Logo

Knut sin hjemmekino - med bilder

Skriv et svar
28.02.2005 19.47.36 #16 av 31
Postet av: Berit
Hei

Så snart de fikser min.hjemmekino.no får du presentasjonen på siden.
Alt er klart og lagt ut.

Gleder meg til bilder :wink:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.07.48 #17 av 31
Postet av: Knut
Nå har jeg lagt ut bilder.
Ledningene fra bakhøyttalerene er ikke skjult enda, de henger slik midlertidig.
Holder på å stille inn lyden fremdeles, er ikke helt fornøyd med autokalibreringen - tror manuelt blir løsningen.

EDIT: Nå er det bra!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.37.16 #18 av 31
Postet av: Typhoon7
Se her ja.

Bilder er bra.

Så jo bra ut det her :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.40.35 #19 av 31
Postet av: Berit
Bildene finner du på: http://min.hjemmekino.no/Knut/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.40.48 #20 av 31
Postet av: Knut
"Typhoon7" skrev:Se her ja.

Bilder er bra.

Så jo bra ut det her :D


Takker og bukker - det er ikke lett å oppnå "kone-aksept" på en hjemmekino, men jeg mener å ha klart det. Det er i allefall godkjent fra øverste hold her i huset.
Har akkurat fått stilt inn alle kanalene også. Stilte de inn manuelt, og kjørte auto-oppsett 4-5 ganger etterpå, resultatet skal testes nå: Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.53.26 #21 av 31
Postet av: Typhoon7
"Knut" skrev:Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!


Den er en god test ja.

Hvis du har U-571 kan jeg anbefale scenen(e) med synkeminene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 19.15.00 #22 av 31
Postet av: Knut
"Typhoon7" skrev:
"Knut" skrev:Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!


Den er en god test ja.

Hvis du har U-571 kan jeg anbefale scenen(e) med synkeminene.


Den har jeg ikke, men jeg har masse annet morsomt. Tror jeg kommer til å se igjennom det meste jeg har av filmer på nytt faktisk, bare for lydopplevelsens skyld!
Utrolig deilig å gå fra analog til digital lydoverføring - stooor forskjell
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 19.28.16 #23 av 31
Postet av: Typhoon7
"Knut" skrev:
"Typhoon7" skrev:
"Knut" skrev:Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!


Den er en god test ja.

Hvis du har U-571 kan jeg anbefale scenen(e) med synkeminene.


Den har jeg ikke, men jeg har masse annet morsomt. Tror jeg kommer til å se igjennom det meste jeg har av filmer på nytt faktisk, bare for lydopplevelsens skyld!
Utrolig deilig å gå fra analog til digital lydoverføring - stooor forskjell


Det er som regel både julaften og bursdag på samme dag når en tester ut nye komponenter :wink:

Slik opplevde jeg det også, når oppgraderte min receiver og høytalere. Alt måtte sees og ikke minst høres på nytt. Hadde dog digital lyd før også, men allikevel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2005 11.46.41 #24 av 31
Postet av: Knut
"Typhoon7" skrev:
"Knut" skrev:Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!


Den er en god test ja.

Hvis du har U-571 kan jeg anbefale scenen(e) med synkeminene.


Når du snakker om synkeminer; så Oppdrag Nemo igjen, for å gi fruen i huset en demonstrasjon av surround (Saving Private Ryan passer seg ikke alltid :wink: ) - og i scenen der alle synkeminene eksploderer er ganske morsom, men noe av det råeste er når u-båten beveger på seg og synker ned i dypet - da får subwooferen strekt seg litt ... og ikke minst der jenta dunker på akvariet!
Tenkte å børste støv av Star Wars episode 1 og 2 til helgen, har hørt at de har gode lydspor
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2005 15.13.00 #25 av 31
Postet av: Typhoon7
"Knut" skrev:
"Typhoon7" skrev:
"Knut" skrev:Åpningsscenen på Saving Private Ryan er best!


Den er en god test ja.

Hvis du har U-571 kan jeg anbefale scenen(e) med synkeminene.


Når du snakker om synkeminer; så Oppdrag Nemo igjen, for å gi fruen i huset en demonstrasjon av surround (Saving Private Ryan passer seg ikke alltid :wink: ) - og i scenen der alle synkeminene eksploderer er ganske morsom, men noe av det råeste er når u-båten beveger på seg og synker ned i dypet - da får subwooferen strekt seg litt ... og ikke minst der jenta dunker på akvariet!
Tenkte å børste støv av Star Wars episode 1 og 2 til helgen, har hørt at de har gode lydspor


Scenen med Darla er mye brukt ja mtp på test av sub.

Jeg synes synkeminene i U-571 er bra for test av bakhøytalerne. (Mener jeg å huske. Lenge siden jeg så den)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2005 15.39.12 #26 av 31
Postet av: Runel
Snøskred scenen i XXX sport nr 25 er RÅ :) Eneste testen hvor jeg opplever at det lukter "svidd" av subben når scenen er ferdi :wink: Ellers er Darla meget bra, høres ut som subbene går i oppløsning :shock: . U-571 er også meget bra dype drønns stort sett rundt 20-30HZ og enkelte steder helt ned til ca 5HZ :shock: :? er det rart alt i rommet lager lyder :?:

Spor fire på Master og comander er favoritt testen min ved demo, her får en kjørt alle kanaler sikkelig 8) Mange kompiser som skvetter i sofaen da gitt :lol:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2005 15.44.27 #27 av 31
Postet av: Knut
"Runel" skrev:Spor fire på Master og comander er favoritt testen min ved demo, her får en kjørt alle kanaler sikkelig 8) Mange kompiser som skvetter i sofaen da gitt :lol:


Master and comander-filmen?
Den skal jeg prøve.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2005 17.47.01 #28 av 31
Postet av: Knut
Så Star Wars Episode 1 på lørdag - og det er hittil den beste surround-opplevelsen jeg har hatt! Skywalker Sound, Lucas Art eller hvem nå som lager lydsporene til Star Wars-filmene gjør en god jobb!
Tror jeg skal klare å presse inn Episode 2 i morgen kveld :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 20.21.58 #29 av 31
Postet av: sveinsol
Har en H/K AVR130 og er på utkikk etter nye fronthøytalere. Var innom Hifiklubben idag og de sa at B&W og H/K var dårlig match. Har ikke prøvd det ut, men de sa at lydbildet i forsterkeren ville gi for lys diskant med dårlig kvalitet. Snakket da om å bruke systemet både til hjemmekino og musikk. Mente at Dali passet mye bedre. Er derfor veldig spent på å høre din kommentar til det. Har nemmelig veldig lyst på B&W, men gidder ikke å legge ekstra penger i det (i forhold til Dali) om lyden ikke blir så bra. Har planer om å ta med meg forsterkeren etterhvert og lytte til begge deler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 21.37.35 #30 av 31
Postet av: Knut
"sveinsol" skrev:Har en H/K AVR130 og er på utkikk etter nye fronthøytalere. Var innom Hifiklubben idag og de sa at B&W og H/K var dårlig match. Har ikke prøvd det ut, men de sa at lydbildet i forsterkeren ville gi for lys diskant med dårlig kvalitet. Snakket da om å bruke systemet både til hjemmekino og musikk. Mente at Dali passet mye bedre. Er derfor veldig spent på å høre din kommentar til det. Har nemmelig veldig lyst på B&W, men gidder ikke å legge ekstra penger i det (i forhold til Dali) om lyden ikke blir så bra. Har planer om å ta med meg forsterkeren etterhvert og lytte til begge deler.


Hvilket grunnlag selgeren på Hi-Fi Klubben har for å si det skulle jeg likt å vite, men det kan hende det ligger noe i det han sier. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har testet med Dali og H/K noe særlig, men jeg er i allefall fornøyd med H/K og B&W. Nå har jeg jo en AVR 630 med masse krutt, mye mer enn jeg trenger. Jeg presser også høyttalerene når jeg ser film, og med ASW 650 (subben) blir dette mer enn bra nok for meg!
Kan hende at du vil vinne litt på lydbildet på å gå litt opp i kvalitet på høyttalere, og at det er det selger mener. Nå skal du også vite at Hi-Fi Klubben ikke forhandler H/K, og har en tendens til å svartmale litt produkter de ikke selv har.
Min mor har Dali-høyttalere (gulvstående til 15.000 kr som sone 2, samt 5.1 surround-pakke fra Dali i TV-stuen som sone 1), samt en H/K AVR 330 - og dette låter fantastisk!
Det er ikke å legge skjul på at Dali er dyrere og hakket mer ekslusive enn B&W i det nedre sjiktet ... men når jeg blir rik skal jeg ha B&W Nautilus!!
Prøv deg frem ... lykke til
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar