Logo

Hjemme hos Devil.

Skriv et svar
20.12.2008 22.19.03 #31 av 111
Postet av: Atle Torp
En god kokk vet alltid hvilket krydder som må til for å sette en riktig spiss på maten.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 16.23.28 #32 av 111
Postet av: DevilEj
:wink:
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2008 14.43.00 #33 av 111
Postet av: DevilEj
Da er det bare å ønske alle glade medlemmer på hjemmekino.no en riktig god jul :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2008 15.11.18 #34 av 111
Postet av: Composite
God Jul til deg også :D
Og alle andre på dette forumet :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 12.50.13 #35 av 111
Postet av: DevilEj
Siden jeg hadde noen fridager i julen fikk jeg endelig tid til å skrive sammendraget etter testen av Swans høyttalerene.
For de som måtte være interessert ligger den her:
viewtopic.php?f=34&t=11730
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 12.58.16 #36 av 111
Postet av: DevilEj
Her er en liten oppsummering av hva som har skjedd på lyd og bildesiden hjemme hos oss i året som har gått:

2008
Stereo-oppsett:

Høyttalere:
Gradient Revelution 05 --> Focal Electra 1027S --> Audio Physic Avanti 5

Oppgradert til HHCM mellomtone-elementer i Avanti 5

Kilde:
Marantz SA11s1 --> Shanling SCD-T200 --> Ayon Audio CD1 og Sony DVP900V SACD (Sony er nå flyttet ned i kjellerstuen)
ProJect RPM 9.1

RIIA:
Musical Fidelity X-LPSv3 --> Ayon Polaris II Riia

Pre:
Conrad Johnson PV14L2 --> Mark Levinson No.38S --> Ayon Polaris II

Effekt:
Bryston 4B SST --> Usher Audio R-1,5 --> Ayon Audio Typhon

Kabler:
Monster M1000i rca --> ViaBlue NF-S1 Quattro silver XLR --> Kimber Hero XLR

Black Magic Revelation SP --> Kimber Monocle XL





Kino:
Høyttalere:

Front:
Klipsch KSP400 --> Sonus Faber Consertino --> Focal Electra 1027S --> Martin Logan Purity

Center:
Focal Center Utopia --> Focal Electra CC1000S --> Martin Logan Stage

Surround:
4 x Klipsch RS62 --> 4 x Focal Domè

Sub:
SVS PB12+/2 --> 2 x SVS SB12-Plus --> SVS PC-Ultra

Kilde:
Arcam DV79 --> Denon DVD3910
Sony XA5ES CD stod en stund, men er nå solgt videre
Sony PS3 --> Samsung BDP1400 --> Denon DVD2500BT
Lite Audio DAC 60 Mod var innom før den ble solgt igjen

Receiver/Pre:
Arcam C31/Yamaha RX-V1800 --> Yamaha RX-Z11 --> Yamaha RX-V3800

Effekt:
Front:
Doxa 70 Signatur mkII --> Lyngdorf SDA 2175 --> Fullaktive ML fronthøyttalere

Center:
Parasound NC2250 --> Bryston 4B SST --> Classè CA101

Bilde:
BenQ 8720/Adeo --> LG Plasma 42" --> Panasonic 50TH-PZ800E

Kabler:
Alle HDMI kabler er Monster HDMI 1000HD

Spillkonsoll
PS2 og Wii

Cabel:
Get Box --> Get HD PVR


Kjellerstuens budgettanlegg (Disponeres av sønnen vår)

Høyttalere:
Front:
Cerwin Vega CLSC12 --> Dynavoice M65 --> Dynavoice M85 --> JBL Studio L890 -->PSB Image 7PT

Center:
Cerwin Vega CLSC center --> Dynavoice Challenger C-6 --> PSB Image C60

Surround:
Cerwin Vega CLSC-6 --> BO Beovox RL140

Sub:
Eltax Atomic 15" oppgradert med Peerless element


Receiver:
Sony STR-DB840 --> H/K AVR355

Kilde:
PS3
Sony DVP900V CD-spiller

Cabel:
Get Box

Bilde:
LG Plasma 42"


2008 er avsuttet og et nytt år begynner med blanke ark og fargestifter til.
Et av de største høydepunktene i fjor var helt klart å få den ære av å få en Hjemmo Hos reprtasje.
Jeg fikk også anledning til å stå på Horten messa som representant for SoundPlanet, og dette var en morsom og lærerik erfaring å ta med seg. Takk til Rune Åsenden :D
Jeg hadde ingen utskiftningsplaner ved inngangen av 08, men skjebenen ville det anderledes og det endte med store forandringer likevel.
Siste innkjøp ble gjort 31.12, og var en H/K AVR355 som skal ta seg av anlegget sønnen vår bruker i kjellerstuen.

Nå som 2009 drar igang er planen å komme igang med ombyggingen av garasjen til lyd og bilderom. Regnestykket på dette ser straks litt bedre ut nå som boliglånsrenten falt et par prosent.

I hifianlegget vurderes en oppgradering fra Ayon CD-1 til CD-3 iløpet av året, og det er mulig det blir utskiftning av vinylspilleren. Sikler litt på noe fra Revolver Audio da finishen på disse vil matche oppsettet bedre enn ProJeckten vi har idag.

Det kan også hende jeg anskaffer et par stativhøyttalere for å bruke ved siden av Avanti5. Dette fordi vi har endel barn i huset iløpet av året, og det derfor kan være fornuftig å pakke vekk Avantiene i perioder.
Swans D2.1SE er en av de høyttalerene jeg vurderer sterkt


I surroundoppsettet er det ønsket om precence i front som står høyest, men da jeg ikke vil gå ned til 5.1 må det bli et receiverskifte for å få oppfylt dette. Z7 eller Z11 er de aktuelle kandidatene her.

Dette er planene, men det er først ved inngangen til 2010 jeg vet hva som vil stå i huset vårt når 09 er omme :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 15.07.58 #37 av 111
Postet av: Skrotnisse
Når jeg her forleden dag så over min egen bytte-historikk for 2008 pustet jeg bare lettet ut over at året endelig er over, når jeg nå så grundig over oversikten tenkte jeg bare stille for meg selv; "fxxn å imponerende". Som så mange andre har jeg fulgt med på tråden(e) din(e) igjennom hele året og det er ikke helt uten grunn. Det å bytte utstyr er noe av det letteste man kan gjøre hvis man har penger å tape og penger å bruke. Det som imidlertid har vært så interresant hos deg er hvordan du fra dag 1 har befunnet deg på en slags jakt etter det ukjente og underveis i den jakten har det hele tiden vært en tynn tråd som ikke bare har resultert i at du har gjort deg opp ganske så mange erfaringer, men også har fått oppgradert ganske så kraftig kontra inngangen av 2008.

Selvfølgelig blir det spennende å følge casa del diablo også i 2009, men høydepunktet kommer nok 1jan 2010 når vi kan finne tilbake til oppsummeringen av 08\planen for 09 og se hvordan denne har stemt overens med 09's gang :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 01.55.14 #38 av 111
Postet av: DevilEj
Det siste året har jeg tatt noen sjanser (i likhet med deg) og klint til på noen gode tilbud. Kjøp og salg har derfor holdt seg i en overkommelig ballanse selv om man selvfølgelig ender med et lite tap når budgettet for året skal gjøres opp. En ting er sikkert. Ved inngangen av 08 hadde jeg ikke drømt om at jeg iløpet av året skulle få anledning til å sitte med dette for meg drømmeanlegget. Alle erfaringer jeg har fått med meg på veien hit er gull verd til senere :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 21.40.57 #39 av 111
Postet av: DevilEj
I går fikk jeg en hyggelig henvendelse fra et medlem på et naboforum. Han har en Music Angel XD-800MKIII "KT88"
som han lurte på om jeg hadde lyst til å gjøre en test på. Utrolig gøy med slike henvendelser, og jeg sa selvfølgelig ja. Gleder meg til å få denne i hus for å se hva denne kinesisk produserte forsterkeren som har fått så mye skryt kan presentere








Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 08.38.17 #40 av 111
Postet av: 900sl
Ja, har en selv som jeg er meget fornøyd med. På min er smårørene byttet til litt andre typer enn de som sto på fra Kina. Bruker nå noen NOS-rør fra Siemens og GE.
Ellers kan jeg nevne at jeg selv driver å tester litt. MA skal få kjøre seg opp mot de ti ganger så dyre blokkene fra Audio Note :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 09.02.44 #41 av 111
Postet av: Skrotnisse
Dette kan bli spennende! Rett før jul hadde jeg en fatman itube inne til test, var ganske så interresant å se hvordan denne forholdsvis rimelig klædden låt på duo. Den ble kledd ganske så naken og det var litt imponerende å høre hva man fikk for denne prisen.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 17.02.36 #42 av 111
Postet av: DevilEj
Jeg er usikker på om det sitter orginalrør i den det er aktuelt å teste. Ha lest mye positivt om den så dette blir spennende
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 17.17.37 #43 av 111
Postet av: DevilEj
Jeg fikk litt blod på tann når jeg fant disse høyttalerene på hifisentralen igår. Kona sa ja, så jeg har sendt mail til selger.
Får se hva han kommer frem til, men ordner det seg byttes ML Purity ut

Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 17.22.50 #44 av 111
Postet av: kenti
Det er filmhøyttaleren sin ja. Antar at du, hvis dette blir aktuelt, skal kjøpe enda en Solo til senter?

Edit: Når jeg tenker meg om blir det kanskje litt dårlig plass til Solo som senter hos deg.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 19.33.25 #45 av 111
Postet av: DevilEj
Når jeg kjøpte Purity var det med tanke på både musikk og film. I ettertid ser jag at rommet bare brukes til film, så disse dynamikkbombene hadde vært midt i blinken. Er forsåvidt storfornøyd med ML, så blir ikke dette noe av kan jeg leve godt med det også.
3 stk av disse hadde jo vært konge, og med en liten ombygging i front er det ingen umulighet. Ender det med salg hos Trøgstadnissen kommer jo en solo til på markedet. Må først se om det blir noe kjøp av de 2 første
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar