Logo

LG RZ-42 PX21 Lyd til stereo.

Skriv et svar
01.03.2005 14.20.06 #1 av 7
Postet av: jonkri
Noen som kan hjelpe meg med tips om hvordan jeg får lyden fra tv'n ut til stereoanlegget? :?: Høres kanskje enkelt ut, men har prøvd å koble til kabel fra audio ut i tv'n til forskjellige innganger på forsterkeren uten hell. Har også vært inne på menyen for å se om det finnes en innstilling evnt av/på funksjon for dette. Finner heller ikke noe her som tyder på noe sånt. Har også selvsagt prøvd flere phonokabler med samme resultat.
Med den forrige tv'n fungerte dette helt fint.. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 15.01.17 #2 av 7
Postet av: 9kki
"jonkri" skrev:Noen som kan hjelpe meg med tips om hvordan jeg får lyden fra tv'n ut til stereoanlegget? :?: Høres kanskje enkelt ut, men har prøvd å koble til kabel fra audio ut i tv'n til forskjellige innganger på forsterkeren uten hell. Har også vært inne på menyen for å se om det finnes en innstilling evnt av/på funksjon for dette. Finner heller ikke noe her som tyder på noe sånt. Har også selvsagt prøvd flere phonokabler med samme resultat.
Med den forrige tv'n fungerte dette helt fint.. :?



Tror du rett og slett trenger en scartovergang med en "in/out" bryter på. Sett den på "out", kjør phonopluggene inn i receiveren og vips så funker alt som det skal :lol:

Eller du kan bruke denne:

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/kabler/diverse_kabler/detail/BANDRIDGE_PGV572_Kabel.htm?id=5105#
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 15.42.39 #3 av 7
Postet av: jonkri
Er audio utgangene på tv'n bare til pynt da eller?? :lol:
Takk for tipset i hvertfall. Skal prøve dette med det samme..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.35.06 #4 av 7
Postet av: 9kki
"jonkri" skrev:Er audio utgangene på tv'n bare til pynt da eller?? :lol:
Takk for tipset i hvertfall. Skal prøve dette med det samme..


Jeg tror faktisk ikke det er noen audio utganger på denn modellen jeg.

Lykke til :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 21.11.48 #5 av 7
Postet av: jonkri
Det fungerte med scart kontakt. Det er faktisk en utgang på tv'n for audio, men da vet jeg ikke hva de er til.. :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 21.25.08 #6 av 7
Postet av: kjelle
åssen scart utgang brukte du da?
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2005 07.18.38 #7 av 7
Postet av: 9kki
"jonkri" skrev:Det fungerte med scart kontakt. Det er faktisk en utgang på tv'n for audio, men da vet jeg ikke hva de er til.. :roll:


Ok. Har ikke sett så veldig nøye bak skjermen jeg, men fint at du fikk det til å virke da.
Jeg merker forøvrig litt forsinkelse i lyd/bilde når jeg kjører tv lyd ut i receiveren. (Det er vel beskrevet i en annen post mener jeg å huske)
Litt irriterende....... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar