda ikke hørt noe som helst.
Jeg sendte forespørsel om trackingnummer (da dette manglet på "min ordre" ved innlogging på Amentios sider) men jeg fikk ikke tilbakemelding. Iløpet av en to-ukers periode sendte jeg 3 forespørsler jeg ikke fikk svar på.

Det viste seg at TVen hadde kommet frem til mitt postkontor kun 3 dager etter bestilling, men at hentelappen hadde blitt borte i posten (sikkert min feil enda så godt jeg lette igjennom posten hver eneste dag for å finne denne).
Så da duplikatmeldingen dukket opp 2 uker etter bestilling, var jeg raskt på pletten hos Posten
[u]
Det jeg mener er altså:[/u]
:D TVen ble levert hos Posten etter få dager, relativt bra
:( ...Men jeg fikk aldri noen tilbakemelding fra Amentio på mine forespørsler om hvor TVen befant seg. Hadde de besvart mailene mine, kunne vi lett funnet ut at den var på Posten og at det ikke var noen grunn til bekymring.

De fleste forhandlere og leverandører klarer å levere ting de har på lager, og en dag eller to å vente klarer man (enda så spent man er!), men det er hvordan de behandler kundene og deres forespørsler og evt problemer som er viktigst når det gjelder, synes nå jeg.
Her var det i utgangspunktet aldri noe problem (antageligvis bare jeg som var slumsete med lappen eller posten som hadde rotet den bort), men JEG trodde jo nesten jeg var rundlurt for nesten 10.000 et par uker... Det kunne veldig enkelt vært forhindret. Så, inntrykket er egentlig litt delt.

Takk igjen for hjelp :D
*løpe hjem og teste tips*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 14.49.03 #33 av 57
Postet av: Bluum
Godt å høre at de litt mer ukjente butikken også leverer som de skal ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 14.54.53 #34 av 57
Postet av: Helle
"Bluum" skrev:Godt å høre at de litt mer ukjente butikken også leverer som de skal ;)


Det skal også legges til at dette var uken før jul... Og som kjent er jo ikke det da forsendelser går som raskest.
Så dette kan kalles en ganske rask levering.

...Jeg fikk ganske mange skeptiske blikk fra omverdenen da jeg sa jeg hadde bestilt fra Amentio, men det var i utg.punktet ikke noe å bekymre seg for... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 14.57.24 #35 av 57
"Bluum" skrev:Jeg har tenkt mye på dette her og komet frem til at dersom faren for innbrenning er stor hvis jeg skal spille mye spill, så dropper jeg pasma helt.
Jeg gidder ikke betale masse ekstra for å sitte med masse innbrenninger om et år.

Har sendt spørsmål til Pioneer angående faren for innbrenning, for jeg stoler ikke på butikkmedarbeidere elelr tilfeldige forumbrukere generellt, så det kan være greit å få det fra dem. Selv om det kanskje er galt å spørre en saksbehandler hos et merke som bare produserer plasma :P


Skjønner selvfølgelig din skepsis med å stole på "fremmede" brukere på nettet, så du må nesten selv vurdere pålitlighet og troverdighet fra brukeren. Føler at jeg har sagt mitt angående innbrenning tidligere, ser blant annet også på andre forum at du er i tvil om hva du skal velge, jeg anbefaler deg å kjøpe Lyd og Bilde, hvor dem har en årskavalkade hvor dem har vist noen av årets beste flatskjemer. Les også guiden her på forumet for mer info angående TVèr og se den offisielle tråden for brukererfaringer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 15.04.56 #36 av 57
Postet av: Bluum
Jeg ringte Panasonics kundeservice og spurte hva de mente.
Han jeg snakket med mente at innbrenning nok ikke kom til å skjer med mindre jeg satt mange timer i strekk med stillbilder.
Og at dersom jeg f.eks. spillte to timer, for så å avbryte med 5-10 minutter bevegelig bilde på hele skjermen, så ville jeg ikke få noen innbrenning.
Det kunne oppstå retention, men det er jo ikke no problem.

Stemmer dette ganske bra med hva du/dere opplever eller tror?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 15.10.01 #37 av 57
"Bluum" skrev:
Og at dersom jeg f.eks. spillte to timer, for så å avbryte med 5-10 minutter bevegelig bilde på hele skjermen, så ville jeg ikke få noen innbrenning.
Det kunne oppstå retention, men det er jo ikke no problem.

Stemmer dette ganske bra med hva du/dere opplever eller tror?


Hvorfor avbryte spillingen? det skjønner ikke jeg helt. Som nevnt tidligere så mener jeg at dette skal stemme ganske bra.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 15.11.56 #38 av 57
Postet av: Bluum
Ikke nødvendigvis avbryte spillingen, men få på et bevegelig bilde over hele skjermen, i alle fall der det er statiske elementer på spillet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 10.14.16 #39 av 57
Postet av: Bluum
Har tenkt meg litt om igjen, og funnet ut at jeg likegodt slår til med Panasonic TH-42PZ70.
Innbrenningen er det egentlig ikke så fryktelig stor fare med tror jeg.
Fordi:
Jeg kommer til å kalibrere TVen og stille ned lysstyrken.
Jeg kommer ikke til å spille samme spill mer enn 30% av TVen på-tid

Det er jo tross alt forskjellige statiske elementer på hvert spill, og når jeg allerede har 3 spill, og har planer om to kjøp til etterhvert, pluss at det kommer diverse filmer, og jeg har plenty med DVDer fra før.
Leste også hos Panasonic at dersom du ikke bekymret deg for din gamle CRT TV, var det heller ingen grunn til å bekymre seg for din nye Panasnoic TV :P

Har likevel sendt spørsmål til Panasonic i USA, (fant ikke norsk sted å sende spørsmål), og venter fortsatt på svar fra Pioneer.
Dersom begge de mener at det bør gå greit så ser jeg ingen grunn til å nøye meg med LCD :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 13.28.42 #40 av 57
Postet av: guzh
"Helle" skrev:Flotte tips, jeg kan lite om dette så da skal jeg gå hjem og prøve.


Hei Helle, jeg bare lurer på om bildet ble bedre (altså om tipsene hjalp noe)

Forøvrig selges Toshiba 37X3030DG til 8995,- på komplett denne uken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 10.35.03 #41 av 57
Postet av: Helle
Ah - ikke nevne pris nå da! :x hehe...

Jeg løp hjem med godt mot og store håp, men fant ut at TVen allerede egentlig var på samme innstilling som i tipsene. Riktignok hadde jeg litt å gå på ifm skarphet der jeg kunne gå nærmere mot minus, men synes ikke dette gjorde susen egentlig.

Jeg har ikke forsøkt å bytte scart-kabel enda.

Så, bildet er det samme. Det er langt fra perfekt (men da burde jeg kanskje kjøpt en dobbelt så dyr TV?), men med digitale signaler går det nogenlunde greit. Har hatt tre andre til å se på den og de ser det egentlig ikke så godt mener de, når jeg går tilbake og ser analoge signaler er det helt pyton når det gjelder kornete bilde, ihvertfall med gammel antennekabel.

Her kommer det kjedelige med å bytte en TV når en har kjøpt på internett, hadde vært LITT lettere å gå tilbake til en "fysisk butikk". Usikker på hva jeg skal gjøre egentlig. :? (jeg vet jo ikke om andre TVer er bedre før jeg kanskje tar med meg en DVD-plate og lar de spille av den i butikken, og allikevel vil jeg ikke kunne sammenligne veldig lett om de ikke har Toshibaen utstilt i butikken og jeg kan se forskjellen).

:|
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 11.02.29 #42 av 57
Som sagt tidligere, flatskjermer generellt krever gode signaler for å vise godt bilde. Det som ofte pleier å skildre de dyrere tvène bortsett fra bildekvalitet generelt er også at de er bedre på vanlige analoge signaler. Så mitt siste tips til deg er å kjøpe en kalibreringsdvd og dyrere kabler.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 11.22.53 #43 av 57
Postet av: Helle
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Som sagt tidligere, flatskjermer generellt krever gode signaler for å vise godt bilde. Det som ofte pleier å skildre de dyrere tvène bortsett fra bildekvalitet generelt er også at de er bedre på vanlige analoge signaler. Så mitt siste tips til deg er å kjøpe en kalibreringsdvd og dyrere kabler.


Jeg tror jeg definitivt skal kjøpe ny SCSI-kabel, kanskje også antennekabel selvom den jeg benytter i digitalboksen forsåvidt er ny. Dette med kalibreringsDVD er helt nytt for meg, men det kan jeg lese meg litt opp på andre steder i forumet ser jeg.

Setter usedvanlig stor pris på hjelpen :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 11.25.51 #44 av 57
En kalibreringsdvd er absolutt å foretrekke da du på en enkel måte kan stille in tvèn slik at du får ett best mulig bilde. En kalibreringsdvd koster fra ca 300.

For flere tips se her:
viewtopic.php?t=%2010380

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 13.46.55 #45 av 57
Postet av: teebee
"Helle" skrev:
Jeg tror jeg definitivt skal kjøpe ny SCSI-kabel,


trur ikke SCSI kabel er til mye hjelp i et hjemmekino system. ville heller valgt en annen kabel.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar